• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Annpor

Hej hej! 

Ny på det här med att tempa så frågar här i hopp att någon kan svara. Stämmer det att tempen i regel sjunker på ägglossningsdagen, för att sen 1-2 dagar efter öka?

Fick ägglossning igår (vad jag tror) på dag 29 (!). Ska bli spännande att se om det ens kan leda till graviditet 😊

• Anonym (Tjejhej)

Hello! Grattis ni som plussar.

Tänkte på en grej då jag har ÄL troligen imorgon. För vår del kan vi liksom mysa varje dag, då vi varken har barn eller så mycket annat som blir ?ivägen?. Det är ju inte ?planerat? även om vi vill köra på när det går. Hur tänker ni kring ÄL? Varje dag eller varannan? 

• mo4s
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-09 10:22:42 följande:

Hello! Grattis ni som plussar.

Tänkte på en grej då jag har ÄL troligen imorgon. För vår del kan vi liksom mysa varje dag, då vi varken har barn eller så mycket annat som blir ?ivägen?. Det är ju inte ?planerat? även om vi vill köra på när det går. Hur tänker ni kring ÄL? Varje dag eller varannan? 

Jag och min sambo hade tänkt varannan dag under den fertila perioden tills LH-peak och då köra varje dag.  

För oss blev det dock ändå fyra dagar i rad, eftersom man inte kan förutse när man får peaken 😂

Jag tror att ägglossningen skedde cd 15 eller 16 och då hade vi sex cd 10, 12, 14, 15, 16, 17 

Förra gången vi blev gravida, då det tyvärr slutade i missfall så körde vi på varje dag i en vecka typ. Då var det för att jag var osäker på när ÄL var. Det har ingenting att göra med missfallet, men upplevde att vi båda tyckte det var ganska jobbigt 😅 

• TrueResolution

Hade verkligen behövt lite kloka tankar eller erfarenheter från er här. 

Har länge använt ägglossningstest i form av klassiska stickor men sedan förra månaden kör jag även med Clearblue Advanced (lila), som ett komplement. Clearblues digitala främst och när blinkande gubbe drar igång kompletterar jag med stickor för att precisera. 

Bör ha ägglossning först om drygt en och en halv vecka och började testa igår. får då igår tom ring ( negativt) på testet medans imorse slog den till med FAST gubbe direkt och högsta resultat? Superskumt? Inget blinkande inflera dagsr innan som den brukar heller? Fattar ingenting. Har inga andra ÄL-känningar mer än att det spänner som fasiken i tjejmagen vilket det inte brukar göra så Är lite villrådig 😮?💨

• mo4s
    TrueResolution skrev 2024-12-09 11:27:40 följande:

Har länge använt ägglossningstest i form av klassiska stickor men sedan förra månaden kör jag även med Clearblue Advanced (lila), som ett komplement. Clearblues digitala främst och när blinkande gubbe drar igång kompletterar jag med stickor för att precisera. 

Bör ha ägglossning först om drygt en och en halv vecka och började testa igår. får då igår tom ring ( negativt) på testet medans imorse slog den till med FAST gubbe direkt och högsta resultat? Superskumt? Inget blinkande inflera dagsr innan som den brukar heller? Fattar ingenting. Har inga andra ÄL-känningar mer än att det spänner som fasiken i tjejmagen vilket det inte brukar göra så Är lite villrådig 😮?💨

Har du nyligen varit gravid? Jag har läst att clerblues ägglossningstest inte ska användas fören man haft två menscyklar efter en graviditet.

Jag fick ett mf i oktober och mitt test gav fast gubbe, men på första dagen i november. Nu tycker jag det funkat bättre denna cykel efter en "normal" mens.

Annars vet jag inte, sett att många fått konstiga utslag med clearblue lila dock! 

• Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-09 11:27:40 följande:

Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
  • Laaaaajnea

Hej, nu hoppar jag också in här i tråden. Vi fick ett tidigt mf mitten på november. Pratade med min bm och fick klartecken att så fort jag slutar blöda (och det känns bra psykiskt) så är det bara att försöka igen. Är säker på att jag hade ÄL för en vecka sedan pga flytningarna. Jag börjar känna symptom, kissar väldigt mycket mer än vanligt, ont i brösten, och haft några kväljningar. 

Har en son hemma som är 13 månader och mina första symptom där var exakt lika, och även på det tidiga mf jag fick. jag hoppas så att det ska ha tagit sig igen ☺️ men hur ska jag veta när jag kan börja testa? 

• mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-09 12:14:38 följande:

Hej, nu hoppar jag också in här i tråden. Vi fick ett tidigt mf mitten på november. Pratade med min bm och fick klartecken att så fort jag slutar blöda (och det känns bra psykiskt) så är det bara att försöka igen. Är säker på att jag hade ÄL för en vecka sedan pga flytningarna. Jag börjar känna symptom, kissar väldigt mycket mer än vanligt, ont i brösten, och haft några kväljningar. 

Har en son hemma som är 13 månader och mina första symptom där var exakt lika, och även på det tidiga mf jag fick. jag hoppas så att det ska ha tagit sig igen ☺️ men hur ska jag veta när jag kan börja testa? 

Vet du när du ska ha mens? De flesta testa tidigt -tester kan du använda 5-6 dagar innan beräknad mens. Annars skulle jag vänta ~ 10 - 14 dagar efter ägglossningen! 
  • Annpor
    Annpor skrev 2024-12-09 10:16:36 följande:

Hej hej! 

Ny på det här med att tempa så frågar här i hopp att någon kan svara. Stämmer det att tempen i regel sjunker på ägglossningsdagen, för att sen 1-2 dagar efter öka?

Fick ägglossning igår (vad jag tror) på dag 29 (!). Ska bli spännande att se om det ens kan leda till graviditet 😊

Puffar upp 
  • pfk1991
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-12-09 05:34:13 följande:

Uppdatering; är idag 13 dpo och fick idag även utslag på rsfu (den röda).
    haft känningar i tjejmagen, men så pass vagt att jag nästan tror att jag inbillar mig 😅 känns helt surrealistisk!
    Men grattis!! 🥰 helt klart positivt! 
Svar på tråden BIM december