• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Moderator

Tråden har flyttats till Sandlådan.

• Anonym
    Moderator skrev 2024-11-07 11:57:34 följande:

Tråden har flyttats till Sandlådan.

Varför? TS verkar mena allvar.
  • Anonym (12345)

Troll, ingen normal människa tvättar toaring och toaborste i diskmaskinen! 

• Anonym (Haha!)

Du måste ha hela diskmaskinen full av bajsbakterier!

• Anonym
    Anonym (Haha!) skrev 2024-11-07 14:44:25 följande:

Du måste ha hela diskmaskinen full av bajsbakterier!

Som visserligen dör i diskmaskinen men det är ju äckligt ändå.
  • Anonym (Haha!)
    Anonym skrev 2024-11-07 15:12:43 följande:
    Som visserligen dör i diskmaskinen men det är ju äckligt ändå.
    Inte så säker på att alla bakterier dör. 
  • Anonym (Li)
    Kaga skrev 2024-11-07 10:21:30 följande:

Vi var på utflykt med en familjs och hade medd oss mat, därav endel tomma burkar och skålar efter att vi ätit.
    Grannen behövde kräkas i bilen och vi fick snabbt låna ut en av våra skålar. 
    Vi fick nästa dag tillbaka den de hade diskat den i diskmaskinen och förväntade sig att vi ville ha tillbaka den. NEJ TACK!

Löjligt av er
  • Anonym (Li)

I vår familj har vi en som ibland måste lämna urinprov, han kissar då i ett dricksglas. Det tycker jag är en annan sak eftersom urin är sterilt och rent. 

• Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 15:35:16 följande:

I vår familj har vi en som ibland måste lämna urinprov, han kissar då i ett dricksglas. Det tycker jag är en annan sak eftersom urin är sterilt och rent. 

Jag menar att det kan man ju tillomed diska med vanliga disken. 
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?