• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 10:02:03 följande:
    Handlar om att det ser trevligare ut utan synlig smuts.
    Men folk är ju rädda för " osynlig" smuts som på något sätt skulle vara kvar i diskmaskinen efter att vissa saker diskats där i
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 10:03:27 följande:

Förresten diskar ni väl underkläder i samma tvättmaskin som ni sedan diskar kökshanddukar i. Det blir lite samma sak.

För min del (åtminstone) är det inte detta det handlar om.
    Det handlar om det märkliga i att diska förbrukningsvaror.

• Anonym (Li)
    felicityporter skrev 2024-11-07 09:54:28 följande:
    Man lägger inget som kommit i kontakt med bajs i sin diskmaskin där man också diskar sina tallrikar samt bestick. Det borde vara common sense.
    Kalsonger och trosor , bajsiga barnkläder ytterkläder som varit i kontakt med både det ena och andra..osv tvättas i tvättmaskinen där man sedan tvättar diskhanddukar som ren disk ska torkas på 
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:59:37 följande:

De flesta brukar inte ens tvätta händerna efter toabesök med försvaret att de har ju inte kissat eller bajsat på händerna.

Men få erkänner det. Men lyssna utanför dörren nästa gång någon familjemedlem eller kollega är på toa. De flesta kommer ut direkt!

Det där är med all sannlikhet inte ens sant, utom möjlighet i din omedelbara närhet där ju forskningen verkar ha skett. Själv vill jag t ex inte ta i dörrhandtaget på en toalett på jobbet utan att tvätta händerna efteråt.

Skulle dock samma situation råda i min omgivning, så skulle det med relativt stor säkerhet vara smyglyssnar-forskaren som ansågs mer udda än själva urin-handboven.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 10:05:51 följande:
    Kalsonger och trosor , bajsiga barnkläder ytterkläder som varit i kontakt med både det ena och andra..osv tvättas i tvättmaskinen där man sedan tvättar diskhanddukar som ren disk ska torkas på 
    Ja, just det. Och detta menar du är helt ofarligt. Så det är ju inte så mycket att dra som hemska mot-exempel.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 10:10:25 följande:
    Ja, just det. Och detta menar du är helt ofarligt. Så det är ju inte så mycket att dra som hemska mot-exempel.
    Menar att folk tycker det känns helt okej då allt tvättas i samma maskin då det gäller tvättmaskinen. Men inte diskmaskinen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:52:46 följande:
    Men det var ju bara spaden, hon la nog inte in kattskit i maskinen.

Tänk vad alla matrester är? Tänk var äggskalen varit innan de kom till butiken. Allt detta har ni på tallriken som sedan också ställs in i maskinen. Döda djur, hönsskit osv om man ska tala klarspråk
    Jag plockar bort äggskalen innan jag lägger äggen på min tallrik eller smörgås.
    Men du kanske förtär äggskal med hönsskit på?
    Sedan så undra ju jag över dina matvanor, äter du all din mat obehandlad och rått?

De flesta av oss som äter mat ser ju till att tvätta grönsakerna först, och så tillagar man ju kött och grönt innan förtäring. Dock med god mathygien så ser man fan till att man gör rent råvarorna först.

Så det du försöker rättfärdiga dina äckliga vanor med att diska toaborsten i diskmaskinen faller sig helt platt på eget grepp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hugful80
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:37:43 följande:

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Mycket märkligt att dina arbetskollegor ifrågasatte detta. Detta gör ju varje människa hemma. Är du med i facket? Gå den vägen!!!!111
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Kaga

Vi var på utflykt med en familjs och hade medd oss mat, därav endel tomma burkar och skålar efter att vi ätit.
    Grannen behövde kräkas i bilen och vi fick snabbt låna ut en av våra skålar. 
    Vi fick nästa dag tillbaka den de hade diskat den i diskmaskinen och förväntade sig att vi ville ha tillbaka den. NEJ TACK!

• Anonym (Li)
    Hugful80 skrev 2024-11-07 10:18:30 följande:
    Mycket märkligt att dina arbetskollegor ifrågasatte detta. Detta gör ju varje människa hemma. Är du med i facket? Gå den vägen!!!!111
    Ja precis, det är det jag menar många gör så hemma, men helt plötsligt på andra platser tycker de att det blir äckligt. Om det är så att det bara får vara saker från deras egna badrum, jag vet inte.
  • Anonym (haha)

Svaren i tråden är så dumma att man inte kan ta ts på allvar.

Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?