• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-12 12:30:21 följande:

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

Magknip typ
  • Nanathalie
    Aducia skrev 2024-12-12 11:10:52 följande:

Min ägglossning har failat för första gången i mitt liv sedan jag började tempa. Får se ifall det kommer en bortfallsblödning eller ifall kroppen försöker ägglossa igen snart. Spännande på ett vis 🤣

Min failade och försökte på nytt 8 dagar senare. Nu verkar den lyckats..😂 kroppen är bra komplicerad..
  • Björkskogen
    mothertotwo skrev 2024-12-12 12:30:21 följande:

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

Ja jag är så jävla gasig och uppvälld från äl ända till mens typ 😂 
  • mo4s

Igår la jag in tidigare cyklar i ff-appen och Premom, min BIM hoppade till 15/12 istället för 18/12. Dock är jag lite osäker eftersom jag hade en mf blödning i oktober så litar inte helt på det. Tror på 17/12 som tidigare måndag. 

Hade ni vågat ta ett test imorgon? 

Mina diagram: 

• mothertotwo
    Björkskogen skrev 2024-12-12 14:13:19 följande:
    Ja jag är så jävla gasig och uppvälld från äl ända till mens typ 😂 
    Okej, uppsvälld känner jag alltid en vecka innan mens. Men nu känns det fullt, bubbligt, känner mig liksom fisig haha. Drar och småvärker därnere. Men det har gjort så i några dagar, men får inte ihop det med mitt sekret. Det är inte råäggvita ännu utan bara vatten. (ursäkta infon) haha.
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-09 15:27:37 följande:

Då skulle jag tro du hade någon gång under natten till den 2/12 så det spelar nog inte så stor roll vilken av dagarna du räknar ifrån men är man petig så blir det väl tekniskt den 2/12? 😊 men ÄL stämmer in både med dina tester och tid efter peak på natten tycker jag. 

Min BIM blir 16/12 för har alltid mens typ prick två veckor efter ägglossning och de blev den 2/12 för mig. 

Tänkte nog ta ett test på onsdag eller Torsdag har lite beslutsånges, känns mer okej om de visar negativt då för man vet att det är väldigt tidigt 😅 Du då? 

Hur har det gått för dig? Blev det något test? Jag höll mig från att testa imorse och satsar på imorgon, om jag vågar! 
  • Malines
    mo4s skrev 2024-12-12 16:14:31 följande:
    Hur har det gått för dig? Blev det något test? Jag höll mig från att testa imorse och satsar på imorgon, om jag vågar! 

Jag tog ett test igår men det blev såklart negativt 🥲 har verkligen inga symtom alls mer än svullna bröst men de blir de alltid inför mens? och min temp är så låg denna månad så känns ännu mindre hoppfullt 😫

Överväger att testa imorgon eller vänta på mensen på måndag, vågar typ inte testa i helgen för blir det negativt då då vet jag att man blir nere, och trist att vara det på helgen 🥲

• mo4s
    Malines skrev 2024-12-12 19:19:50 följande:

Jag tog ett test igår men det blev såklart negativt 🥲 har verkligen inga symtom alls mer än svullna bröst men de blir de alltid inför mens? och min temp är så låg denna månad så känns ännu mindre hoppfullt 😫

Överväger att testa imorgon eller vänta på mensen på måndag, vågar typ inte testa i helgen för blir det negativt då då vet jag att man blir nere, och trist att vara det på helgen 🥲

Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
  • TrueResolution

Ohoj, tycker ni också att det är mer och mer spännande för varje dag som går i december att gå in här och läsa? Närmar sig BIM för fler och fler 😍 

Fler som tar rosenrot? Vet att en del av er kört på rosenrottabletter men osäker på hur många som fallit bort pga positiva test mm sista månaderna.
    Jag började äta rosenrot för bara någon cykel sedan och har en fundering gällande att sluta vid ÄL. 

jag får nämligen utslag att kroppen försöker Ägglossa vid cykeldag 12/14 tex men ganska ofta så vill inte kroppen och jag ägglossar därmed en senare runt cykeldag 21/22. Man ska sluta äta rosenrot vid Ägglossning men eftersom jag inte tempar så kan jag inte "bekräfta ägglossning" utan lever lite på hoppet och ser om testerna ger nytt utslag.. 😬 
    Nu slutar jag då ta tabletterna första gången kroppen signalerar att ägglossa ifall att det skulle gå vägen men om det inte gör det så missar jag nästan tio dagar med rosenrot!? 

Hur skulle ni göra? 

Denna gången hoppas jag dock att det tog sig första gången testerna gav utslag här i veckan, det innebär BIM före jul & kan inte tänka mig någon bättre julklapp! 😮?💨
    I annat fall blir det BIM till nyår och man får gå ovetandes hela julen 🥺

Svar på tråden BIM december