Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 09:41:19 följande:

Diska toaborsten ...?

Hade något börjat ställa in borsten eller toasitsen i personalmatsalens diskmaskin, hade jag tagit för givet att vederbörande hade börjat bli dement eller eljest förvirrad.

Ja precis som att man kör diskborsten diskmaskinen då och då.
    koppen som toaborsten står i blir solkig och dammig men som ny efter diskmaskinen. Delarna från golvbrunnen i duschen blir också fina i diskmaskinen, men många verkar vara emot det också. Ingen var blivit sjuk hemma hos oss. Temperaturen är hög i diskmaskinen.
  • Anonym (Li)
    Anonym (haha) skrev 2024-11-07 09:42:49 följande:

I morgon är det fredag.
    Kör denna fredagstråd i morgon.

Nu städar inte jag enbart fredagar. Jag gör nog lite varje dag.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 09:47:00 följande:
    Man byter toaborste.
    Jo men fräschare hålla den ren mellan byrterna. 
  • Anonym (Li)
    felicityporter skrev 2024-11-07 09:44:39 följande:

Jag hade en idiot hemma hos mig när jag inte var hemma men min exman var hemma med denna person (mamma till min äldsta brorsdotter) och idioten diskade den spade jag använder till att skopa kattskit från kattlådan i diskmaskinen. jag var inte glad!

Nej, man lägger INGET från toa i diskmaskinen! Där ska man endast sätta saker från köket, punkt slut. Fy fan så äckligt!

Men det var ju bara spaden, hon la nog inte in kattskit i maskinen.

Tänk vad alla matrester är? Tänk var äggskalen varit innan de kom till butiken. Allt detta har ni på tallriken som sedan också ställs in i maskinen. Döda djur, hönsskit osv om man ska tala klarspråk
  • Anonym (Li)
    felicityporter skrev 2024-11-07 09:54:28 följande:
    Man lägger inget som kommit i kontakt med bajs i sin diskmaskin där man också diskar sina tallrikar samt bestick. Det borde vara common sense.
    De flesta har bajsbakterier under sina naglar och på händerna. Har man det inte själv kommer man i kontakt med saker hela tiden där otvättade händer har rört. Det är inte farligt 
  • Anonym (Li)

De flesta brukar inte ens tvätta händerna efter toabesök med försvaret att de har ju inte kissat eller bajsat på händerna.

Men få erkänner det. Men lyssna utanför dörren nästa gång någon familjemedlem eller kollega är på toa. De flesta kommer ut direkt!

• Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 09:57:58 följande:
    Nähe? Diska den inte då? Då gör det ju inget.
    Handlar om att det ser trevligare ut utan synlig smuts.
    Men folk är ju rädda för " osynlig" smuts som på något sätt skulle vara kvar i diskmaskinen efter att vissa saker diskats där i
  • Anonym (Li)

Förresten diskar ni väl underkläder i samma tvättmaskin som ni sedan diskar kökshanddukar i. Det blir lite samma sak.

• Anonym (Li)
    felicityporter skrev 2024-11-07 09:54:28 följande:
    Man lägger inget som kommit i kontakt med bajs i sin diskmaskin där man också diskar sina tallrikar samt bestick. Det borde vara common sense.
    Kalsonger och trosor , bajsiga barnkläder ytterkläder som varit i kontakt med både det ena och andra..osv tvättas i tvättmaskinen där man sedan tvättar diskhanddukar som ren disk ska torkas på 
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?