Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Anonym (Li) skrev 2024-11-07 09:52:46 följande:
    Men det var ju bara spaden, hon la nog inte in kattskit i maskinen.

Tänk vad alla matrester är? Tänk var äggskalen varit innan de kom till butiken. Allt detta har ni på tallriken som sedan också ställs in i maskinen. Döda djur, hönsskit osv om man ska tala klarspråk
    Jag plockar bort äggskalen innan jag lägger äggen på min tallrik eller smörgås.
    Men du kanske förtär äggskal med hönsskit på?
    Sedan så undra ju jag över dina matvanor, äter du all din mat obehandlad och rått?

De flesta av oss som äter mat ser ju till att tvätta grönsakerna först, och så tillagar man ju kött och grönt innan förtäring. Dock med god mathygien så ser man fan till att man gör rent råvarorna först.

Så det du försöker rättfärdiga dina äckliga vanor med att diska toaborsten i diskmaskinen faller sig helt platt på eget grepp.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 18:23:10 följande:
    Fast allting rengörs ju samtidigt, maskinen rengörs ju samtidigt som sakerna.

Jo men toasitsen köpa ju inte ny hela tiden måste ju diskas ibland. Samt silar till golvbrunn. Skor får också bra att diska i diskmaskinen. I tvättmaskinen slås dom runt så mycket i diskmaskinen får dom ligga stilla medan de rengörs mindre slitage 

Vi använder diskmaskinen till jättemycket saker.

Funkar även bra till mer ömtåliga kläder så de inte slits lika mycket som då de snurrar i tvättmaskinen.
    Oj oj oj... Så bara fört att du vägrar att begripa att man kan rengöra toasitsen när den är kvar på dassholken med rengöringsmedel och trasa är enbart dina problem.

Vi andra vettiga, och normala, människor fattar att det går att rengöra toasitsen fast den är kar på dassholken. Själv använder jag sanitets spray för att rengöra toasitsen.
    Rengör toasitsen c:a 3ggr i veckan.
    Golvbrunnsskyddet diskar jag för hand, då och då och tar golvbrunns skyddet samtidigt när jag moppar badrumsgolvet.

Men du får faktiskt förstå en sak., Alla är inte lika sunkiga som dig och kör det i diskmaskinen. När man läser din tråd så är det uppenbart att du har svårt för att fatta detta.

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-10 19:05:36 följande:
    Då äter du aldrig på restauranger eller hos andra människor, du vet ju inte hur de diskar.

De flesta hamburgarkedjor diskar toasitser i diskmaskinen.
    Nu kommer du in på saker JAG kan..
    På en restaurang så har diskmaskinerna högre temperatur än diskmaskinen du har hemma.
    En resturangdiskmaskin har temperaturer på 120-130grader under högt tryck. 120-130 grade på vattnet är sterilisering temperatur. Du får inte samma temperaturer i den vanliga hemma diskmaskinen.

Dessutom så är det faktiskt som så att det inte är "alla" restauranger runt om i landet som diskar toasitsen i diskmaskin. 

Så är det mer skitsnack du skall komma med?

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-11 08:18:43 följande:
    Ja en sådan diskmaskin är varmare och har högre tryck för att försöka kompensera att den diskar under betydligt kortare tid än en husdskmaskin.. resultaten är nog likvärdiga
    Du lyckades att klämma ur dig mer skitsnack.
    Grattis.

Nej resultatet är inte alls "likvärdiga". Din disk du har hemma i din hemma diskmaskin, är inte steril efter diskning.
    Du får aldrig en steril disk av din hemma diskmaskin, då en hemma diskmaskin har temperatur på mellan 70-80grader som MAX.

En diskmaskin på restauranger diskar i 120-130 grader, vilket är steriliserings temperatur och restaurangens disk är steril efter diskandet.

Så är det mer skitsnack du skall komma med?

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-11 18:11:53 följande:

Obildade är ni då. Vadå steriliserar, det 

Steriliserar haha?? Nja knappast, bakterierna är överallt, och så fort de når luft och otvättade händer så har du bajsbakterier på tallrikarna och besticken igen. 
    Du har inget att komma med här. Inte ett jävla skit. Mer än du bevisar att du skiter i att läsa oich fortsätter med ditt skitsnack.

