• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Ellen24
    Väntarpå4an skrev 2024-12-08 08:47:41 följande:
    Tack fina du❤️❤️ jag har dessvärre gett upp hoppet till denna cykeln, mensen ska komma imorgon och negativt test idag så väntar in mensen nu. 
    Det värsta är att ÄL är mitt på själva julafton nästa gång och vi ska åka bort i några dagar så blir nog lite svårt att få till det så som man önskar men men får göra vårt bästa 😊
    Håller mina tummar för dig nu ❤️
    kolla vad jag skrivit tidigare, man vet ju att det är viktigt att ligga innan ägglossningen också men tydligen är det ju störst chans att faktiskt bli gravid när man har haft sex dagarna innan ! så tänk på att julafton ändå inte är viktigaste dagen ❤️
  • mo4s
    Belinda94 skrev 2024-12-08 09:22:52 följande:
    Fick ett glädjande besked imorse!!!Hjärta Håller tummarna för er andra här inne!
    Grattis 🤩
  • Väntarpå4an
    Ellen24 skrev 2024-12-08 09:17:34 följande:
    kolla vad jag skrivit tidigare, man vet ju att det är viktigt att ligga innan ägglossningen också men tydligen är det ju störst chans att faktiskt bli gravid när man har haft sex dagarna innan ! så tänk på att julafton ändå inte är viktigaste dagen ❤️
    Det var den jag såg då 😊 precis det värsta är att det är då vi är bortresta innan jul och ÄL. Men vi får tricksa oss fram 😅❤️
  • Anonym (Tredje)

Fick beskedet i onsdags att jag har mitt andra MA i rad. Fick göra själva aborten i fredags (v10) hårt nedslag. 
    Hoppas att cykeln kommer igång nu i december och att jag eventuellt kan få ett plus med engång. 
    Bim? Slutet av Dec, början av Jan? 

• Froglet

Har mest smugit i kulissern på FL denna månaden för att inte få upp hoppet för mycket och sedan bli ledsen när det ännu en gång inte blir något.

men nu är mensen två dagar sen enligt NC och en dag enligt Apple Health. det är Ju inget konstigt att mensen är lite sen, men har dessutom en temp som håller sig över baseline.

tog några tester i veckan som var tokblanka. vågar inte riktigt ta ett nytt test, men får ta ett imorgon om inte mensen kommer idag?

• Errorika

Och idag kom mensen 😢 Känns urtrist och jag är superledsen, men det är bara att försöka igen!

Nästa ägglossning runt julafton, och vi ska som så många andra åka bort. Så blir nog klurigt att få till liggandet, men man får väl vara lite diskret 😆

Grattis till alla plus och håller tummarna för alla som väntar! 🤞

• NassaNisse
    Belinda94 skrev 2024-12-08 09:22:52 följande:

Fick ett glädjande besked imorse!!!Hjärta Håller tummarna för er andra här inne!
    Åå så kul! Grattis!! 🥰 har du haft några symptom? Misstänkt? :) 
  • Anonym (Universitetsbebis)

Litade för mycket på Natural Cycles och började ta ägglossningstest när appen sa att jag skulle det på cykeldag 16. ÄL var beräknad cykeldag 19... Efter att ha tagit ÄL-test i två dagar utan ett enda litet streck reggade appen att ÄL skett runt cykeldag 15. Katastrof! Gråter Jag är sååå ledsen!

Det känns fruktansvärt att vi missat ÄL och måste vända en månad till. Jag hade stor tempökningen som skedde cykeldag 14 och jag var helt säker på att det var för att jag var förkyld. Förstår inte hur tempteraturen kan ha ökat så mycket cykeldag 14 om ägglossningen beräknades cykeldag 15... Går inte ihop i min hjärna. Hade inte heller några tecken på ÄL som sist, men det kanske är för att jag blev förkyld... Borde inte ÄL-testet visat något om jag testade dagen efter ÄL?

Jag hade ju BIM 20/12 när jag skrev här i tråden och nu är den 14/12... Stor skillnad. Nästa BIM 15/12, men jag kommer inte våga lita på Natural Cycles nästa gång. Kommer börja ta tester typ en dag efter att kommande mens tar slut... Kosta vad det kosta vill.

Eftersom jag väldigt gärna vill få barn under studier utan att skjuta upp examen för länge så ser jag bara att föräldraledigheten förkortas för varje månad som går... Usch, jag känner mig så ledsen. PMS-varningen har landat i appen och det gör det ju inte lättare.

Svar på tråden BIM december