• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Hannabananas
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-10 09:40:17 följande:

BIM idag, tog ett test igår som jag la ut här (Där jag såg ett streck, vet dock ej om det var svagt pos eller kontrollinjen som syntes). Fått liiiiite spottings idag, så vi får se om det blir mens av det eller om det stannar såhär. 

symptom:
    -kan inte sova??? Och när jag väl somnat och sovit bra så är jag så otroligt trött ändå
    -kissar ofta 
    -lätt molvärk (håller sig på en sida av tjejmagen åt gången, mensvärk brukar kännas i hela magen)
    -ont i ryggslutet, brukar väldigt sällan ha det vid mens
    -tror att mina bröst kommer explodera snart (brukar vara så vid mens också, så denna är 50/50)
    -har konstiga cravings, främst på typ pizzasallad och picklad rödlök?? Så konstigt haha 
    -känner mig lite halvfebrig till och från, men känner mig inte sjuk i övrigt

Blir galen av detta, vill så gärna att det ska vara vår tur nu, men har halvt gett upp som jag skrivit tidigare :/

kan inte ni som varit gravida innan/precis plussat dela mer er av era tidiga symtom?????

jag fick äl+ 8  molande och rosa flytning sen började jag få ömma bröst, smått illamående och obekväm. var väldigt spänd där nere med men aldrig nån värk.  Plussade på äl+11. 

jag brukar annars få ont innan mens och mellanblödningar men inget av det så misstänkte att det lutade åt gravid ☺️

• mo4s
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-10 09:40:17 följande:

BIM idag, tog ett test igår som jag la ut här (Där jag såg ett streck, vet dock ej om det var svagt pos eller kontrollinjen som syntes). Fått liiiiite spottings idag, så vi får se om det blir mens av det eller om det stannar såhär. 

symptom:
    -kan inte sova??? Och när jag väl somnat och sovit bra så är jag så otroligt trött ändå
    -kissar ofta 
    -lätt molvärk (håller sig på en sida av tjejmagen åt gången, mensvärk brukar kännas i hela magen)
    -ont i ryggslutet, brukar väldigt sällan ha det vid mens
    -tror att mina bröst kommer explodera snart (brukar vara så vid mens också, så denna är 50/50)
    -har konstiga cravings, främst på typ pizzasallad och picklad rödlök?? Så konstigt haha 
    -känner mig lite halvfebrig till och från, men känner mig inte sjuk i övrigt

Blir galen av detta, vill så gärna att det ska vara vår tur nu, men har halvt gett upp som jag skrivit tidigare :/

kan inte ni som varit gravida innan/precis plussat dela mer er av era tidiga symtom?????

Jag hade nästan inga symtom fören vecka 6, då med illamående, trötthet och huvudvärk därefter hade jag också ont i brösten en period. 

Senaste graviditeten som tyvärr slutade i mf hann jag känna mig väldigt trött, så trött att jag tog en nap dagtid, men inget mer än så.

• Siripiri
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-10 09:06:29 följande:

Känner mig lite dum 🥶 Fattar ju att det bör vara idag eller imorgon ju men nu blir jag orolig att min kropp inte släpper ägg och om den gjorde de igår borde inte tempen stigit imorse?

Nejdå ska du inte göra! 

bara för att dina äl-tester visar en peak betyder inte det att du har/ska ägglossat, bara att kroppen har försökt ägglossa♥️
    Hur är det med sekret å så? Jag har själv inte satt det märks i trosan kring ÄL, men märks tydligt vid mys att jag har ägglossning 🤪
    Mys på dagarna framöver bara och så kommer förhoppningsvis kroppen försöka ägglossa igen och tempen stiga 🙌🏼

• Laaaaajnea
    mo4s skrev 2024-12-09 13:10:35 följande:
    Ja, jag räknade så. Fick ett mf i oktober och räknade då 17/10 som första mensdagen, tyvärr blev vi inte gravida den cykeln men mensen kom igen 17/11. 
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
  • Lorainza
    Laaaaajnea skrev 2024-12-10 12:56:06 följande:
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
    Haha, jag relaterar hårt till det.. det är ju såååå svårt att hålla sig!😅
  • mo4s

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

• MG98
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

Jag upplever att den går ner samma dag som mensen kommer. Sedan har jag haft två dagar innan äl med den absolut lägsta tempen för cykeln 😊
  • Ellen24

cd20 och har inte fått ägglossning än, står i appen att jag ska ha mens om 4 daga men alla ägglossningstest sen min förra mens har varit negativa? 
    Mår så dåligt och vill bara att den ska komma så man vet att allt står rätt till! 
    Har någon fått liknande? Jag har inte fått missfall och fick ägglossning förra månaden 

• Björkskogen
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Samma dag eller dagen innan droppar tempen för mig. Väldigt brant utför oxå, går inte misstolka för mig iaf 😅
  • Zozoi

Någon som använt sig av apoteas egna ägglossningsstickor, är de isåfall bra & pålitliga? ☺️ Jag tog ett test av rfsu i eftermiddags cirka 14.30 och det var knappt tillstymmelse till ett streck, medan mitt test jag tog nu 18.00 med apoteas stickor visar ett mycket starkare streck. Strecket är inte lika starkt som kontrollstrecket men absolut mycket mycket starkare.

Svar på tråden BIM december