• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:29:39 följande:
    Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
    Och det är alltså kod för "jag tror att hon kör dem i diskmaskinen"? Eller är det mer ett tecken på att du inte begriper vad du läser och därför inte kan svara?
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 01:15:52 följande:
    Allt är väl förbrukningsvaror, då kan man ju lika gärna köpa nya bestick och tallrikar dör varje gång också.

Man kan väl diska saker emellan inköpen blir rätt dyrt annars. Skulle ju bli flera toaborstar om året om man köpte ny varje gång. Jag diskar den ju kanske en gång varannan måna. Golvbrunn ett par gånger om året. Toasitsen en gång i veckan.
    Tycker det är äckligare då ni som har samma år efter år med era bajsmolekyler sedan ett år tillbaka svävande i luften. Fy.
    Bestick är inte att jämföra med då det är något som kan hålla i många år.
    Det är knappast så att man använder plastbestick hemma.

Toaborstar är,som sagt,inte speciellt dyra. Så de kan man byta betydligt oftare än en gång per år.
    Men visst kan man rengöra dem emellanåt. Men jag skulle aldrig ställa dem i diskmaskinen. Det är både äckligt och ohygieniskt.
    Det finns andra sätt att rengöra dem på.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:28:20 följande:

Små bajskluttar som inte ens släpper i diskmaskinen är knappast farliga eftersom dom just inte har släppt från borsten så finns dom heller inte i diskmaskinen. Och diskmaskinen har så effektivt diskmedel. Vi köper alltid testtvinnande diskmedel ! Så jag det är effektiv rengöring.
     Funkar till skor och ömtåliga kläder också!

Du vet att maskindiskmedel är frätande?
    Så det är märkligt att era kläder och skor,i så fall,håller.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:29:39 följande:
    Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
    Jag har jobbat både med städ och inom hemtjänst.
    Och det kan jag säga dig,att man släpar inte med sig en massa städredskap utan använder sig av det som finns i hemmet.
    Är något slut så ber man kunden eller anhöriga att köpa nytt.
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-12 14:21:58 följande:
    Du vet att maskindiskmedel är frätande?
    Så det är märkligt att era kläder och skor,i så fall,håller.
    Vi använder bra maskindiskmedel, skonsamt men effektivt, köpa mestadels från Kalifornien
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 12:23:49 följande:

Jag vet precis hur städerskan gör eftersom hennes grejor förvaras hos kunden och vi ibland är hemma när hon jobbar.

Jag tolkar det alltså som att toaborsten ibland innehåller BAJS UTAN BAKTERIER(!?!?!) när ni diskat färdigt? Det är väl bara att äta upp isf, det är ju helt ofarligt?

För typ trettionde gången då:
    Kan du, eller kan du inte kommentera följande:

-Varför förbrukningsartiklar inte ska betraktas som förbrukningsartiklar
    -Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?

Har svarat på de där med förbrukningsvaror. Jag föredrar att inte köpa nytt för ofta.

Och Ja visste skulle man kunna äta de små bajsklumparna som blir kvar men jag ser ingen anledning till att suga på toaborsten

Finns många saker som är ofarliga att äta men jag väljer att inte göra det. Tex sniglar, tillagas hund. Gräs, snorkråkor, damm, harbajs, fiskrom, linsvätska osv 
  • Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-12 09:09:41 följande:
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
    Inte i familjer med barn
  • Anonym (Li)

Många blommor, grodyngel, sperma, björkblad, granbarr, myror. Inget av det äter jag men ofarligt är det. Samma sak med bakteriefri diskad bajsklutt på borsten. Men att den varit i diskmaskinen gör inget men bajskluttarna äter jag såklart inte trots att det skulle vara ofarligt... Herregud..

• jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 18:32:36 följande:

Många blommor, grodyngel, sperma, björkblad, granbarr, myror. Inget av det äter jag men ofarligt är det. Samma sak med bakteriefri diskad bajsklutt på borsten. Men att den varit i diskmaskinen gör inget men bajskluttarna äter jag såklart inte trots att det skulle vara ofarligt... Herregud..

Bajs är aldrig ofarligt att äta. Inte ens efter att det varit i en diskmaskin. The more you know!

Detta påminner om ett avsnitt av Hoarders där en kvinna samlade på flaskor fulla med avföring och åt mat med bajs på, jag hade nästan förträngt det...
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?