Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Små bajskluttar som inte ens släpper i diskmaskinen är knappast farliga eftersom dom just inte har släppt från borsten så finns dom heller inte i diskmaskinen. Och diskmaskinen har så effektivt diskmedel. Vi köper alltid testtvinnande diskmedel ! Så jag det är effektiv rengöring.
     Funkar till skor och ömtåliga kläder också!

• Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 10:50:01 följande:

Det är ju väldigt märkligt att det är så vanligt förekommande överallt men samtidigt fortfarande bara är ni som gör rätt till den grad att du måste bli förbannad, eller?

Kan du kommentera förbrukningsfrågan samt möjligheten att rengöra dessa saker på ett friskt sätt? Du har ju undvikit det. 
    Det blir knappast dyrt att byta toaborste ganska ofta, som det flesta gör.
    Golvbrunn och toaring rengör man på de vedertagna sätten, i badrummet.

Vi betalar t ex för regelbunden städhjälp hemma. Tror du att tjejen som kommer hit kör en komplett badrumsrengöring på plats, med rengöringsmedel, eller att hon petar in attiraljerna i diskmaskinen och kör den medan hon rengör allt runtomkring i badrummet?

Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
  • Anonym (Li)
    molly50 skrev 2024-11-12 14:21:58 följande:
    Du vet att maskindiskmedel är frätande?
    Så det är märkligt att era kläder och skor,i så fall,håller.
    Vi använder bra maskindiskmedel, skonsamt men effektivt, köpa mestadels från Kalifornien
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-12 12:23:49 följande:

Jag vet precis hur städerskan gör eftersom hennes grejor förvaras hos kunden och vi ibland är hemma när hon jobbar.

Jag tolkar det alltså som att toaborsten ibland innehåller BAJS UTAN BAKTERIER(!?!?!) när ni diskat färdigt? Det är väl bara att äta upp isf, det är ju helt ofarligt?

För typ trettionde gången då:
    Kan du, eller kan du inte kommentera följande:

-Varför förbrukningsartiklar inte ska betraktas som förbrukningsartiklar
    -Vad det är för fel med att rengöra dessa på normalfriskt vis
    -Hur det kan komma sig att du har rätt i att så många håller med dig och faktiskt gör på samma sätt, men ingen av dessa visar sig vare sig här eller irl?

Har svarat på de där med förbrukningsvaror. Jag föredrar att inte köpa nytt för ofta.

Och Ja visste skulle man kunna äta de små bajsklumparna som blir kvar men jag ser ingen anledning till att suga på toaborsten

Finns många saker som är ofarliga att äta men jag väljer att inte göra det. Tex sniglar, tillagas hund. Gräs, snorkråkor, damm, harbajs, fiskrom, linsvätska osv 
  • Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-12 09:09:41 följande:
    Nej, att ha några magsjukor om året skulle jag säga är utanför det normala, faktiskt.
    Inte i familjer med barn
  • Anonym (Li)

Många blommor, grodyngel, sperma, björkblad, granbarr, myror. Inget av det äter jag men ofarligt är det. Samma sak med bakteriefri diskad bajsklutt på borsten. Men att den varit i diskmaskinen gör inget men bajskluttarna äter jag såklart inte trots att det skulle vara ofarligt... Herregud..

• Anonym (Li)

Det är ju bakteriefritt bajs eftersom det är diskat!! Och inga mängder bara små kluttar

• Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-13 08:33:04 följande:
    Är det någon form av handikapp som står i vägen för förmågan att svara?
    Har ju svarat!! Jag rengör dom på detta sätt för det är smidigast borde du väl förstå då det är så jag gör.

Hur andra gör vet inte jag
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-13 10:05:29 följande:
    Nej, du svarar ytterligt sällan på det som skrivs i tråden. Att du tror att du gör det är ju ännu ett tecken på att läsförståelsen är nära den absoluta botten. Du har helt enkelt inte svarat på relevanta frågor.
    Kanske pga brist på intag av bakterier och överskott av färgämnen och mikroplaster.

Hur lyder dina argument mot den Electrolux-anställde?
    Nu stod det att personen var teknisk chef. Ja. Men vad vet jag om det stämmer. Och självklart vet jag också att diskmaskinen inte är ämnad för mer än vissa saker. Som så mycket annat går det dock använda till annat också. Men självklart får inte de som säljer de rekommendera annat. Då gäller ju inga garantier osv
  • Anonym (Li)
    EnAnonumius skrev 2024-11-13 09:44:44 följande:
    Men vad bra om det är nu "bakteriefritt" bajs. Så kan du ju servera det till dig själv och din familj till nästa middag. 😉
    Som jag skrivit förut så ja visst det skulle vara ofarligt men finns mycket som är ofarligt som man inte äter. Jag äter inte insekter trots att de ofarligt, men råkar den varit på en tallrik så är det ok
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?