• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Li)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-08 19:12:42 följande:

Har aldrig kört en toaborste i en diskmaskin. Köper en ny när den känns för äcklig.

Dom blir som nya i diskmaskinen. Förstår inte varför folk har sådan bacillskräck. Man ska ju inte äta från toaborsten sedan 
  • Anonym (Jdå)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-09 10:57:53 följande:
    Dom blir som nya i diskmaskinen. Förstår inte varför folk har sådan bacillskräck. Man ska ju inte äta från toaborsten sedan 
    Inte direkt äta, men visst händer det att man tar toaborsten att göra rent diskhon i köket och handfaten med. Är ju mkt mer praktiskt än att använda en trasa eller svamp. 

Givetvis bara när den är ren, alltså nydiskad, skulle ju aldrig göra så om den var full med bajs och kiss. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Jdå) skrev 2024-11-09 12:11:22 följande:
    Inte direkt äta, men visst händer det att man tar toaborsten att göra rent diskhon i köket och handfaten med. Är ju mkt mer praktiskt än att använda en trasa eller svamp. 

Givetvis bara när den är ren, alltså nydiskad, skulle ju aldrig göra så om den var full med bajs och kiss. 
    Jo stora grytan är bra att diska med toaborsten också men inte erkänner man det för gästerna. Ingen har dött hittills som ätit här.
  • Anonym (Li)

Förstår att endel tror det här är skämt. Även om överdriver allt lite nu så var jag i begynnelsen helt seriös. Menar verkligen att det är ingen fara med att toaborsten skulle vara så hemskt äcklig. Det är faktiskt från våra egna kroppar föroreningen kommer. Så om en liten del kommer tillbaka in i kroppen gör ingen som helst skada. Ni skulle bara veta vad ni ätit och fått i er på olika ställen

• Anonym (Haha!)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-09 17:15:02 följande:

Förstår att endel tror det här är skämt. Även om överdriver allt lite nu så var jag i begynnelsen helt seriös. Menar verkligen att det är ingen fara med att toaborsten skulle vara så hemskt äcklig. Det är faktiskt från våra egna kroppar föroreningen kommer. Så om en liten del kommer tillbaka in i kroppen gör ingen som helst skada. Ni skulle bara veta vad ni ätit och fått i er på olika ställen

Väldigt äckligt! 
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 15:44:17 följande:
    Kissa i duschen skulle det stå.

Dessutom ska man bajsa i duschen ska man ju veta att det är i princip rinnande annars kommer det fastna i golvbrunnen och lukta. Såg ett barn som bajsade i duschen på badhuset sedan stod han och stampade ner det i golvbrunnen. Det luktade flera veckor där tycker jag!
    Ah, den klassiska gamla diskussionen om toaborste i diskmaskin, jag trodde den var utdöd 😁

Så... Du såg ett barn bajsa i duschen... För att sedan stampa ner det i golvbrunnen.... Var det ingen som reagerade? Inte ens du, mer än att du konstaterade att det luktade bajs? Stackars vaktmästare och lokalvårdare på det badhuset. Och stackars de som duschade efter er lortgrisar ????
  • jeolpeol

Inte för att vara en nörd men det finns mycket i våra kroppar som vi inte vill få i oss igen. Tjocktarmens bakterieflora är fantastiskt på många sätt och den är livsnödvändig, men om vi får i oss bakterier från tjocktarmen kan vi bli riktigt svårt sjuka. Sen finns bakterier överallt och de är nödvändiga för oss men man ska inte blanda mat med bajs. Det är ajabaja!

Toaborsten behöver knappast diskas. Skölj av den när du spolar istället. Häll lite toarengöringsmedel i behållaren till toaborsten. Byt efter någon månad.
  • Anonym

Förstår att endel tror det här är skämt. Även om överdriver allt lite nu så var jag i begynnelsen helt seriös.

Nu har du redan skitit ut dig. De superduperjättelyckade överdrifterna bara stjälper din sak. Du och tråden är numera officiellt ett skämt och det gjorde du själv.

Vidare är det som sagt fortfarande så att det märkliga är att man diskar förbrukningsprodukter.

Det börjar dra ihop sig till att ta fram aluminiumfolien som du hade kring förra julskinkan också nu snart väl? Ni har väl hunnit få tillbaka den nyblästrad?
  • Anonym (Li)
    jeolpeol skrev 2024-11-09 19:13:07 följande:
    Ah, den klassiska gamla diskussionen om toaborste i diskmaskin, jag trodde den var utdöd 😁

Så... Du såg ett barn bajsa i duschen... För att sedan stampa ner det i golvbrunnen.... Var det ingen som reagerade? Inte ens du, mer än att du konstaterade att det luktade bajs? Stackars vaktmästare och lokalvårdare på det badhuset. Och stackars de som duschade efter er lortgrisar ????
    Mamman till barnet var på toa just då, så eftersom hon verkar använda toaletten för sina behov kan barnet allafall inte lärt sig detta av henne. Hur som helst var det bara en liten bajsklutt barnet bajsade, satt på golvet resten sig upp och stampade. Inte förrän lultrn spreds tittade vi dit och förstod vad barnet gjorde då foten var ganska brun
    . Det var bara jag och min kompis i duschutrymmet just då förutom barnet. Bajsklutten var helt platt mot golvbrunnen så tänkte att det spolas bort aedan
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?