• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse

julbord med jobbet ikväll och en annan har legat och sovit  till och från hela dagen, vart såååå trött sen igår med en förhöjd temp på 37.2 -37.4 dom senaste dagarna. Metallsmak i mun och yr emellanåt. Är det normalt med hög temp? Min brukar normalt ligga på 36.8 typ 

Jag hoppas på att detta är symptom men kan ju lika gärna vara att jag börjar bli sjuk. 

bim vary flyttat till 20/12 så det är några dagar kvar men tar små powernaps lite om vart annat ? 

vad tror ni? Kan man hoppas eller är det dags för att bli sjuk? :p 

• Anonym (Önskanomnr6)
    NassaNisse skrev 2024-12-14 16:31:38 följande:

julbord med jobbet ikväll och en annan har legat och sovit  till och från hela dagen, vart såååå trött sen igår med en förhöjd temp på 37.2 -37.4 dom senaste dagarna. Metallsmak i mun och yr emellanåt. Är det normalt med hög temp? Min brukar normalt ligga på 36.8 typ 

Jag hoppas på att detta är symptom men kan ju lika gärna vara att jag börjar bli sjuk. 

bim vary flyttat till 20/12 så det är några dagar kvar men tar små powernaps lite om vart annat ? 

Normalt är att tempen stiger 0.5-1.0 grader när man är gravid. Så fullt normalt för visst var du gravid? 
  • NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-14 18:49:44 följande:
    Normalt är att tempen stiger 0.5-1.0 grader när man är gravid. Så fullt normalt för visst var du gravid? 
    Kemisk graviditet trodde bm när jag var där då jag blödde kraftig efter plus :( 
    så det var bara åter till ruta 1 denna månad 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    NassaNisse skrev 2024-12-14 19:05:05 följande:
    Kemisk graviditet trodde bm när jag var där då jag blödde kraftig efter plus :( 
    så det var bara åter till ruta 1 denna månad 
    Åh nej, beklagar.
  • Nanathalie

Jag har vart riktigt kass sedan ägglossning. Förkyld, luftrörsinfektion. Grisig som ett förkylt barn helt ärligt. Brukar aldrig vara såhär kass. Ingen feber som tur är.

Nu hoppas jag det ska hjälpa kroppen att fokusera på att bli frisk och "råka" befrukta det lilla guldägget och låta det stanna så jag får mitt julplus.

Jag ska börja testa på typ äl+8 pga kan verkligen inte vänta längre och har en massa billiga tester hemma så why not liksom. Bara 5 dagar kvar 😂

• Anonym (HoppasPåTur)
    NassaNisse skrev 2024-12-14 16:31:38 följande:

Jag var själv på julbord med jobbet igår kväll & hamnade på klubb, så blev en hel del dans. Vaknade imorse med en sjuk mensvärk smärta & ont i bäckenbotten. Aldrig varit med om det förut, fick ta Alvedon som lugnade ner det. Tempen har legat högre också. 

Fick frossa och feber från ingenstans ikväll. Hört att det är rätt vanligt att bli sjuk tidigt i en graviditet? särskilt i dessa tider då det går mycket. 

Vore kul med en fin julklapp..mvh en som har försenad mens och gått runt med binda i en veckas tid då jag hela tiden trott mensen ska komma ❤️

• B3tt4n

Jaha, jag fick mens 10 december. Precis på BIM. 😢 Jag lämnar den här tråden men räknar med att det är några till som ses i BIM-januari-tråden!

• Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?

Ett exempel 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM december