• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Elin)
    Anonym (S) skrev 2024-12-18 06:43:57 följande:

Jag har troligtvis fått ännu ett missfall då mina tester blir svagare och svagare! Lycka till ni andra som har och kommer att plussa denna månad ❤️

Neej va tråkigt. Vet hur ledsen man blir. Hoppas det inte är missfall❤️
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (S) skrev 2024-12-18 06:43:57 följande:

Jag har troligtvis fått ännu ett missfall då mina tester blir svagare och svagare! Lycka till ni andra som har och kommer att plussa denna månad ❤️

Håller tummarna för att det inte är missfall. 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-18 00:06:35 följande:
    Förstår fortfarande inte.😂 Får läsa det i morgon när jag är piggare i huvudet. Men kör inte temp i munnen utan i rektum :)
    Här behöver man inte känna sig jobbig. Ville bara säga det ❤️
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-12-18 01:16:13 följande:

ÄL+8 imorgonbitti och det verkar som att kroppen absolut kunde ägglossa då testerna inte gett några nya utslag. Hoppas hoppas!! "testa-tidigt-testerna bränner hårt i badrumsslådan och man vill ju bara testa testa testa🙈🙈 Ska försöka hålla mig till torsdag/fredag iaf! Sedan har jag massor av tester att slösa fram till BIM. 

Har dock inga känningar? Illamående vilket jag verkar vara i lutealfasen enligt senaste cyklerna, inte särskilt mycket mer flytningar, och inte direkt några krämpor annars? 

Däremor fick jag i eftermiddags när jag skulle natta ettåringen ett jäkla huggande i magen på höger sida. Gick över på 10-15 minuter men kändes väldigt starkt. är det någon mellan-ÄL&mens-smärta eller? 😂 ja och så tröttheten men är så tidigt så jag tvivlar det skulle vara kopplat till en graviditet men man kan ju drömma 😮?💨🤞🏻

Jag tog ett negativt test imorse på äl+7. Jättetröttsamt. Har så mycket symtom, inte typ ömma bröst för det har jag verkligen 0 av. Men har ett illamående som började igår, jag vaknade av det inatt, och det sitter fortfarande i. Jag har mått illa tidigare cykler men det känns annorlunda denna gången på något sätt, kan bara äta saker som knappt smakar något för annars triggas illamåendet. Känns som lågt blodtryck, får som lock för öronen och mår överlag kasst. Jag är sjukt trött och har fått som ilningar, svag mensvärk, runt livmoder och äggstockar. 

Gud vad symtom jag har. Det bara måste innebära ett plus nu äntligen. Vi har sagt att detta är sista månaden vi aktivt försöker. Jag kommer sluta med allt från januari, sluta tempa och ta ägglossningstester, låta det ske om det är meningen. Blir för stressad. 😭
  • TrueResolution

Kunde inte hålla mig när testen stirrade på mig imorse. ÄL +7/8 bara och negativ sticka imorse. Tidigt som attan men ändå blir man lite nedslagen ändå, när ska man lära sig 😂

• Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-12-18 10:20:23 följande:

Kunde inte hålla mig när testen stirrade på mig imorse. ÄL +7/8 bara och negativ sticka imorse. Tidigt som attan men ändå blir man lite nedslagen ändå, när ska man lära sig 😂

Äsch, jag är likadan. Man testar för att det är spännande och man hoppas ju att nu händer det äntligen. Vi kör på imorgon också, då kanske det vänt!
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-18 10:11:27 följande:
    Här behöver man inte känna sig jobbig. Ville bara säga det ❤️
    Tack snälla! Jag har suttit med det nu i morse men förstår fortfarande inte. 😂 Idag är tempen på 36.74. Räknade ut genomsnittet på dem jag fått nu och ändrade coverline på ena appen. Jag använde mig av chatGPT haha. Den sa att jag borde sätta den på 36.67 att allt under den graden är follikelfasen. Men den står fortfarande på att ägglossningen skedde den 12. Så fattar inget hahaha. Ägglossningssmärta har jag i alla fall, men får väl räkna med att det inte blir något nu heller :)
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-18 11:06:57 följande:
    Tack snälla! Jag har suttit med det nu i morse men förstår fortfarande inte. 😂 Idag är tempen på 36.74. Räknade ut genomsnittet på dem jag fått nu och ändrade coverline på ena appen. Jag använde mig av chatGPT haha. Den sa att jag borde sätta den på 36.67 att allt under den graden är follikelfasen. Men den står fortfarande på att ägglossningen skedde den 12. Så fattar inget hahaha. Ägglossningssmärta har jag i alla fall, men får väl räkna med att det inte blir något nu heller :)
    Denna var innan och nu i morse ändrade jag den till bilden under... 

Får väl se om denna ökar nu då haha. Vilket pussel! 

• NadjaF
    Laaaaajnea skrev 2024-12-17 21:25:30 följande:
    Med sonen plussade jag första gången på bim och använde ultratidiga tester innan och dom visade bara negativt 😊 jag trodde också jag skulle få mens då, hade sån molvärk. Hade mer flytningar och trodde hela tiden att det var mensen som kom. Så kört är det absolut inte. 
    Men så sjukr! Tog test nu och vet inte om jag är knäpp men ser en sååån super super svag skugga omöjlig å få på bild😂
  • Annpor

Äl +11 idag och brukar tidigare graviditeter testar plus på dag 9 efter äl. Har haft sån fruuuuukransvärd som mensvärk och ömmande bröst senaste 5 dagarna så jag vet inte vad. Brukar alltid få mens på dag 10, men som sagt dag 11 idag. Tempen har inte dippat än. Man absolut HATAR ju denna tid, när man står med ett ben i ?jag kanske är gravid? och andra benet i ?nej, mensen kommer nog vilken dag som helst?. 

Men mina bröst?. Oh my god vad dom ömmar. 
    Ställer in mig på mens? 💔

Svar på tråden BIM december