Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-22 18:33:45 följande:
Jaha.. då börjar jag få bruna flytningar (som alltid innan mens)? börjar ge upp hoppet denna månad :( Varit orolig då jag endast har ca 8 dagar från ÄL till att jag börjar få dessa flytningar, men har tagit prov och hormonerna ser normala ut.. nån som känner igen sig?
Jag har en väldigt väldigt kort lutealfas 8-10 dagar. Vilket enligt Vulverinkoos (Instagram) inte är kompatibelt med att kunna bli gravid då slemhinnan inte hinner bli tillräckligt tjock och mottaglig för att kunna ta hand om/ta emot ägget.
Min första son är född 2013, efter det försökte jag och hans pappa i över 2.5 år med att få ett syskon. Träffade en ny 2016 och när vi började försöka tog det 1.5 år, den graviditet slutade i ett MA. Det tog ytterligare 1år innan vi blev gravida igen , hade då läst på hos Vulverinkoos och provade progestoron krämen, blev gravid och det resulterade i en dotter 2019. 8mån efter den förlossningen med D-vitamins boosten och progestoron krämen kom hennes syster 2020. 2022 progestoron krämen igen så kom 3e dottern, med D-vitamin boosten, progestoron krämen och även q10 så kom lillebror 2024. Och nu gör vi ett sista ryck.
Jag är övertygad om att jag hade inte lyckats fått behålla mina graviditeter utan progestoron krämen just eftersom min lutealfas är så kort.