• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym

Diska toaborsten ...?

Hade något börjat ställa in borsten eller toasitsen i personalmatsalens diskmaskin, hade jag tagit för givet att vederbörande hade börjat bli dement eller eljest förvirrad.

• Anonym (Em)

Nej, usch. Skulle aldrig falla mig in. 

• Anonym (haha)

I morgon är det fredag.
    Kör denna fredagstråd i morgon.

• felicityporter

Jag hade en idiot hemma hos mig när jag inte var hemma men min exman var hemma med denna person (mamma till min äldsta brorsdotter) och idioten diskade den spade jag använder till att skopa kattskit från kattlådan i diskmaskinen. jag var inte glad!

Nej, man lägger INGET från toa i diskmaskinen! Där ska man endast sätta saker från köket, punkt slut. Fy fan så äckligt!

• Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 09:41:19 följande:

Diska toaborsten ...?

Hade något börjat ställa in borsten eller toasitsen i personalmatsalens diskmaskin, hade jag tagit för givet att vederbörande hade börjat bli dement eller eljest förvirrad.

Ja precis som att man kör diskborsten diskmaskinen då och då.
    koppen som toaborsten står i blir solkig och dammig men som ny efter diskmaskinen. Delarna från golvbrunnen i duschen blir också fina i diskmaskinen, men många verkar vara emot det också. Ingen var blivit sjuk hemma hos oss. Temperaturen är hög i diskmaskinen.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:45:43 följande:
    koppen som toaborsten står i blir solkig och dammig men som ny efter diskmaskinen. Delarna från golvbrunnen i duschen blir också fina i diskmaskinen, men många verkar vara emot det också. Ingen var blivit sjuk hemma hos oss. Temperaturen är hög i diskmaskinen.
    Man byter toaborste.
  • Anonym (Li)
    Anonym (haha) skrev 2024-11-07 09:42:49 följande:

I morgon är det fredag.
    Kör denna fredagstråd i morgon.

Nu städar inte jag enbart fredagar. Jag gör nog lite varje dag.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-07 09:47:00 följande:
    Man byter toaborste.
    Jo men fräschare hålla den ren mellan byrterna. 
  • felicityporter
    Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:45:43 följande:
    En toaborste kostar 20 kr och är en förbrukningsvara.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?