• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NadjaF

Hej! Uppdatering, är ungefär 11 dagar efter äl 3 dar kvar till beräknad mens. Negativa gravtester. Känt igår och idag att mensen är påvägen är ett speciellt mol. Tror ni det är kört? Har nån här plussat senare än 11 dar efter äl? och kan man ha samma känningar som mens? Väntat bara att den ska komma men ändå blir jag osäker😅🙈

• Laaaaajnea
    NadjaF skrev 2024-12-17 21:01:14 följande:

Hej! Uppdatering, är ungefär 11 dagar efter äl 3 dar kvar till beräknad mens. Negativa gravtester. Känt igår och idag att mensen är påvägen är ett speciellt mol. Tror ni det är kört? Har nån här plussat senare än 11 dar efter äl? och kan man ha samma känningar som mens? Väntat bara att den ska komma men ändå blir jag osäker😅🙈

Med sonen plussade jag första gången på bim och använde ultratidiga tester innan och dom visade bara negativt 😊 jag trodde också jag skulle få mens då, hade sån molvärk. Hade mer flytningar och trodde hela tiden att det var mensen som kom. Så kört är det absolut inte. 
  • Anonym (Lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-12-17 12:02:21 följande:
    Vi kom överens med här hemma om att jag inte skulle säga när det var äl, utan bara ligga som vanligt. Enda skillnadenaden är att när jag vet att jag har äl så tar jag initiativ oftare 🙂 jag fattar hur du har det, jag har mått skit av samma anledning. Det är så frustrerande när man vet att de specifika dagarna är avgörande. Hoppas ni hittar ett sätt ❤️
    Vi brukar inte heller prata om det, tyvärr märker han nog ändå eftersom jag är mer på under en period 😅🙈 

Ska göra mitt bästa nu hihi 😉❤️
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:58:03 följande:
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.

Jag lade in graderna på fertilityfriend med. Är denna inte heller bekräftad då? Jag förstår mig verkligen inte på sånt här hahaha. Det är som en helt ny värld! Mitt sekret råäggvita idag, utan mer lite krämigt smått klibbigt. Men jag har ägglossningssmärta i lite mer än en vecka nu och brösten började ömma för två dagar sen. Nu känner jag mig bara jobbig som frågar hela tiden😂 
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 22:45:14 följande:
    Jag lade in graderna på fertilityfriend med. Är denna inte heller bekräftad då? Jag förstår mig verkligen inte på sånt här hahaha. Det är som en helt ny värld! Mitt sekret råäggvita idag, utan mer lite krämigt smått klibbigt. Men jag har ägglossningssmärta i lite mer än en vecka nu och brösten började ömma för två dagar sen. Nu känner jag mig bara jobbig som frågar hela tiden😂 
    Nej då coverline är på cykeldag 13 så är temperaturerna under coverline också. När du tror att du har ÄL, räkna bak 6 dagar och sätt coverline på högsta. Sen tittar du på temperna efter, minst 4 på följd ska vara över coverline för att ägglossning ska ha gått igenom.

Sen är det lurigt när man kör muntemp då det är noggrant med reglerna kring det. Jag har en tempdrop så behöver aldrig tänka på ngt sånt längre. 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 23:47:19 följande:
    Nej då coverline är på cykeldag 13 så är temperaturerna under coverline också. När du tror att du har ÄL, räkna bak 6 dagar och sätt coverline på högsta. Sen tittar du på temperna efter, minst 4 på följd ska vara över coverline för att ägglossning ska ha gått igenom.

Sen är det lurigt när man kör muntemp då det är noggrant med reglerna kring det. Jag har en tempdrop så behöver aldrig tänka på ngt sånt längre. 
    Förstår fortfarande inte.😂 Får läsa det i morgon när jag är piggare i huvudet. Men kör inte temp i munnen utan i rektum :)
  • TrueResolution

ÄL+8 imorgonbitti och det verkar som att kroppen absolut kunde ägglossa då testerna inte gett några nya utslag. Hoppas hoppas!! "testa-tidigt-testerna bränner hårt i badrumsslådan och man vill ju bara testa testa testa🙈🙈 Ska försöka hålla mig till torsdag/fredag iaf! Sedan har jag massor av tester att slösa fram till BIM. 

Har dock inga känningar? Illamående vilket jag verkar vara i lutealfasen enligt senaste cyklerna, inte särskilt mycket mer flytningar, och inte direkt några krämpor annars? 

Däremor fick jag i eftermiddags när jag skulle natta ettåringen ett jäkla huggande i magen på höger sida. Gick över på 10-15 minuter men kändes väldigt starkt. är det någon mellan-ÄL&mens-smärta eller? 😂 ja och så tröttheten men är så tidigt så jag tvivlar det skulle vara kopplat till en graviditet men man kan ju drömma 😮?💨🤞🏻

• Anonym (Elin)

ÄL+7 idag så jag ska testa nu med morgonurinen. Jag är så himla nervös! Hoppas SÅ på ett syskon. ❤️ Lycka till alla ni andra!

• Anonym (S)

Jag har troligtvis fått ännu ett missfall då mina tester blir svagare och svagare! Lycka till ni andra som har och kommer att plussa denna månad ❤️

• nannylovisa
    Nanathalie skrev 2024-12-17 11:59:50 följande:

För första gången någonsin har jag ökade flytningar och nu äggvitesekret i lutealfasen. Spännande. Någon som brukar få det? 

Samma här! Aldrig haft innan. Brukar i princip inte ha några flytningar alls i lutealfasen. Är på ÄL +9 idag 
Svar på tråden BIM december