• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Grattis)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 18:23:10 följande:
    Fast allting rengörs ju samtidigt, maskinen rengörs ju samtidigt som sakerna.

Jo men toasitsen köpa ju inte ny hela tiden måste ju diskas ibland. Samt silar till golvbrunn. Skor får också bra att diska i diskmaskinen. I tvättmaskinen slås dom runt så mycket i diskmaskinen får dom ligga stilla medan de rengörs mindre slitage 

Vi använder diskmaskinen till jättemycket saker.

Funkar även bra till mer ömtåliga kläder så de inte slits lika mycket som då de snurrar i tvättmaskinen.
    Mycket troligt.. #NOT

Ömtåliga kläder? Skillnaden mellan en tvättmaskin och diskmaskin är att diskmedlet fräter, det gör inte tvättmedel. Så tror inte på det alls!

• Anonym (Micke gullefjun)

Nej Li, det är inte lyckat att rengöra toaborsten där. Jag vet av egen erfarenhet att allt som berör de nedre regionerna inte hör hemma i diskmaskinen. Min fru slängde in min rosa dildo (hon tyckte att den var lite väl skitig) på högsta temperatur och det blev ingen hit. Jag hade ett könshår på tallriken dagen efter. Men dildon klarade sig fint! Frugan och dildon besöker fortfarande min bak varje helg. 

• Anonym (Li)

Nu orkar jag inte med denna nonchalans längre. Ni fattar ej vad ni pratar om. Så irriterande med ignoranta renlighetsprinsessor. 
    Bajsa på er!

• jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-11 19:24:58 följande:

Nu orkar jag inte med denna nonchalans längre. Ni fattar ej vad ni pratar om. Så irriterande med ignoranta renlighetsprinsessor. 
    Bajsa på er!

Detsamma! Den som bajsar på sig kanske kan tvätta byxorna i din diskmaskin efteråt Oskyldig
  • Anton Chigurh

Diska/tvätta toaringen och avförings-borsten i diskmaskinen....?!

Ja, det är ju fullt möjligt. Precis som att det går....att torka sig i röven utan papper.

Lämpligt....? Not so much. 

Och, det är absolut förbjudet enligt lagen att anklaga någon för att ha startat en sk trolltråd. Så det tänker jag inte göra. Nope. NEJ....det kommer jag inte göra. Aldrig.

Aldrig. Nä. Däremot hoppas och tror jag att jag, och alla ni andra härinne, får en fortsatt skön afton. 

Mvh// Broder Anton {#emotions_dlg.flower}

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-11 18:11:53 följande:

Obildade är ni då. Vadå steriliserar, det 

Steriliserar haha?? Nja knappast, bakterierna är överallt, och så fort de når luft och otvättade händer så har du bajsbakterier på tallrikarna och besticken igen. 
    Du har inget att komma med här. Inte ett jävla skit. Mer än du bevisar att du skiter i att läsa oich fortsätter med ditt skitsnack.

Och du dessa "bajsbakterier" är knappast något som finns i luften, då e-coli bakterien (bajsbakterien) är knappast en luftburen, och när man håller på att diska så blir händerna bakteriefria under tiden.

Så du är knappast den rätte att bjäbba om att andra är obildade. Det är också direkt skitsnack från din sida påstå att andra är obildade. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-11 19:24:58 följande:

Bajsa på er!

Nonchalans? Själv svarar du inte på de frågor du får.

Varför diskar du förbrukningsvaror i diskmaskinen istället för att rengöra på annat sätt och sen kasta bort när det är slitet? Det är ju knappast dyrt att köpa en ny toaborste.
    Kan du svara på det?
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-11 20:33:18 följande:
    Nonchalans? Själv svarar du inte på de frågor du får.

Varför diskar du förbrukningsvaror i diskmaskinen istället för att rengöra på annat sätt och sen kasta bort när det är slitet? Det är ju knappast dyrt att köpa en ny toaborste.
    Kan du svara på det?
    Allt är väl förbrukningsvaror, då kan man ju lika gärna köpa nya bestick och tallrikar dör varje gång också.

Man kan väl diska saker emellan inköpen blir rätt dyrt annars. Skulle ju bli flera toaborstar om året om man köpte ny varje gång. Jag diskar den ju kanske en gång varannan måna. Golvbrunn ett par gånger om året. Toasitsen en gång i veckan.
    Tycker det är äckligare då ni som har samma år efter år med era bajsmolekyler sedan ett år tillbaka svävande i luften. Fy.
  • Anonym (Lisen)

Finns bara en sak att säga: Fy fan så vidrigt. Aldrig, skulle jag göra det, jag mår illa bara av att läsa att en människa gör det. 

• Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 02:03:54 följande:

Finns bara en sak att säga: Fy fan så vidrigt. Aldrig, skulle jag göra det, jag mår illa bara av att läsa att en människa gör det. 

Du har säkert ätit på porslin som diskats med allt möjligt, och du har överlevt. Knappast bra vi som inte har bacillskräck 

Det diskas som sagt! Det blir rent!
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?