• nannylovisa

BIM december

Nanathalie skrev 2024-12-17 11:59:50 följande:

För första gången någonsin har jag ökade flytningar och nu äggvitesekret i lutealfasen. Spännande. Någon som brukar få det? 

Samma här! Aldrig haft innan. Brukar i princip inte ha några flytningar alls i lutealfasen. Är på ÄL +9 idag 
  • nannylovisa

Hej tjejer! 

Hoppar in här 😉 Är på ÄL +11 idag, bim imorgon (har ganska kort lutealfas).

Kunde inte testa imorse men det var helt blankt igår på ÄL +10 🥲 Mådde dock Såå illa igår kväll, fick kväljningar av middagen som jag själv lagat haha. Kör Natural Cycles och min temp är ovanligt hög o jämn så det bådar gott. Men kroppen har lurat mig förr så jag litar aldrig på tidiga symtom längre 😂  

förra månaden hade jag en kemisk graviditet så den här cykeln har varit lite knas, hade inte ÄL förens på cd 24 så om det inte tar sig nu så har det varit en lååång väntan på nästa cykel? 

• nannylovisa
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-20 05:48:10 följande:

Lägger in båda testerna.  Gårdagens testerna är överst och dagens det undre. 

kan nog ana något där 😍

• nannylovisa
    Zozoi skrev 2024-12-19 18:25:57 följande:

Ni som är pålästa och har mycket koll kring ägglossning, jag är lite förvirrad kring hur man ska tänka 🙈 Jag fick fast gubbe på cb lila ägglossningstester i söndags. Räknar man ägglossningsdagen som söndagen då eller hur räknar man? Tänker mest på vilken dag jag är på nu enligt ÄL+.
    Kan någon av er här göra mig lite klokare? 

Positiva ÄL test kommer ofta ca 12-48 h innan ÄL faktiskt sker så räkna med dagen efter, men kan även vara 2 dagar efter
  • nannylovisa
    Nanathalie skrev 2024-12-20 08:24:12 följande:
    Hej!
    Min temp var också väldigt jämn denna månad och det resulterade i ett plus. Föregående månader har den hoppat runt som en berg och dalbana.😁  Håller tummarna!

ja precis! jag har en 1,5-åring hemma och vid det plusset höll sig min tempkurva spikrak hela vägen från ÄL till plusset. men jag vågar inte hoppas så mycket. 

grattis till ditt pluss! ❤️

• nannylovisa
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-22 18:33:45 följande:

Jaha.. då börjar jag få bruna flytningar (som alltid innan mens)? börjar ge upp hoppet denna månad :( Varit orolig då jag endast har ca 8 dagar från ÄL till att jag börjar få dessa flytningar, men har tagit prov och hormonerna ser normala ut.. nån som känner igen sig?

Samma här? började också få bruna flytningar idag
  • nannylovisa

Här går det segt! 

ÄL +14 idag och negativt så det känns ganska säkert att det inte blev något denna månaden. Det som är skumt är att inte mensen dykt upp? Jag brukar ha kort lutealfas på typ 11 dagar så den borde verkligen kommit vid det här laget. Men inga som helst tecken på att den är på g. Lite typ ljusbruna flytningar sedan igår men inget mer än så. Ingen mensvärk heller. 

Usch det känns så segt att mensen inte kommer. Nu vill man ju bara att nästa cykel ska dra igång så man får en ny chans! 

• nannylovisa
    NassaNisse skrev 2024-12-23 21:21:38 följande:

jag har så svårt att hålla mig ???? men har lite test så jag kan slösa lite! Ser någon sträcket eller vill jag bara så innerligt att det ska vara där?? Ser någon? det är så svagt men jag tycker jag ser någonting, som en skugga ser ingen färg såklart 

Jag tycker jag ser!!
  • nannylovisa

jag som skrev igår kväll om att det kändes kört. Trodde jag var på ÄL +15 idag men kanske hade ÄL senare. Strecket är Såå svagt så vet inte om det kommer synas när jag laddar upp bilden här men. har testat med dessa test flera dagar i rad nu och det har aldrig funnits ens en tillstymmelse till skugga innan så jag känner mig helt säker på att det här är ett streck 😭❤️ På självaste julafton dessutom! 

• nannylovisa
    NassaNisse skrev 2024-12-24 06:42:44 följande:

Här var det neg i morse :/ 

Men så tråkigt! Jag som tyckte det såg lovande ut på din bild igår 😢
  • nannylovisa
    NassaNisse skrev 2024-12-24 08:25:39 följande:

jag med, men men jag tror jag är äl+7/8  
    jag känner mig sååå svullen över magen, ser ut som jag är gravid i v 10. väldigt spänd. har faktiskt mått rätt illa på kvällen i några dagar och ömmar och molar i brösten till och från. Och molande i magen. om det bara är innan mens besvär vet jag inte. inte mått såhär innan mens iaf 😂

Håller tummarna! så tidigt är det ju helt rimligt att det blir negativt iofs 
  • nannylovisa
    AngelicaLof skrev 2024-12-24 07:55:01 följande:

Fick ett sååå svagt streck nu och kan inte avgöra om det är ett spökstreck. 

Har du bild? 
  • nannylovisa
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2024-12-24 09:49:00 följande:

Hej! Jag hoppar in I tråden. Jag hoppas på barn nr 3 nu. Jag fick missfall I november och har inte haft någon mens efter det, försökte mysa till vid ägglossning. Har oregelbunden mens då jag tog ur speial precis innan förra graviditeten. Men misstänker jag är på dag +11-12 efter ÄL. 
    Tog graviditetstest idag. Vad tror ni vågar man hoppas eller är det spöksträck?

Absolut positivt! 😍
  • nannylovisa
    AngelicaLof skrev 2024-12-24 09:53:54 följande:

Vet inte om det syns när jag laddar upp här. 

jo det syns! Men oklart om det är färgat eller bara skugga? 

• nannylovisa
    AngelicaLof skrev 2024-12-24 12:00:52 följande:

Det var lite för svagt för att kunna säga säkert, när jag stirrat på det en stund tyckte jag att det såg rosa ut. Men det kan ju vara en synvilla efter att ha tittat på det för länge. Jag tror att det är ett plus! 

Håller verkligen tummarna! 
  • nannylovisa
    AngelicaLof skrev 2024-12-24 12:21:11 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett till. Det är ett plus! 

men grattis!! Vilka julklappar vi fått 😭

• nannylovisa
    Anonym (janey) skrev 2024-12-24 12:53:44 följande:

Hörrni behöver er åsikt hahah. Så har ju slut på grav test men hittade ett ÄL test. Tog det och det är ju relativt starkt streck? Har pms och min mens är en vecka sen??

alltså jag har ingen erfarenhet av att använda LH test som gravtest men rimligtvis borde väl det behöva bli positivt (alltså båda strecken lika starka) för att kunna räknas som positivt för graviditet också? Man får ju ALLTID två streck på LH test tänker jag 

• nannylovisa

Här blev det tyvärr ett missfall? Plussade ju på julafton men igår började jag blöda och idag var testet negativt 😔 Nya tag! Några av oss kanske ses i januari-tråden

Svar på tråden BIM december