• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Önskanomnr6)

Morgonens test ÄL +9. Tror jag ska försöka hålla mig till tisdag med nästa test och då ta någon veckoindikator istället så att man får mer svart på vitt OM det är något eller inte.  

• Anonym (Önskanomnr6)
    NadjaF skrev 2024-12-21 06:43:22 följande:

Plussade i morse!! 😭😭❤️❤️ 

Åååå grattis!!
  • Zozoi

Wow! Grattis ❤️❤️❤️

• Anonym (A3)

Stort grattis!🎉🎉

får jag fråga vilka symtom du hade samt vilken dag på din menscykeln plussade du. får jag fråga om du hade testat innan eller var det första gången och du fixk plus

• NadjaF
    Anonym (A3) skrev 2024-12-21 09:13:55 följande:

Stort grattis!🎉🎉

får jag fråga vilka symtom du hade samt vilken dag på din menscykeln plussade du. får jag fråga om du hade testat innan eller var det första gången och du fixk plus

Tusen tack!! 
    Ja jag har varit extremt trött, mensvärk, lite ömma bröstvårtor väldigt varm av mig. Jag tog test tidigare i veckan i måndags såg då svagt streck, men har testat sen några dagar efter äl🙈 men plusset idag var jag på dag 32 på menscykeln. Är mitt andra graviditet, och detta gick på första försöker så man är evigt tacksam att det gick snabbt❤️❤️

• Anonym (A)

Hej, 
    Stort grattis till alla som plussat!🎅

plussade själv i måndags. det digitala visade 2-3 v. men jag har inga symtom alls. mina bröst brukar ömma, känner knappt av något. brukar ha symtom tidigt. Men är också rätt van vid missfall och komplicerade graviditeter. vet inte hur jag ska tolka inga symtom. Ska man vara lugn eller bör man oroa sig? Enligt beräkning bör jag vara i v 5 (4+0) nu. Någon annan utan några som helst symtom? 

• mo4s
    Anonym (A) skrev 2024-12-21 10:56:23 följande:

Hej, 
    Stort grattis till alla som plussat!🎅

plussade själv i måndags. det digitala visade 2-3 v. men jag har inga symtom alls. mina bröst brukar ömma, känner knappt av något. brukar ha symtom tidigt. Men är också rätt van vid missfall och komplicerade graviditeter. vet inte hur jag ska tolka inga symtom. Ska man vara lugn eller bör man oroa sig? Enligt beräkning bör jag vara i v 5 (4+0) nu. Någon annan utan några som helst symtom? 

Jag har plussat. BIM för tre dagar och ~ 4+6 idag. Inte tagit något test med veckoindikator än. Bara ett testa tidigt. Känner inte av några direkta symptom utöver trötthet och lite molvärk ibland. Vågar nästan inte ta med veckoindikator för att jag vet inte vad som är bra/dåligt eller vad det gör för skillnad 🙈

Jag tror att jag började må illa och huvudvärk i vecka 6 när jag var gravid med vår son 2023. Annars var det nog vara trötthet, gasig och molvärk som symptom innan.

Förra graviditeten som slutade i missfall hann jag känna mig trött och kissnödig men tröttheten gick över och missfallet kom i vecka 7+1

Jag vill tro att det är helt normalt och att graviditeter kan vara olika. Skulle inte stressa, men om du är orolig kanske du kan få göra ett tidigt ultraljud? 
  • Anonym (A)
    mo4s skrev 2024-12-21 11:09:27 följande:
    Jag har plussat. BIM för tre dagar och ~ 4+6 idag. Inte tagit något test med veckoindikator än. Bara ett testa tidigt. Känner inte av några direkta symptom utöver trötthet och lite molvärk ibland. Vågar nästan inte ta med veckoindikator för att jag vet inte vad som är bra/dåligt eller vad det gör för skillnad 🙈

Jag tror att jag började må illa och huvudvärk i vecka 6 när jag var gravid med vår son 2023. Annars var det nog vara trötthet, gasig och molvärk som symptom innan.

Förra graviditeten som slutade i missfall hann jag känna mig trött och kissnödig men tröttheten gick över och missfallet kom i vecka 7+1

Jag vill tro att det är helt normalt och att graviditeter kan vara olika. Skulle inte stressa, men om du är orolig kanske du kan få göra ett tidigt ultraljud? 

Grattis till att börja med!

va skönt ändå att läsa att andra har liknande upplevelse, för som sagt har aldrig varit med om det tidigare. 

har lite molvärk sedan idag och inget annat. funderade innan på veckoindikatorn kanske skulle visa om hcg nivåerna ökat om någon vecka. Dvs att man går från 2-3 till 3-5. då borde väll ändå inte Ha avstannat. Eller jag vet inte. 

tidigt ul kanske är det bästa alternativet ändå. ☺️⛄️

• mo4s
    Anonym (A) skrev 2024-12-21 13:38:20 följande:

Grattis till att börja med!

va skönt ändå att läsa att andra har liknande upplevelse, för som sagt har aldrig varit med om det tidigare. 

har lite molvärk sedan idag och inget annat. funderade innan på veckoindikatorn kanske skulle visa om hcg nivåerna ökat om någon vecka. Dvs att man går från 2-3 till 3-5. då borde väll ändå inte Ha avstannat. Eller jag vet inte. 

tidigt ul kanske är det bästa alternativet ändå. ☺️⛄️

Grattis till dig också! 🥰

Ja, jag hade liknande funderingar om tester med veckoindikator, men jag vet inte om det funkar så/om man kan lita på det.

Alternativet är väl att ta blodprov via labb så att du ser värdet exakt och kan jämföra men det blir ju dyrt 🙈

Om du kan, så försök vara glad för pluset och slappna av. Om du bokar ett tidigt ultraljud till efter nyår så har du också en tid uppsatt som kanske kan hjälpa dig att slappna av! 😊
Svar på tråden BIM december