• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 18:27:09 följande:
    Och Ja visste skulle man kunna äta de små bajsklumparna som blir kvar men jag ser ingen anledning till att suga på toaborsten
    Det hade väl varit förhållandevis normalt för att vara du? Något av det minst uppseendeväckande du gör?
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 18:27:09 följande:
    Har svarat på de där med förbrukningsvaror. Jag föredrar att inte köpa nytt för ofta.

Är du alltså helt inkapabel att kommentera nedan då?

-Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 16:31:36 följande:
    Vi använder bra maskindiskmedel, skonsamt men effektivt, köpa mestadels från Kalifornien
    Oh wow...

Imponerande mätare på en skala till 1-11... Det blir en minus 11.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 16:31:36 följande:
    Vi använder bra maskindiskmedel, skonsamt men effektivt, köpa mestadels från Kalifornien
    Det är ändå frätande.
  • Anonym (Teknisk chef)

Jag som då jobbar som teknisk chef på Electrolux vitvaror man meddela TS att vederbörande genast bör upphöra med detta beteende då det inte alls är säkert att diskmaskinen tar död på alla bakterier som kan finnas i avföring och annat. Det kan gömma sig i skrymslen och vrår där diskvattnet med diskmedel inte kommer åt. 

I diskmaskinen ska det endast vara diskgods avsett för maskindisk. Skor, kepsar, disktrasor och handdukar ska inte vara där då man delvis kan förstöra nämnda persedlar, men dessa avger sådant som mikroplaster, färgämnen och annat som man inte vill ha på sitt diskgods, och sedan vidare i kroppen via maten.

Så kort och gott, sluta kör konstiga saker i diskmaskinen!

• Anonym
    Anonym (Teknisk chef) skrev 2024-11-12 20:33:23 följande:

Jag som då jobbar som teknisk chef på Electrolux vitvaror man meddela TS att vederbörande genast bör upphöra med detta beteende då det inte alls är säkert att diskmaskinen tar död på alla bakterier som kan finnas i avföring och annat. Det kan gömma sig i skrymslen och vrår där diskvattnet med diskmedel inte kommer åt. 

I diskmaskinen ska det endast vara diskgods avsett för maskindisk. Skor, kepsar, disktrasor och handdukar ska inte vara där då man delvis kan förstöra nämnda persedlar, men dessa avger sådant som mikroplaster, färgämnen och annat som man inte vill ha på sitt diskgods, och sedan vidare i kroppen via maten.

Så kort och gott, sluta kör konstiga saker i diskmaskinen!

För någon som anser sig ha uppfunnit bakteriefritt bajs finns dessvärre inte mikroplaster på världskartan, fruktar jag.
  • Anonym (Li)

Det är ju bakteriefritt bajs eftersom det är diskat!! Och inga mängder bara små kluttar

• Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:31:18 följande:

Det är ju bakteriefritt bajs eftersom det är diskat!! Och inga mängder bara små kluttar

Är det någon form av handikapp som står i vägen för förmågan att svara?
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-13 08:33:04 följande:
    Är det någon form av handikapp som står i vägen för förmågan att svara?
    Har ju svarat!! Jag rengör dom på detta sätt för det är smidigast borde du väl förstå då det är så jag gör.

Hur andra gör vet inte jag
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:31:18 följande:

Men vad bra om det är nu "bakteriefritt" bajs. Så kan du ju servera det till dig själv och din familj till nästa middag. 😉

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:50:47 följande:
    Har ju svarat!! Jag rengör dom på detta sätt för det är smidigast borde du väl förstå då det är så jag gör.

Hur andra gör vet inte jag
    Nej, du svarar ytterligt sällan på det som skrivs i tråden. Att du tror att du gör det är ju ännu ett tecken på att läsförståelsen är nära den absoluta botten. Du har helt enkelt inte svarat på relevanta frågor.
    Kanske pga brist på intag av bakterier och överskott av färgämnen och mikroplaster.

Hur lyder dina argument mot den Electrolux-anställde?
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?