• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Siripiri
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-13 21:33:50 följande:

Hej gänget!

inte varit aktiv på några dagar pga att mensen kom 11/12, 1 dag efter BIM. Något som jag dock upplever som konstigt är att jag dag 1 blödde rätt så mycket och hade en del mensvärk. Dag 2 blödde jag också normalt men hade ingen mensvärk alls. Idag har jag totalt sett knappt fyllt en tampong tror jag, har i princip inte blött något alls? Vanligtvis blöder jag ändå en del i 4-5 dagar. Vet någon vad detta kan bero på? 

Var med om samma sak förra månaden med min mens. På CD8 började mina värden balla ur (temp, vilopuls steg osv) och tog sedan ett gravtest två dagar senare som visade svagt positivt 😅
    Sedan på CD13 fick jag väldiga smärtor och började sedan få rosaröda flytningar i några dagar samtidigt som gravtesten blev svagare.
    På dagen jag  testade positivt så mös jag och sambon pga tog också ett ÄL-test som blev positivt SJUKT fort, gravtestet tog sina 5 mintuer på sig, så såg det efter myset. Så antagligen så fick jag ägglossning dagarna där efter för mina test gick först ner i styrka sen började dem öka och blev starkare än dem någonsin vart innan.
    Men missfall igen i fredags.. efter ha vart hos gyn tre gånger senaste två veckorna och tagit blodprov och gjort VUL då jag haft lite ensidig Smärta samt HCG har inte stigit som det ska. 
  • Anonym (Tjejhej)

Hoppas mina PMS symtom är graviditetssymtom men chansen känns liten. Ni som varit gravida, kan man få känsliga bröst så tidigt? 

• Lorainza
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-15 19:59:58 följande:

Hoppas mina PMS symtom är graviditetssymtom men chansen känns liten. Ni som varit gravida, kan man få känsliga bröst så tidigt? 

Håller tummarna för dig! Det är absolut möjligt att få känsliga bröst tidigt. Min förra graviditet var det mitt första symptom. Började innan BIM och innan plusset visade sig på stickan. Ömmade och ?stramade? i brösten, och var väldigt känsligt om någon/något kom åt brösten. Glad
  • Anonym (Mojjan)

Hallå gänget!
    Här har ni en till med BIM, redan imorgon faktiskt!
    Jag kan dra upp några symtom som jag har för er som är nyfikna.
    * livliga/mardrömmar varje natt sedan 1v tillbaka.
    * huvudvärk sedan några dagar tillbaka 
    * behovet att ta en daglig nap (trötthet)
    * flytningar, tunna mjölkiga 
    * inga ömma bröst/bröstvårtor som jag vanligtvis brukar ha innan mens
    * gråtmild 
    * lätt molande/smärta i ljumskarna sedan 3 dagar tillbaka som kommer och går

Vi får se vad som händer, men jag har ingen stress till att testa mig än, kanske någon gång nu i veckan om mensen inte kommer :)

• Anonym (Tredje)

Hej. Förlåt om det är känsligt för vissa men har Någon här inne som vet något om skrapning eller har varit med om det efter missfall? 

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:09:53 följande:

Hej. Förlåt om det är känsligt för vissa men har Någon här inne som vet något om skrapning eller har varit med om det efter missfall? 

Jag har behövt skrapas 2 gånger. Både efter MA och efter tidigt Missfall då min kropp inte vill reagera på cytotek som man annars kan få för att hjälpa till på traven. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-15 21:34:24 följande:
    Jag har behövt skrapas 2 gånger. Både efter MA och efter tidigt Missfall då min kropp inte vill reagera på cytotek som man annars kan få för att hjälpa till på traven. 
    Hur länge väntade de innan du fick skrapas? Hade du stora blödningar? Har inga blödningar alls och är rädd att de ska vänta till efter julhelgen.
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:42:27 följande:
    Hur länge väntade de innan du fick skrapas? Hade du stora blödningar? Har inga blödningar alls och är rädd att de ska vänta till efter julhelgen.
    Blev något konstigt.  Men det har varit olika. När MA't konstaterades (upptäcktes v.13 men fostret Hade dött i v.7 så fick jag en tid typ 4-5dagar senare.   Första gången jag fick missfall i v.6 så blödde det lite lite som små stänk, men inga hjärtslag fanns, början av v.8. Så fick med mig cytotek hem men inget hände. Ringde dagen efter och fick komma upp på ytterligare kontroll och då hade verkligen ingenting hänt,  det var samma status som sist. Fick med mig ytterligare tabletter hem och uppmuntrades att promenera så att det skulle komma igång.  Tabletterna togs och jag promenerade en mil, inget hände.  Fick då rådet att invänta helgen och att det säkert kommer igång snart.  Ringde in efter helgen och fick då en tid på onsdagen för ny kontroll. På onsdagen konstaterades samma status och tid för skrapning bokades måndagen veckan efter. Så det tog sammanlagt typ 3.5 veckor. 

När jag fick missfall nr 2 så vägrade jag ta deras tabletter och berättade om 3.5 veckors helvetet och då bokades det en skrapning direkt.  

Beklagar din förlust 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-15 21:57:57 följande:
    Blev något konstigt.  Men det har varit olika. När MA't konstaterades (upptäcktes v.13 men fostret Hade dött i v.7 så fick jag en tid typ 4-5dagar senare.   Första gången jag fick missfall i v.6 så blödde det lite lite som små stänk, men inga hjärtslag fanns, början av v.8. Så fick med mig cytotek hem men inget hände. Ringde dagen efter och fick komma upp på ytterligare kontroll och då hade verkligen ingenting hänt,  det var samma status som sist. Fick med mig ytterligare tabletter hem och uppmuntrades att promenera så att det skulle komma igång.  Tabletterna togs och jag promenerade en mil, inget hände.  Fick då rådet att invänta helgen och att det säkert kommer igång snart.  Ringde in efter helgen och fick då en tid på onsdagen för ny kontroll. På onsdagen konstaterades samma status och tid för skrapning bokades måndagen veckan efter. Så det tog sammanlagt typ 3.5 veckor. 

När jag fick missfall nr 2 så vägrade jag ta deras tabletter och berättade om 3.5 veckors helvetet och då bokades det en skrapning direkt.  

Beklagar din förlust 

Tack för din berättelse. Svårt att veta vad som kommer hända. Vill bara få ut detta nu så jag kan bli gravid igen. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 22:03:37 följande:
    Tack för din berättelse. Svårt att veta vad som kommer hända. Vill bara få ut detta nu så jag kan bli gravid igen. 
    Ja, jag förstår det.  Känslan av att man vet att man går runt med något som är dött inne i kroppen äter upp en. Beklagar verkligen.  
Svar på tråden BIM december