• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NadjaF
    Drömmar22 skrev 2024-12-14 00:58:54 följande:
    När jag var gravid med min dotter så blev jag också risig i magen. För mig började det just 6-7 dagar innan BIM faktiskt och höll i sig mer eller mindre i några dagar. Att jag blev dålig i magen var nog det enda symptomet jag hade innan jag plussade. Så kan absolut vara ett tecken på graviditet 😊. Håller tummarna för dig!
    Åh det ger en lite hopp! När började du testa?😀
  • Addy99
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 10:32:21 följande:

Tycker det är jobbigt med mätningen, även om jag är en rutinmänniska. Funderar på att köpa en Oura ring istället, så slipper man tänka på det ens. Någon som har en? 😄

Jag har en, funkar super! 🙌🏻
  • Drömmar22
    NadjaF skrev 2024-12-14 10:40:48 följande:
    Åh det ger en lite hopp! När började du testa?😀
    Jag försökte ha is i magen förra gången och testade först dagen innan BIM tror jag det var 😅. Mycket svårt att hålla sig, men jag var så rädd att bli besviken så försökte låta bli att testa tidigare.
  • mothertotwo

Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
  • Monki19

Fick min efterlängtade peak för ägglossning igår tidig eftermiddag och väntade på att få mysa med sambon igår kväll. Det gick inte som förväntat men det blev istället lyckat mys idag 😬😅
    Planerar för eventuellt mer mys senare ikväll eller eventuellt imorgon bitti. Sen får vi bara hålla tummarna 🥹 och ta paus från pressen att mysa 😅

• mo4s
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    Jag har för mig att den ska vara höjd i tre dagar, men behöver inte vara exakt samma temperatur eller högre. Men hög. Bifogar mitt diagram från Premom
  • Nanathalie

Nu äntligen är ägglossningen bekräftad. Idag är äl+3.

Bim 27/12, men 24/12 är det äl+13 så hoppas på en julklapp ❤️

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-14 13:02:53 följande:

Nu äntligen är ägglossningen bekräftad. Idag är äl+3.

Bim 27/12, men 24/12 är det äl+13 så hoppas på en julklapp ❤️

Håller tummarna för dig! Tomte
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-14 13:34:03 följande:
    Håller tummarna för dig! Tomte
    Tack snälla, och jag för dig❤️
  • mothertotwo
    mo4s skrev 2024-12-14 11:42:03 följande:
    Jag har för mig att den ska vara höjd i tre dagar, men behöver inte vara exakt samma temperatur eller högre. Men hög. Bifogar mitt diagram från Premom
    Tack. Jag läste också till mig nu att tempen ska höjas igen och i tre dagar som följd för att den ska bekräftas. Men den behövde inte vara hög, utan bara högre än var den var idag och i tre dagar i följd för att den ska bekräftas. Jag får vänta ytterligare :)
Svar på tråden BIM december