• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym

Det är ju väldigt märkligt att det är så vanligt förekommande överallt men samtidigt fortfarande bara är ni som gör rätt till den grad att du måste bli förbannad, eller?

Kan du kommentera förbrukningsfrågan samt möjligheten att rengöra dessa saker på ett friskt sätt? Du har ju undvikit det. 
    Det blir knappast dyrt att byta toaborste ganska ofta, som det flesta gör.
    Golvbrunn och toaring rengör man på de vedertagna sätten, i badrummet.

Vi betalar t ex för regelbunden städhjälp hemma. Tror du att tjejen som kommer hit kör en komplett badrumsrengöring på plats, med rengöringsmedel, eller att hon petar in attiraljerna i diskmaskinen och kör den medan hon rengör allt runtomkring i badrummet?

• Moderator
    Observera!
    Tråden ligger i Sandlådan.Flört
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 10:45:10 följande:
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att det är helt normalt och ofarligt att diska ihop med annat.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
    Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att ni har magsjuka flera gånger om året.I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att "alla bajskluttar inte går bort".

Ja det är ofarligt att diska tillomed ihop med annat, men det gör vi inte så vi kör en disk med sådant separat inte för att vi skulle bli sjuka om vi inte gjorde det.

Ja ibland åker inte alla bajskluttar bort men det är ju inte bakterier kvar eftersom den är diskad!! O toaborsten ska inte ätas med sedan utan tillbaka till toan
  • Anonym (Li)

Och några magsjukor per år sa jag att vi har några gånger per år, och det menar jag är ungefär som andra familjer!  

• Anonym (Li)

Små bajskluttar som inte ens släpper i diskmaskinen är knappast farliga eftersom dom just inte har släppt från borsten så finns dom heller inte i diskmaskinen. Och diskmaskinen har så effektivt diskmedel. Vi köper alltid testtvinnande diskmedel ! Så jag det är effektiv rengöring.
     Funkar till skor och ömtåliga kläder också!

• Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 10:50:01 följande:

Det är ju väldigt märkligt att det är så vanligt förekommande överallt men samtidigt fortfarande bara är ni som gör rätt till den grad att du måste bli förbannad, eller?

Kan du kommentera förbrukningsfrågan samt möjligheten att rengöra dessa saker på ett friskt sätt? Du har ju undvikit det. 
    Det blir knappast dyrt att byta toaborste ganska ofta, som det flesta gör.
    Golvbrunn och toaring rengör man på de vedertagna sätten, i badrummet.

Vi betalar t ex för regelbunden städhjälp hemma. Tror du att tjejen som kommer hit kör en komplett badrumsrengöring på plats, med rengöringsmedel, eller att hon petar in attiraljerna i diskmaskinen och kör den medan hon rengör allt runtomkring i badrummet?

Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
  • Anonym

Jag vet precis hur städerskan gör eftersom hennes grejor förvaras hos kunden och vi ibland är hemma när hon jobbar.

Jag tolkar det alltså som att toaborsten ibland innehåller BAJS UTAN BAKTERIER(!?!?!) när ni diskat färdigt? Det är väl bara att äta upp isf, det är ju helt ofarligt?

För typ trettionde gången då:
    Kan du, eller kan du inte kommentera följande:

-Varför förbrukningsartiklar inte ska betraktas som förbrukningsartiklar
    -Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?

• Anonym (Lisen)

Alltså skit i att svara mer hörni..Detta är bara en person som tycker om att skapa irritations-debatt. Troll kallas det visst. Finns inget normalt i att göra som TS

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 08:34:42 följande:

Folk börjar vara aggressiva det är otrevligt då man inte förstår att man kan diskutera lite hårdare med meningsskiljaktigheter utan att säga att någon är trög eller anklaga för att ha fel i skallen osv.

Kommer från personen som anklagar folk att inte tvätta händerna efter toa besök, och sjunker så lågt att anklagar dem för att inte erkänna det..🙄

Av vilken anledning har du rätt att hävda att folk är smutsiga och ohygieniska av sig bara för att de inte gör på ditt sätt...
    Har du så otroligt svårt att ta till dig att man kan hålla rent, hygieniskt rent, även om man inte använder en diskmaskin för att tvätta toasitsen, toaborsten och golvbrunnen?

Nå hur går det för dig. Varför vägrar du att acceptera att folk har andra sätt att rengöra, hygieniskt, toasitsen, toaborsten och golvbrunnen på? Vad är det som gör att du vägra att ta in fakta om att man kan hålla hygieniskt rent inne i ett badrum, utan att använda diskmaskin?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:29:39 följande:
    Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
    Oj oj oj, tror du verkligen att städerskan/städaren släpa runt på städgrejor som skall göra en hemma städning? 🙄

Har sällan varit med om en TS som är så full av skitsnack och fördomar som "Anonym(Li)"...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?