• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Monki19
    mo4s skrev 2024-12-08 17:26:43 följande:
    Jag är ingen expert, men jag hade precis som dig. Fick stegring på cd 14 och peak på 15 och troligen ägglossning en dag tidigare än väntat. Tror det är helt normalt?

Brukar du ha ägglossning tidigare eller varför är du orolig? 😊
    Det är faktiskt appen som skriver att mina nivåer är låga och att min ägglossning beräknas bli senare än CD15. Men samtidigt har jag inte testat så mycket tidigare. Förra cykeln var 32 dagar och jag misstänker att ÄL uteblivit?
  • Anonym (Tjejhej)
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:10:53 följande:

Vet inte vad jag ska tro när jag kollar mina tester som jag tagit i Premom-appen🥺 Varför får jag ingen stegring, står bara och stampar på noll?? Känns futtigt att ligga så lågt på CD11🥺 Är detta normalt?
    Har beställt en basaltermometer för att lugna mig lite.
    Det kan gå fort från typ 0 till 100. Detta är från igår och längst ner idag, exakt 24h mellan! Idag är CD 14 för mig.
  • Anonym (Tjejhej)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-08 18:27:55 följande:
    Det kan gå fort från typ 0 till 100. Detta är från igår och längst ner idag, exakt 24h mellan! Idag är CD 14 för mig.
    Glömde bilden såklart.
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-08 15:16:52 följande:
    Samma här ju, går ju runt och väntar på vad nu som pågår i min kropp 😒 vart hos gyn två gånger nu, dem hittar inget och HCG är lågt men har stigit senaste veckan iallafall. ♥️ 
    Jag ska på fertilitetsutredning nästa år, men är redan bestämd kring vad jag ska be om, ska köra på progesteron och trombyl efter ÄL. Verkar iallafall hjälpa om man har endometrios, kan bli gravid men inte får behålla de.. ta i kontakt med någon bra gyn och rådfråga♥️ 
    Ja fy vilken fruktansvärd väntan och ovisshet 😞💔❤️

Jag skrev faktiskt idag till en privat kvinnoklinik som gör utredningar. Kostar 5500 men det får de vara värt. Tror även de kan vara lättare att få ordentligt med hjälp utav än den regionäravården. 
    Jag hoppas det går bra för dig och att HCG fortsätter att öka och allt ser bra ut❤️
  • Anonym (Åvt)
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:46:08 följande:
    Det är faktiskt appen som skriver att mina nivåer är låga och att min ägglossning beräknas bli senare än CD15. Men samtidigt har jag inte testat så mycket tidigare. Förra cykeln var 32 dagar och jag misstänker att ÄL uteblivit?
    Tror den kommer tidigast cd16 om cykeln är 32 dagar. Lutealfasen är sällan över 16 dagar, om den är det ska man kolla upp det för då är det troligen något som inte stämmer/ är obalanS
  • Mammaanna33

Hej alla! 

Har nu följt olika trådar här sen i maj då vi började försöka med en 3:a (har två barn, 8 och 11 år)

Fick ma i augusti, och känner mig mer och mer ensam för varje månad som går förutom när jag in går här och läser allas inlägg får upp hoppet igen🥰 

De andra ?blev till på första försöket? men nu verkar det inte lika lätt längre och jag söker desperat efter olika förklaringar, fast jag samtidigt förstår att det är helt normalt att det tar tid. Min man äter statiner sen en tid tillbaka, och nu har jag börjat oroa mig för att det påverkar. Har någon fler erfarenhet av det? 

Stor kram till er alla! 

• mo4s
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:46:08 följande:
    Då förstår jag varför du blev orolig. Jag reagerade på samma sak med Premom att de lät väldigt oroväckande och stressande när jag började testa LH. Jag gick dock efter vad testerna sa, och med Clearblue skulle jag börja cd 10 och Tento Be Sure, cd 13. 

Bara testa på! Jag fick tips i den här tråden om att testa flera gånger om dagen när det börjar stegras.
  • mothertotwo

Känns lite si och sådär nu när ägglossningen närmar sig. Min och sambons tider går inte ihop denna veckan, då den med stor sannorlikhet lär ske denna veckan som kommer. Han jobbar natt och jag dag denna veckan som kommer. Ni som har det som mig hur lyckas ni? Har även två barn som kan störa till det haha. Hur många dagar innan ägglossning har ni haft mys och då det tagit sig? 

De appar jag använder mig av förutspår ägglossning den 12 och den 16. Någon gång där emellan. Vill såå gärna plussa på min födelsedag. Drömmer

Blir svårt nu mån-tors minst. Så jäkla störigt! Tror ni det hade räckt med mån den 9, fre den 13 och sön den 15? Kanske tis den 17 för säkerhetens skull. 

Att man ska planera in sitt mys.. Tycker det är så trist egentligen.😂 

• hoppas o längtar

Jag hade senast mens 16/11 och sen äl 30/11. Vi låg två dagar innan äl, på äl och dagen efter. BIM 14/12 så när kan jag ta ett graviditetstest/testa tidigt? Vårt första försök 🙂

Svar på tråden BIM december