• Nanathalie

BIM december

Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 10:32:21 följande:

Tycker det är jobbigt med mätningen, även om jag är en rutinmänniska. Funderar på att köpa en Oura ring istället, så slipper man tänka på det ens. Någon som har en? 😄

Har ingen men hade gärna haft en.. 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-13 12:53:25 följande:
    Just det. Det här med sekret... om ni håller koll på den med. Jag hade som råäggvita för någon dag sen två dagar sen kanske men sen försvann det lika fort. Men jag är som en vattenkran därnere 😂. Men så ska det väl bara dagarna innan äl?
    Gud ja. Helt sjukt blött. Börjar lugna sig nu.😁
  • Nanathalie

Nu äntligen är ägglossningen bekräftad. Idag är äl+3.

Bim 27/12, men 24/12 är det äl+13 så hoppas på en julklapp ❤️

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-14 13:34:03 följande:
    Håller tummarna för dig! Tomte
    Tack snälla, och jag för dig❤️
  • Nanathalie

Jag har vart riktigt kass sedan ägglossning. Förkyld, luftrörsinfektion. Grisig som ett förkylt barn helt ärligt. Brukar aldrig vara såhär kass. Ingen feber som tur är.

Nu hoppas jag det ska hjälpa kroppen att fokusera på att bli frisk och "råka" befrukta det lilla guldägget och låta det stanna så jag får mitt julplus.

Jag ska börja testa på typ äl+8 pga kan verkligen inte vänta längre och har en massa billiga tester hemma så why not liksom. Bara 5 dagar kvar 😂

• Nanathalie
    NassaNisse skrev 2024-12-15 10:26:35 följande:

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 
    vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar? 

jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰

Jag hade antingen tagit det som att kroppen inte lyckades släppa ett ägg första gången och nu försöker igen (som på mig) alternativt att det är en graviditet på G och att testet reagerar på hcg. 🤷?♀️
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:

Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    Rent spontant så ser det ut som att kroppen försökt men inte lyckats men om tempen går upp och fortsätter stanna uppe kommer ägglossningen troligen bekräftas.🙂 håller tummarna att den vänder upp!
  • Nanathalie
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-15 11:29:30 följande:
    Ta ett gravtest så vet du ju helt säkert.  Annars skulle jag tro att kroppen försöker på nytt. Jag hade också så den här månaden trodde verkligen att jag hade ägglossning i början av december,  hade känningar och flytningar och monitorn sa hög.  Men nu under veckan kom samma känningar och fick fast gubbe igen. Så gav kroppen en D-vitamins boost så får vi se. 
    Håller med, min peak och bekräftad ägglossning kom ju 8 dagar efter första peaken. Håll i håll ut!
  • Nanathalie
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-15 14:18:59 följande:
    Uppar mitt inlägg!
    förstår verkligen ingenting, blödningen normal dag 1 & 2, dag 3 & 4 (dag 4 igår) blödde jag nästan ingenting? Vanligtvis har jag lika mycket blödning i princip alla dagar. kan det vara en genombrottsblödning? Inga klumpar alls i blodet vilket det brukar vara, bara helt rent blod första två dagarna? 
    Beror helt på hur tjock slemhinnan är som ska blödas ut.❤️
Svar på tråden BIM december