• Nanathalie

BIM december

Hej! Jag hoppar in här från novembertråden då mensen kom igång igårkväll. Bim någonstans efter julafton lite beroende på när jag får ägglossning.

Jag äter letrozol från cykeldag 3 men har också börjat med rosenrot denna månad för att testa om det kan stärka själva ägglossningen. Detta blir vårt åttonde försök och det känns skit faktiskt. Jag förstår inte varför det inte fastnar nu när jag ju faktiskt har bekräftad ägglossning med tempning, ultraljud och tester.

Har 2 barn sedan tidigare men de börjar bli stora nu (7 och 11) och jag har inget gemensamt med maken vilket vi längtar efter så. Tidigare har det inte vart några problem med fertiliteten men nu får man tydligen bekänna färg. 

Önskar alla här inne lycka till. För mig känns det som om det aldrig kommer hända, men jag får väl försöka behålla hoppet uppe och önska mig ett julmirakel.

Kram ❤️

• Nanathalie
    Väntarpå4an skrev 2024-11-27 06:07:39 följande:

Hej 
    Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?

Tempen kan variera om ägglossling är bekräftad, inget att oroa sig över. Den går säkerligen upp imorgon.
  • Nanathalie

Jag har inte jagat här i tråden för jag blev så grymt besviken av att inte få ett plus nu när mensen var 2 dagar sen. Nu när jag hoppade in här så var det 150+ olästa inlägg. Galet! Grattis till alla plus och till er andra - Lycka till!

Min cykel har hittills vart jättemärklig. Jag hade en märklig känsla i livmodertrakten redan direkt efter mensen, ingen mensvärk, så testade för ägglossning och sjukt nog gav stickorna utslag redan på Cd4. Så mycket som de vanligtvis brukar ge utslag 1-2 dagar innan ägglossning äger rum. Jag trodde det kunde bero på mensen, har hört att ältest kan ge utslag på mens och graviditet, men testerna fortsatt öka och på cd8 fick jag maxutslag och därefter har det sakta gått neråt.

Jag är så förvånad. Jag har aldrig tidigare haft så tidig ägglossning men testerna visar ju utslag och jag har mått fruktansvärt illa som jag brukar under ägglossning. Tempen är fortsatt låg men hoppas den ska öka imorgon/ i övermorgon så ägglossningen kan bekräftas. Lägger in min bim när jag fått äl bekräftad. 

• Nanathalie

Hej tjejer!
    Denna cykel har min kropp försökt ägglossa 2 gånger. Först med positivt ältest på cd 8 med temphöjning 1 dag för att sedan sjunka, och nu idag på cd16 igen! Nu hoppas jag kroppen lyckas lossa och att ägglossning bekräftas imorgon eller i övermorgon så jag kan räkna ut bim men den borde bli runt 27/12. Hoppas på ett tidigt plus och en liten julklapp. ❤️ grattis till era plus!

• Nanathalie
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-12 08:54:49 följande:
    Jag är förvirrad. Min temp har gått upp så lite och sen ner å sen upp sen då jag tror jag hade ÄL. Detta gör mig sjukt stressad. Dock undrar jag varför tempen ska upp så högt? Jag har aldrig så hög temp, då har jag feber. 
    Hur länge har du tempat? Den linje som är i mitten kallas coverline och den kan variera från cykel till cykel! Jag använder flera appar, och alla väljer egna coverlines knepigt nog.

Jag skulle tro att din temp kommer stiga vilken dag som helst, om äl bekräftas. 🙂
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-12 12:30:21 följande:

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

Magknip typ
  • Nanathalie
    Aducia skrev 2024-12-12 11:10:52 följande:

Min ägglossning har failat för första gången i mitt liv sedan jag började tempa. Får se ifall det kommer en bortfallsblödning eller ifall kroppen försöker ägglossa igen snart. Spännande på ett vis 🤣

Min failade och försökte på nytt 8 dagar senare. Nu verkar den lyckats..😂 kroppen är bra komplicerad..
  • Nanathalie
    Monki19 skrev 2024-12-13 08:04:10 följande:

Ny på det här med tempning! Vaknade inatt kl 02:35 och tog en temp direkt = 36,19 grader. Somnade om och vaknade igen kl 5:35 tog tempen igen = 36,33 grader. Vilken temp gäller?

Jag hade typ samma idag. Vaknade 03.40 av att mannen fick en hostattack, somnade om och vaknade igen kl. 06. 

I vanliga fall brukar jag lägga in den temp där jag sovit längst innan, med andra ord den första. MEN. Mellan 03-04 är basaltemperaturen som lägst. Så jag valde idag att ta den som var kl. 06. Och det diffar 0.1 grad faktiskt. Ändå en stor skillnad på 3h.
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-13 10:22:59 följande:

Om ni utgår från mitt diagram hittills. När skulle ni gissa ägglossning sker? I morse var tempen på 36.82. Kan ägglossningen ha på träffat så som igår? Det får bära eller brista denna månad. Detta får vara min "test" månad 😅. 
    Min egen erfarenhet är att ägget släpper när tempen stiger. Skulle tro att du kommer få ägglossningen bekräftad imorgon, att den ägt rum innan ökningen. Men det är bara vad jag tror😊 så brukar det vara för mig nämligen. Jag väntar på att få min bekräftad, tror det kommer imorgon om tempen håller sig hög. Tror då att nc kommer säga att jag hade äl precis innan tempen skjöt i höjden. Vi är ganska nära varandra du och jag 🙂 här är mitt diagram.

Svar på tråden BIM december