Och du dessa "bajsbakterier" är knappast något som finns i luften, då e-coli bakterien (bajsbakterien) är knappast en luftburen, och när man håller på att diska så blir händerna bakteriefria under tiden.

Så du är knappast den rätte att bjäbba om att andra är obildade. Det är också direkt skitsnack från din sida påstå att andra är obildade. 

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 01:15:52 följande:
    Allt är väl förbrukningsvaror, då kan man ju lika gärna köpa nya bestick och tallrikar dör varje gång också.

Man kan väl diska saker emellan inköpen blir rätt dyrt annars. Skulle ju bli flera toaborstar om året om man köpte ny varje gång. Jag diskar den ju kanske en gång varannan måna. Golvbrunn ett par gånger om året. Toasitsen en gång i veckan.
    Tycker det är äckligare då ni som har samma år efter år med era bajsmolekyler sedan ett år tillbaka svävande i luften. Fy.
    Hur trög får man vara på en skala? Eller skiter du medvetet i att läsa och väljer medveten att blunda för att folk skriver att de rengör detta på andra sätt än diskmaskin?
    Finkar det inte i din skalle at6t man kan rengöra toaborste, toasitsen och golvbrunnen på andrfa sätt än just en diskmaskin?

Är det detta du vill framföra och bevisa egentligen att du vägrar att acceptera att det finns andra metoder att göra rent  taoisten, toaborste, och golvbrunnen på än att använda diskmaskin? Är det detta du vill bevisa egentligen i praktiken.

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 08:34:42 följande:

Folk börjar vara aggressiva det är otrevligt då man inte förstår att man kan diskutera lite hårdare med meningsskiljaktigheter utan att säga att någon är trög eller anklaga för att ha fel i skallen osv.

Kommer från personen som anklagar folk att inte tvätta händerna efter toa besök, och sjunker så lågt att anklagar dem för att inte erkänna det..🙄

Av vilken anledning har du rätt att hävda att folk är smutsiga och ohygieniska av sig bara för att de inte gör på ditt sätt...
    Har du så otroligt svårt att ta till dig att man kan hålla rent, hygieniskt rent, även om man inte använder en diskmaskin för att tvätta toasitsen, toaborsten och golvbrunnen?

Nå hur går det för dig. Varför vägrar du att acceptera att folk har andra sätt att rengöra, hygieniskt, toasitsen, toaborsten och golvbrunnen på? Vad är det som gör att du vägra att ta in fakta om att man kan hålla hygieniskt rent inne i ett badrum, utan att använda diskmaskin?

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 11:29:39 följande:
    Ojojoj du skulle nog inte ens vilja veta hur hon gör och var hon använt trasorna innan
    Oj oj oj, tror du verkligen att städerskan/städaren släpa runt på städgrejor som skall göra en hemma städning? 🙄

Har sällan varit med om en TS som är så full av skitsnack och fördomar som "Anonym(Li)"...
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-12 16:31:36 följande:
    Vi använder bra maskindiskmedel, skonsamt men effektivt, köpa mestadels från Kalifornien
    Oh wow...

Imponerande mätare på en skala till 1-11... Det blir en minus 11.
  • EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 08:31:18 följande:

Det är ju bakteriefritt bajs eftersom det är diskat!! Och inga mängder bara små kluttar

Men vad bra om det är nu "bakteriefritt" bajs. Så kan du ju servera det till dig själv och din familj till nästa middag. 😉

• EnAnonumius
    Anonym (Li) skrev 2024-11-13 18:08:15 följande:
    Diskmaskinen GÅR ju INTE SönDER AV ATT JAG DISKAR DISKBORSTEN I DEN. Men OM DEN FÖR DET SÅ SKYLLER JAG ONTE PÅ TILLVERKAREN.
    Att skrika kommer knappast att hjälpa dig på ditt korståg om att rättfärdiga vidriga vanor.
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?