• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 01:15:52 följande:
    Allt är väl förbrukningsvaror, då kan man ju lika gärna köpa nya bestick och tallrikar dör varje gång också.

Man kan väl diska saker emellan inköpen blir rätt dyrt annars. Skulle ju bli flera toaborstar om året om man köpte ny varje gång. Jag diskar den ju kanske en gång varannan måna. Golvbrunn ett par gånger om året. Toasitsen en gång i veckan.
    Tycker det är äckligare då ni som har samma år efter år med era bajsmolekyler sedan ett år tillbaka svävande i luften. Fy.
    Hur trög får man vara på en skala? Eller skiter du medvetet i att läsa och väljer medveten att blunda för att folk skriver att de rengör detta på andra sätt än diskmaskin?
    Finkar det inte i din skalle at6t man kan rengöra toaborste, toasitsen och golvbrunnen på andrfa sätt än just en diskmaskin?

Är det detta du vill framföra och bevisa egentligen att du vägrar att acceptera att det finns andra metoder att göra rent  taoisten, toaborste, och golvbrunnen på än att använda diskmaskin? Är det detta du vill bevisa egentligen i praktiken.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gullvivor

Nu vet jag inte om tråden är seriös (svårt att tro), men blir äcklad bara av att läsa trådstarten ändå. Så äckligt. 🤮

• Anonym (Li)
    EnAnonumius skrev 2024-11-12 07:53:19 följande:
    Hur trög får man vara på en skala? Eller skiter du medvetet i att läsa och väljer medveten att blunda för att folk skriver att de rengör detta på andra sätt än diskmaskin?
    Finkar det inte i din skalle at6t man kan rengöra toaborste, toasitsen och golvbrunnen på andrfa sätt än just en diskmaskin?

Är det detta du vill framföra och bevisa egentligen att du vägrar att acceptera att det finns andra metoder att göra rent  taoisten, toaborste, och golvbrunnen på än att använda diskmaskin? Är det detta du vill bevisa egentligen i praktiken.
    Anmält ditt inlägg
  • Anonym (Li)

Folk börjar vara aggressiva det är otrevligt då man inte förstår att man kan diskutera lite hårdare med meningsskiljaktigheter utan att säga att någon är trög eller anklaga för att ha fel i skallen osv.

• Anonym (R)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 19:04:00 följande:
    Fast själva grejen med att diska är ju att bakterier dör eller sköljs bort. Det finns knappast kvar bakterier sedan på en torr tallrik.

Vi har diskat allt möjligt i diskmaskinen sedan vi fick diskmaskin för ca 5 år sedan. Vi är normalt sjuka dvs några magsjukor per år och några förkylningar. Sista vi var magsjuka var nog i våras! Och diskat mycket sedan dess
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
  • Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-12 09:09:41 följande:
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
    Det är nog normalt. Olika hur mottaglig man är
  • Anonym (Lisen)

Om era vänner visste att du diskar toaborsten i diskmaskinen skulle dom aldrig äta hos er. Eller är dom lika äckliga och gör likadant? Jag har nog aldrig hört något så vidrigt iaf. Herregud begriper du inte att det är äckligt att göra så?

• Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 09:58:30 följande:

Om era vänner visste att du diskar toaborsten i diskmaskinen skulle dom aldrig äta hos er. Eller är dom lika äckliga och gör likadant? Jag har nog aldrig hört något så vidrigt iaf. Herregud begriper du inte att det är äckligt att göra så?

Som sagt vi plockar ju bort det värsta gegget från den innan, vi stoppar inte in den full med bajs. Slå bajskluttar som sitter långt in kan vara kvar, men vi diskar den i separat diskomgång tillsammans med andra saker som inte ska ätas på. Blomkrukor, toasits, vaser, hårborstar, tandborstmuggarr osv. 
    Vissa prydnadsföremål är också bra köra i dismaskin. Men just saker från badrummet verkar folk ha mest svårt för.

Vi diskade även resepottanbi diskmaskinen.

Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
  • Anonym (Li)
    Anonym (Lisen) skrev 2024-11-12 09:58:30 följande:

Ja folk verkar ju tycka det. Men som sagt det diskas ju, det blir RENT. På jobbet får jag inte göra det längre därav min undran vad folk är rädda för
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
     vi diskar den i separat diskomgång tillsammans med andra saker som inte ska ätas på. Blomkrukor, toasits, vaser, hårborstar, tandborstmuggarr osv. 
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att det är helt normalt och ofarligt att diska ihop med annat.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:10:46 följande:
    Och som sagt vi lever och har inte magsjuka ofta
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att ni har magsjuka flera gånger om året.
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 10:12:23 följande:
    Ja folk verkar ju tycka det. Men som sagt det diskas ju, det blir RENT. På jobbet får jag inte göra det längre därav min undran vad folk är rädda för
    I så fall är det någon som har kapat ditt inlogg och menar på att "alla bajskluttar inte går bort".

Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?