• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Karamell)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-22 09:56:40 följande:
    Åååååå men grattis!!!!!!
    Tack snälla 🥰
  • Anonym (Karamell)
    NassaNisse skrev 2024-12-22 10:34:26 följande:
    Grattis!!!!! 🥰🥰🥰
    Tack snälla!🥰
  • Anonym (Karamell)
    Zozoi skrev 2024-12-22 15:02:53 följande:

Ni som plussat, har ni märkt av ökade flytningar mellan ägglossning och plus? Isåfall vilken typ av flytningar?

Det känns lååångt kvar tills man får testa, BIM enligt appen den 30/12 🥲

Jag har inte märkt av ökade flytningar men har inte heller 100% koll på hur de brukar vara. Tänker alltid att jag ska minnas inför nästa cykel men det händer inte 🙈
  • Anonym (Oliven)
    Zozoi skrev 2024-12-22 15:02:53 följande:

Ni som plussat, har ni märkt av ökade flytningar mellan ägglossning och plus? Isåfall vilken typ av flytningar?

Det känns lååångt kvar tills man får testa, BIM enligt appen den 30/12 🥲

Jag är gravid nu och märkte inte av ökade flytningar förs ca 1 v efter att jag plussat :) 

• Zozoi
    Anonym (Oliven) skrev 2024-12-22 16:19:10 följande:

Jag är gravid nu och märkte inte av ökade flytningar förs ca 1 v efter att jag plussat :) 

Okej 😊 Hade du andra symtom innan BIM?
  • Zozoi
    Anonym (Oliven) skrev 2024-12-22 16:19:10 följande:

Och grattis till graviditeten, såklart! 🥰
  • Anonym (Lantisen)

Hej alla! 

inte varit så aktiv här inne på ett tag. Men stort grattis till alla er som plussat! Håller tummarna för resten. 

Ni som redan plussat eller andra som vet, jag har idag haft typ som ?molvärk? eller nästan mens värk. Hade ägglossning i tisdags så borde va på äl + 5. 

vad kan det vara? Vet inte att jag haft så här förut. Man hoppas ju på att det är ett symptom såklart 😅

• Anonym (MiniandMe)

Jaha.. då börjar jag få bruna flytningar (som alltid innan mens)? börjar ge upp hoppet denna månad :( Varit orolig då jag endast har ca 8 dagar från ÄL till att jag börjar få dessa flytningar, men har tagit prov och hormonerna ser normala ut.. nån som känner igen sig?

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-22 18:33:45 följande:

Jaha.. då börjar jag få bruna flytningar (som alltid innan mens)? börjar ge upp hoppet denna månad :( Varit orolig då jag endast har ca 8 dagar från ÄL till att jag börjar få dessa flytningar, men har tagit prov och hormonerna ser normala ut.. nån som känner igen sig?

Jag har en väldigt väldigt kort lutealfas 8-10 dagar. Vilket enligt Vulverinkoos (Instagram) inte är kompatibelt med att kunna bli gravid då slemhinnan inte hinner bli tillräckligt tjock och mottaglig för att kunna ta hand om/ta emot ägget. 

Min första son är född 2013, efter det försökte jag och hans pappa i över 2.5 år med att få ett syskon. Träffade en ny 2016 och när vi började försöka tog det 1.5 år, den graviditet slutade i ett MA. Det tog ytterligare 1år innan vi blev gravida igen , hade då läst på hos Vulverinkoos och provade progestoron krämen, blev gravid och det resulterade i en dotter 2019. 8mån efter den förlossningen med D-vitamins boosten och progestoron krämen kom hennes syster 2020. 2022 progestoron krämen igen så kom 3e dottern, med D-vitamin boosten,  progestoron krämen och även q10 så kom lillebror 2024. Och nu gör vi ett sista ryck.

Jag är övertygad om att jag hade inte lyckats fått behålla mina graviditeter utan progestoron krämen just eftersom min lutealfas är så kort. 
  • NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-22 19:08:51 följande:
    Jag har en väldigt väldigt kort lutealfas 8-10 dagar. Vilket enligt Vulverinkoos (Instagram) inte är kompatibelt med att kunna bli gravid då slemhinnan inte hinner bli tillräckligt tjock och mottaglig för att kunna ta hand om/ta emot ägget. 

Min första son är född 2013, efter det försökte jag och hans pappa i över 2.5 år med att få ett syskon. Träffade en ny 2016 och när vi började försöka tog det 1.5 år, den graviditet slutade i ett MA. Det tog ytterligare 1år innan vi blev gravida igen , hade då läst på hos Vulverinkoos och provade progestoron krämen, blev gravid och det resulterade i en dotter 2019. 8mån efter den förlossningen med D-vitamins boosten och progestoron krämen kom hennes syster 2020. 2022 progestoron krämen igen så kom 3e dottern, med D-vitamin boosten,  progestoron krämen och även q10 så kom lillebror 2024. Och nu gör vi ett sista ryck.

Jag är övertygad om att jag hade inte lyckats fått behålla mina graviditeter utan progestoron krämen just eftersom min lutealfas är så kort. 

vad är det för kräm du använder då? :) 
    hur gammal är du om jag får fråga? 🥰