• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-16 01:32:47 följande:
    Anhängare o anhängare, tror de flesta inte berättar om sånt här . Det är ju inte något man börjar prata om så ofta.

Men i min familjs jag växte upp i minns jag att vi gjorde så då vi skaffat diskmaskin i mina tonår. Innan dess tror jag vi kastade ner diverse saker i badkaret och rengjorde dem där, toaborstar och annat.

Minns att vi hade gäster som förfasades över att min 4 årige bror gick och lekte med en blöt toaborste men att mamma skrattade och lugnade dem med att den va nykörd i diskmaskinen och han hade tagit den därifrån medan hon plockade ur andra städsaker som hade diskats.
    Ok det förklarar endel. 
  • Anonym (R)
    Anhängare o anhängare, tror de flesta inte berättar om sånt här . Det är ju inte något man börjar prata om så ofta.

Men i min familjs jag växte upp i minns jag att vi gjorde så då vi skaffat diskmaskin i mina tonår. Innan dess tror jag vi kastade ner diverse saker i badkaret och rengjorde dem där, toaborstar och annat.

Minns att vi hade gäster som förfasades över att min 4 årige bror gick och lekte med en blöt toaborste men att mamma skrattade och lugnade dem med att den va nykörd i diskmaskinen och han hade tagit den därifrån medan hon plockade ur andra städsaker som hade diskats.
    Enligt dig blir det ju rätt ofta bajskluttar kvar även efter disken. Låt oss säga att de är helt bakteriefria (vilket jag har svårt att tro är fallet) men jag skulle ändå inte vilja att min fyraåring kunde få bajset på sig eller lägga det i soffan. Men vi är väl olika.
  • Anonym (Haha!)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 22:12:23 följande:

Om inte folk var så rädda för lite bakterier, ni borde vara mer rädda för alla kemikalier ni utsätter er kropp för. Via tvålar, rengöringsmedel, tatueringar, parfymer, doftpinnar osv. Allt som sugs upp via lungor och hud och gör en jädra massa mer skada för kroppen.

Det är sant! 
  • Anonym (Tänk efter)

Toaringen får inte ens plats i en vanlig diskmaskin. Även om man ställer den på tvären får den inte plats. Om den nu hade fått plats hade det så klart varit skitäckligt och risk för sjukdom då diskmaskinerna oftast körs i ganska låga temperaturer.

Sen finns det förstås dem som tyckt att det varit en utmärkt idé att köra toaborsten i diskmaskin så de slipper gå till skolan för att de är magsjuka. Hörde det senaste i veckan på sonens träning, "snälla hosta på mig så jag blir sjuk och slipper gå till skolan". Helt galet egentligen att barnen hellre är sjuka än att gå till skolan men det är off topic.

• Anonym

Jamen dåså, då är ju diskussionen om att farliga kemikalier finns utanför men aldrig avges inuti diskmaskinen vunnen och avslutad, med dessa dräpar-argument!

Låtom oss nu alla genast diska bajs!
    De berömda faktumen har presenterats!
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-16 22:56:06 följande:
    Jamen dåså, då är ju diskussionen om att farliga kemikalier finns utanför men aldrig avges inuti diskmaskinen vunnen och avslutad, med dessa dräpar-argument!

Man kan diska bajs. Görs i endel länder konst av djurbajs, man målar, gör ljusstakar, örhängen osv.

Förresten görs tillomed i Sverige smycken av djurbajs! Har själv haft örhängen av älgbajs
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-17 14:49:42 följande:
    Man kan diska bajs. Görs i endel länder konst av djurbajs, man målar, gör ljusstakar, örhängen osv.

Förresten görs tillomed i Sverige smycken av djurbajs! Har själv haft örhängen av älgbajs
    Torkad bajs från växtätande djur är annorlunda än människobajs. Vissa människor tycker ju att det är konst att smeta sitt eget bajs på väggar, jag tror inte riktigt jag är tillräckligt med konstkännare för att förstå mig på sånt.

Smycken gjorda av älgbajs har jag aldrig sett irl men jag minns att jag såg en teckning av såna i den där himla Bajsboken som fanns på fritids när jag var liten. Jag undrade redan då vilken stil man har om man använder älgbajssmycken. Nu vet jag 😁
  • Anonym (?)

Toaborstar diskas inte - de kastas och ersätts!
    Dessutom är klart ytterst tveksamt att plasten i en toaborste överlever den temperatur och kemikalierna i maskindisk-medel.
    Mugglock med ring och övrigt kan istället rengöras med spray och därefter desinficeras med alkohol.

• Anonym

• Anonym (Haha!)

Har du tillverkat dem själv? 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Haha!) skrev 2024-11-21 15:30:01 följande:
    Har du tillverkat dem själv? 
    Det finns att köpa, olika personer som tillverkar. Sök på det
  • Anonym (Lisen)

Håller ni på än ?? Hur kan man ens tycka att det inte är vidrigt att köra in toaborsten i diskmaskinen ?? Jag har berättat för folk om den här tråden och de håller på att spy! Naturligtvis är trådstarten tänkt att provocera, vad annars liksom? 

Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?