• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-11-09 22:39:05 följande:
    Det börjar dra ihop sig till att ta fram aluminiumfolien som du hade kring förra julskinkan också nu snart väl? Ni har väl hunnit få tillbaka den nyblästrad?
    Fast det är inte jämförbart. Det skulle inte skada någon att återanvända foliet, även om jag inte ser meningen med det.

Folie är billigt, liksom toaborstar.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-09 17:15:02 följande:

Förstår att endel tror det här är skämt. Även om överdriver allt lite nu så var jag i begynnelsen helt seriös. Menar verkligen att det är ingen fara med att toaborsten skulle vara så hemskt äcklig. Det är faktiskt från våra egna kroppar föroreningen kommer. Så om en liten del kommer tillbaka in i kroppen gör ingen som helst skada. Ni skulle bara veta vad ni ätit och fått i er på olika ställen

Tråden har ju trots allt hamnat i sandlådan.
    Men även om du är seriös så hoppas jag att du kör rengöring av diskmaskinen efter att du diskat toaborsten och toasitsen,innan du diskar annat i den.
    Allt annat är ju vidrigt.
    Det är dessutom förbrukningsvaror vi pratar om.
    De kan göras rent på andra sätt och sen kastas och köpas nytt när de blir slitna.
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-10 14:09:31 följande:
    Tråden har ju trots allt hamnat i sandlådan.
    Men även om du är seriös så hoppas jag att du kör rengöring av diskmaskinen efter att du diskat toaborsten och toasitsen,innan du diskar annat i den.
    Allt annat är ju vidrigt.
    Det är dessutom förbrukningsvaror vi pratar om.
    De kan göras rent på andra sätt och sen kastas och köpas nytt när de blir slitna.
    Fast allting rengörs ju samtidigt, maskinen rengörs ju samtidigt som sakerna.

Jo men toasitsen köpa ju inte ny hela tiden måste ju diskas ibland. Samt silar till golvbrunn. Skor får också bra att diska i diskmaskinen. I tvättmaskinen slås dom runt så mycket i diskmaskinen får dom ligga stilla medan de rengörs mindre slitage 

Vi använder diskmaskinen till jättemycket saker.

Funkar även bra till mer ömtåliga kläder så de inte slits lika mycket som då de snurrar i tvättmaskinen.
  • molly50
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 18:23:10 följande:

Jo men toasitsen köpa ju inte ny hela tiden måste ju diskas ibland. Samt silar till golvbrunn. Skor får också bra att diska i diskmaskinen. I tvättmaskinen slås dom runt så mycket i diskmaskinen får dom ligga stilla medan de rengörs mindre slitage 

Funkar även bra till mer ömtåliga kläder så de inte slits lika mycket som då de snurrar i tvättmaskinen.
    För min del så spelar det ingen roll.
    Toaborstar rengör jag på andra sätt såsom rensköljning med rengöringsmedel och sen slängs den bort när den är sliten.
    Varför diska förbrukningsvaror i diskmaskinen?
    Toasitsen kan också rengöras på andra sätt liksom silen i golvbrunnen.
    Skor tvättar jag alltid i tvättmaskinen eller för hand.
    Tvättar jag dem i maskinen så lägger jag dem i ett örngott eller inlindade i en handduk så slås de inte runt lika hårt.
    Jag skulle då inte vilja äta på porslin och med bestick som diskats i samma maskin som en toaborste,då man kan bli rejält sjuk av de bakterier som finns i toaborsten.
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-10 18:35:36 följande:
    Toaborstar rengör jag på andra sätt såsom rensköljning med rengöringsmedel och sen slängs den bort när den är sliten.
    Tvättar jag dem i maskinen så lägger jag dem i ett örngott eller inlindade i en handduk så slås de inte runt lika hårt.
    Jag skulle då inte vilja äta på porslin och med bestick som diskats i samma maskin som en toaborste,då man kan bli rejält sjuk av de bakterier som finns i toaborsten.
    Fast själva grejen med att diska är ju att bakterier dör eller sköljs bort. Det finns knappast kvar bakterier sedan på en torr tallrik.

Vi har diskat allt möjligt i diskmaskinen sedan vi fick diskmaskin för ca 5 år sedan. Vi är normalt sjuka dvs några magsjukor per år och några förkylningar. Sista vi var magsjuka var nog i våras! Och diskat mycket sedan dess
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-10 18:35:36 följande:
    Då äter du aldrig på restauranger eller hos andra människor, du vet ju inte hur de diskar.

De flesta hamburgarkedjor diskar toasitser i diskmaskinen.
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 19:04:00 följande:
    Fast själva grejen med att diska är ju att bakterier dör eller sköljs bort. Det finns knappast kvar bakterier sedan på en torr tallrik.

Vi har diskat allt möjligt i diskmaskinen sedan vi fick diskmaskin för ca 5 år sedan. Vi är normalt sjuka dvs några magsjukor per år och några förkylningar. Sista vi var magsjuka var nog i våras! Och diskat mycket sedan dess
    Det värsta är ju faktiskt att du har rätt i att bakterierna dör eller sköljs bort. Samt att om porslinet är torrt så är det lugnt.

Lyssna på vad Agnes Wold säger!

Sen är det fortfarande äckligt att köra toaborstar och annat från toaletten i maskinen som man diskar i. Men det är mest en känslofråga. Hade personligen aldrig gjort det.
  • Anonym (Bizz)

Jag tror visserligen att du skojar men ändå.

Skor blir inte renare i diskmaskinen än i tvättmaskinen, likaså kläder.
    För att bli rena behöver de rotera, och det finns program för känsliga saker. Ylleprogrammet t ex.

Fast äckelfaktorn är såklart mindre när det kommer till skor och kläder. Så länge det inte handlar om nedbajsade tygblöjor. (Som jag för övrigt gissar att du snart säger...) 
  • EnAnonumius

Oj oj oj... Så bara fört att du vägrar att begripa att man kan rengöra toasitsen när den är kvar på dassholken med rengöringsmedel och trasa är enbart dina problem.

Vi andra vettiga, och normala, människor fattar att det går att rengöra toasitsen fast den är kar på dassholken. Själv använder jag sanitets spray för att rengöra toasitsen.
    Rengör toasitsen c:a 3ggr i veckan.
    Golvbrunnsskyddet diskar jag för hand, då och då och tar golvbrunns skyddet samtidigt när jag moppar badrumsgolvet.

Men du får faktiskt förstå en sak., Alla är inte lika sunkiga som dig och kör det i diskmaskinen. När man läser din tråd så är det uppenbart att du har svårt för att fatta detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 19:05:36 följande:
    Då äter du aldrig på restauranger eller hos andra människor, du vet ju inte hur de diskar.

De flesta hamburgarkedjor diskar toasitser i diskmaskinen.
    Nu kommer du in på saker JAG kan..
    På en restaurang så har diskmaskinerna högre temperatur än diskmaskinen du har hemma.
    En resturangdiskmaskin har temperaturer på 120-130grader under högt tryck. 120-130 grade på vattnet är sterilisering temperatur. Du får inte samma temperaturer i den vanliga hemma diskmaskinen.

Dessutom så är det faktiskt som så att det inte är "alla" restauranger runt om i landet som diskar toasitsen i diskmaskin. 

Så är det mer skitsnack du skall komma med?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?