• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Tjejhej)
    Nanathalie skrev 2024-12-12 08:58:35 följande:
    Hur länge har du tempat? Den linje som är i mitten kallas coverline och den kan variera från cykel till cykel! Jag använder flera appar, och alla väljer egna coverlines knepigt nog.

Jag skulle tro att din temp kommer stiga vilken dag som helst, om äl bekräftas. 🙂

Började denna månaden (på cykeldag 4- den 28 november). Hade en jättetydlig stegring på LH test samt fertilt sekret, så jag hoppas det bara är något knas med tempningen. Det har spänt i magen tisdag och onsdag så hoppas verkligen jag haft ÄL. Man blir ju skapligt orolig och deppig annars. 

Är coverline egentligen uträknat från mig? Kollade mina mätningar och har ingen över det ju, så det känns lite konstigt. Vet inte om jag ska fortsätta tempa?

• mothertotwo
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-12 10:03:52 följande:

Började denna månaden (på cykeldag 4- den 28 november). Hade en jättetydlig stegring på LH test samt fertilt sekret, så jag hoppas det bara är något knas med tempningen. Det har spänt i magen tisdag och onsdag så hoppas verkligen jag haft ÄL. Man blir ju skapligt orolig och deppig annars. 

Är coverline egentligen uträknat från mig? Kollade mina mätningar och har ingen över det ju, så det känns lite konstigt. Vet inte om jag ska fortsätta tempa?

Fortsätt tempa. Jag tempar min första månad och har oregelbunden mens. Jag ska tempa hela tiden tills jag fått ett hum hur det ser ut i mina menscyklar :) 
  • Anonym (Åvt)
    mothertotwo skrev 2024-12-12 07:34:22 följande:

Vet inte hur jag ska tempa eller om jag ens kan det idag.
    Blev väck vid 3 av både barn och ont i mage men somnade om vid halv 4. Försov mig till klockan 7 och tempade direkt men sovit jätte oroligt i natt men har ingen aning varför. Svettats som en gris. 
    Jag tempar runt 06:15 varje dag men idag blev det klockan 7 fast jag sovit sammanhängande mellan 3-4 timmar som det sägs att man ska göra. Tror ni jag kan använda mig av temperaturen jag fick nu klockan 7 eller ska jag in och redigera den och se vad tempen skulle ha varit klockan 6:15?

Jag hade uteslutit dagens temp helt. Spelar ingen roll om man hoppar någon dag, men är ju surt om det är precis efter äl 🙃
  • mothertotwo
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-12 10:09:53 följande:
    Jag hade uteslutit dagens temp helt. Spelar ingen roll om man hoppar någon dag, men är ju surt om det är precis efter äl 🙃
    Jag befinner mig i en period där jag ska ägglossa. Om det var någon dag sedan eller nu eller om några dagar har jag ingen aning om. Otroligt surt att missa en dag 😅. Jag skrev in den eftersom jag ändå sov 3h sammanhängande. 
  • Anonym (Åvt)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-12 08:54:49 följande:

Jag är förvirrad. Min temp har gått upp så lite och sen ner å sen upp sen då jag tror jag hade ÄL. Detta gör mig sjukt stressad. Dock undrar jag varför tempen ska upp så högt? Jag har aldrig så hög temp, då har jag feber. 

Det kan vara en fall back rise höjning och din temp fortsätter upp imorgon och framåt. 

Tempen går upp när ditt progesteron ökar till följd av ägglossningen, men den behöver inte gå upp till 37 grader, som ditt diagram nästan visar. Det kan vara att du kommer ligga på omkring 36.5-36.7 i lutealfasen. 

Kan också vara om du tempar för första gången att några av dina höga tempar innan äl är lite mer svajiga för du inte riktigt gjort exakt samma varje dag än. Vet att mina första månader var svajigare än sen. Gissar att jag inte tog tempen exakt samma ställe och vis varje dag 🤷?♀️

• Anonym (Tjejhej)

Då fortsätter jag tempa och försöker inte oroa mig så mycket utan tänker att jag ändå haft min ÄL. Allt tyder på det :) Nu längtar jag till 22-23 då BIM borde vara. Hoppas på en julklapp ❤️

• Aducia

Min ägglossning har failat för första gången i mitt liv sedan jag började tempa. Får se ifall det kommer en bortfallsblödning eller ifall kroppen försöker ägglossa igen snart. Spännande på ett vis 🤣

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Önskanomnr6)

I morse fick jag "maximal" fertilitet.  Cd16 vilket är sent för mig, men bättre sent än aldrig 🥳🥳

• mothertotwo

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

• Anonym (Tjejhej)
    mothertotwo skrev 2024-12-12 12:30:21 följande:

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

Jaa 100%! 
Svar på tråden BIM december