• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-21 21:59:26 följande:
    Jag har också hört om spökatreck på rfsu,  men att dessa då verkligen bara är en skugga och helt utan "rätt" färg. Tänker att du är kanske där jag befinner mig ÄL +9 så för mig är det tidigt att få någon form av utslag alls ännu. Har tidigare inte fått det förens ÄL +10. Samtidigt har jag aldrig testat så tidigt som jag gjort den här gången och det är nog för att jag dagen jag testade första gången skulle ha varit på ÄL+10 OM inte min ÄL hade valt att flytta fram ett par dagar och gjorde väntan ännu längre 🤣🤪. 

Jag tycker mig skymta lite av det ?lila? om jag kollar riktigt noga men blir nästan så man ser kors 😂 otroligt svagt isåfall? men strecket ser jag tydligt går genom hela remsan ååå jag hoppas sååååå!! Tänk om det blir ett tydligt julaftons plus för oss! 🥰

om detta blir ett plus så har jag vet jag inte riktigt när jag är på dagarna faktiskt! 🤷🏼?♀️ ytterst oklart för mig jag trodde/tror jag är på äl+6 idag har fått positivt utslag på älstickor 2 ggr under denna cykel och är på dag 27 

• Anonym (Önskanomnr6)
    NassaNisse skrev 2024-12-21 22:30:23 följande:

Jag tycker mig skymta lite av det ?lila? om jag kollar riktigt noga men blir nästan så man ser kors 😂 otroligt svagt isåfall? men strecket ser jag tydligt går genom hela remsan ååå jag hoppas sååååå!! Tänk om det blir ett tydligt julaftons plus för oss! 🥰

om detta blir ett plus så har jag vet jag inte riktigt när jag är på dagarna faktiskt! 🤷🏼?♀️ ytterst oklart för mig jag trodde/tror jag är på äl+6 idag har fått positivt utslag på älstickor 2 ggr under denna cykel och är på dag 27 

Ja, OM det blir ett julaftons plus så får man ju världens finaste julklapp 🥰🥰🥰. 

Ja just det. Åh vad spännande!! Håller alla alla tummar jag har!!
  • Anonym (E)
    Zozoi skrev 2024-12-21 22:11:59 följande:

Ni andra som också har BIM runt 28/12-30/12, när tänker ni börja testa? 🥰

Tänker jag ska försöka hålla mig tills den 28/12 men har tänkt att jag tidigast ska testa 25/12. Man vill ju bara veta om man får en speciell julklapp eller inte 💝
    har du bestämt för när du ska börja testa? Hur mår du såhär en vecka efter ägglossning och en vecka innan BIM? 
    Jag har fått ömma bröst, haft sen igår och det får jag alltid efter ägglossning. Men brukar komma bara någon dag efter, inte såhär lång tid efter. 

antingen är det något bra eller så har jag haft senare ägglossning än vad jag trott😔

• TrueResolution

För som har BIM mån/tis 23/24:e? hittar ingen BIM-lista på måååånga sidor i tråden 😅 Har testat senaste dagarna men fick senast lördagmorgon/natt ( vid "fyra-kissen" 😂) vad som ser ut som blank sticka. 

Börjar ge upp hoppet lite & känner bara FAN. Är på ÄL+10 ungefär och känner inte bara att det är en misslyckad månad utan ett misslyckat ÅR nu när man får vända blad där med 😭 
    Har verkligen verkligen hoppats på att få plussa detta året och helst nu till jul 😔 
    blir ett sista test imorgonbitti, söndag, sedan väntar jag isåfall in mensen. 

Hur går det för er andra med bim
    till julafton? 

• mothertotwo

Så här ser diagrammet ut nu. I appen står ägglossning dag 19 i cykeln. Om jag ska gå efter denna är jag på äl +10. Tydligen kan tempen dippa på dag fem om det skett en fästning men ja... återstår att se. 
    Jag orkade inte fylla i med symtom grejer för det tar för mycket energi. 

Jag gjorde faktiskt ett GT idag för jag kunde inte låta bli i fall att. Men bilden blev jätte suddig, även där ett misslyckande hahaha. Usch jag är depp, ber om ursäkt. 

Kolla vad suddig och negativ den är 🥹

Bortsett från allt detta är brösten ömmar (kvällstid), jag har haft såna jäkla hugg nere i magen och det strammar samt att det typ krampat när jag vänt mig för snabbt i ligamentet. Mitt humör är ganska ok, bortsett från att jag är depp nu. Tappen är mjuk, är i mitten och stängd. Flytningen är typ mjölkig men ändå klistrig typ. Finns inte mycket att göra än att tiden får utvisa och sen försöka på nytt om tant röd kommer på eller runt julafton 🙂

• Anonym (Önskanomnr6)

Monitorn säger fortfarande "inte gravid" men jag tycker ju att strecket är tydligare. Eller börjar man inbilla sig bara för att man hoppas så mycket.  😞

Morgonets test. 

• Aducia

Efter misslyckad ägglossning där runt dag 26 som den alltid kommer så har jag inväntat ett nytt försök eller bortfallsblödning (likt mens) men verkar som att kroppen försöker igen nu. Är bara glad om kroppen lyckas. En gång tidigare har detta hänt och då skedde ägglossningen bara senare men i övrigt aldrig hänt 🤣

Igår kände jag ilningar nertill som jag känt några ägglossningar senaste åren, ungefär som i tänderna fast nere. Lite obehagligt men ändå en skön känsla 🤣

Hoppas tempen fortsätter gå uppåt imorgon!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Björkskogen skrev 2024-12-22 09:11:27 följande:

OH spännande! Kolla vad tempen gjorde idag 👀

Oh fin kurva! Tydlig ägglossning 😍 Sådär har min gjort också ibland 🤣 ser så tokigt ut.

Har svårt att följa alla inlägg här, men har du testat?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Karamell)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-22 08:06:07 följande:

Monitorn säger fortfarande "inte gravid" men jag tycker ju att strecket är tydligare. Eller börjar man inbilla sig bara för att man hoppas så mycket.  😞

Morgonets test. 

Ser absolut en ljusblå skugga 😊 Vågar inte svara på om den är starkare än dina tidigare tester? 😕
Svar på tråden BIM december