• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-13 14:32:27 följande:
    Vilket kön person har har väl ingen betydelse i sammanhanget.
    Men hur vet du att det är nonsens och inte sanning?
    Om personen talar sanning,hur ställer du dig till det h*n skriver då?
    Eller är du bara rädd att inte få ut något på försäkringen om det skulle komma fram att du diskar bajsartiklar,kläder och skor i diskmaskinen?
    Nä könet har ingen betydelse. Så varför antogs personen vara man? Konstigt
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-13 14:32:27 följande:
    Vilket kön person har har väl ingen betydelse i sammanhanget.
    Men hur vet du att det är nonsens och inte sanning?
    Om personen talar sanning,hur ställer du dig till det h*n skriver då?
    Eller är du bara rädd att inte få ut något på försäkringen om det skulle komma fram att du diskar bajsartiklar,kläder och skor i diskmaskinen?
    Vadå inte få ut något på försäkringen?
    Jag erkänner ju hur jag diskar och är medveten om att det ej är rekommendationer. Herregud, myglare om saker gör jag inte!

Ungefär som att tillverkaren inte rekommenderar att soffklädseln på vår soffa ska tvättas i tvättmaskinen, däremot gör jag det ändå för det funkar bra! Men skulle något hända med klädseln så kan jag ju inte räkna mer att göra en reklamation. Samma sak med diskmaskinen, det funkar bra men OM diskmaskinen gör sänder så gäller såklart att det är på mitt ansvar eftersom att tillverkaren inte rekommenderar det! Men nu är det en helt annan sak dessa saker

Diskmaskinen GÅR ju INTE SönDER AV ATT JAG DISKAR DISKBORSTEN I DEN. Men OM DEN FÖR DET SÅ SKYLLER JAG ONTE PÅ TILLVERKAREN.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 18:08:15 följande:
    Jag erkänner ju hur jag diskar och är medveten om att det ej är rekommendationer. Herregud, myglare om saker gör jag inte!

Ungefär som att tillverkaren inte rekommenderar att soffklädseln på vår soffa ska tvättas i tvättmaskinen, däremot gör jag det ändå för det funkar bra! Men skulle något hända med klädseln så kan jag ju inte räkna mer att göra en reklamation. Samma sak med diskmaskinen, det funkar bra men OM diskmaskinen gör sänder så gäller såklart att det är på mitt ansvar eftersom att tillverkaren inte rekommenderar det! Men nu är det en helt annan sak dessa saker

Diskmaskinen GÅR ju INTE SönDER AV ATT JAG DISKAR DISKBORSTEN I DEN. Men OM DEN FÖR DET SÅ SKYLLER JAG ONTE PÅ TILLVERKAREN.
    Toaborsten
  • Anonym (Troll)

Det här är ju en uppenbar påhittad tråd. Det finns en anledning till att moderator flyttade tråden till sandlådan. Herregud vilka naiva människor det finns.

• Anonym (Li)
    Anonym (Troll) skrev 2024-11-13 18:26:11 följande:

Det här är ju en uppenbar påhittad tråd. Det finns en anledning till att moderator flyttade tråden till sandlådan. Herregud vilka naiva människor det finns.

Du kallar väl inte denna anonyma person som envisas med att jag ska svara på frågor, du kallar väl inte denna för naiv? Som efter påtryckningar inte är nöjd med mina svar?

Dessutom kan väl inte ens moderatorer vara säker på vad man är seriös med och inte?
  • EnAnonumius
    Att skrika kommer knappast att hjälpa dig på ditt korståg om att rättfärdiga vidriga vanor.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 18:04:00 följande:
    Nä könet har ingen betydelse. Så varför antogs personen vara man? Konstigt
    Och varför haka upp sig på ett ord?
    Kan du svara på frågorna jag ställde istället.
    Hur ställer du dig till det personen skrev om det skulle vara sanning?
  • molly50

Men varför ens ta risken?

Och varför ta risken att du och andra blir sjuka?
    Det är bara så onödigt! Och framförallt äckligt!
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 19:24:02 följande:
    Du kallar väl inte denna anonyma person som envisas med att jag ska svara på frågor, du kallar väl inte denna för naiv? Som efter påtryckningar inte är nöjd med mina svar?

Dessutom kan väl inte ens moderatorer vara säker på vad man är seriös med och inte?
    Nej, du bemöter faktiskt ingenting alls av det man skriver till dig.
    Du fattar helt enkelt inte frågorna och så har det varit, tråden igenom.

Ta Electrolux-inlägget som exempel. Jag frågar vad du har för argument mot innehållet i det, som beskrev diverse ohälsosamma ämnen. Du svarar då att argumenten mot de ohälsosamma ämnena är att du inte vet om skribenten faktiskt jobbar på Electrolux samt att dessa (som alltså inte ens är i branschen då?) måste friskriva sig ifrån vissa saker av garantiskäl.
    Därför finns alltså inte mikroplaster. Jahaja. Läsförståelse de luxe. Väl argumenterat.

Och så har det fortlöpt.

Nu senast har du t ex inte bemött faktumet att alla dina argument är gissningar och att du har vetenskapen emot dig.

Du har ett flertal gånger hävdat att många familjer gör såhär i sina hem och att ni är en hel dassaborstarme på framryckning i samhället och jag har då frågat varför du enbart får mothugg och var alla dina gelikar är, men inte heller detta är du kapabel att besvara.
  • Anton Chigurh

Nu har jag diskat en toaborste i diskmaskinen. 

Det kändes.....inget vidare. 

Och det var ändå en spillrans ny. 

Toaborste. 

Så det så.🌞

(Spillrans = oanvänd). Bara så ni vet. 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?