• HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

• Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:59:22 följande:
    Aha, det kanske är något hemligt som bara du förstår och ingen annan? Foten i munnen
    Nope, jag förstår precis vad personen menar. Tror inte det finns en enda i tråden som inte fattar. Bara du!
  • Meddelande borttaget
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 15:04:29 följande:
    Nope, jag förstår precis vad personen menar. Tror inte det finns en enda i tråden som inte fattar. Bara du!
    Du menar personen som inte förstod vad jag skrev i tråden håller du med m nu, efter att du inte förstår vad jag skrev?
     Ok!
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 14:43:34 följande:
    80-90% av männen får inga napp på Tinder, oavsett personlighet. 

Jag tycker Tinder ska vara ärliga i sin marknadsföring. Tala om för män att dei genomsnitt konkurrerar med 25 andra män om varje kvinna de skickar till. Är hon superattraktiv kanske han konkurrerar med 50 andra. Är hon ful så kanske han konkurrerar med 10. 
    Där har du rätt. Kvinnorna får dejta upp, männen får sänka sina krav.
  • Anonym (Linda)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 15:21:38 följande:
    Där har du rätt. Kvinnorna får dejta upp, männen får sänka sina krav.
    Rent allmänt och krasst så det där med krav ... alla har rätt att ha exakt vilka krav dom vill men det medföljer också att alla får vara beredd på konsekvenserna av dessa val . Det däremot verkar vara svårt för båda könen att acceptera och ta åt sig. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Linda) skrev 2024-11-04 15:39:39 följande:
    Rent allmänt och krasst så det där med krav ... alla har rätt att ha exakt vilka krav dom vill men det medföljer också att alla får vara beredd på konsekvenserna av dessa val . Det däremot verkar vara svårt för båda könen att acceptera och ta åt sig. 
    Varför skulle ingen få ha krav?
    Folk får vara hur ytliga de vill?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 14:38:06 följande:
    Du får inga matcher därför att 80-90% av alla män som startar konto inte får några matchningar. Det beror på att det finns ett kraftigt överskott av män på Tinder och att varje kvinna, oavsett hur attraktiv eller ful hon är, dränkt med likes. 
    Samma problem genomsyrar Tinder i alla länder. Men Sverige är värre. 

På Tinder i Sverige finns väldigt få kvinnor med invandrarbakgrund i Mellanöstern, Afghanistan, Afrika och annat. Däremot finns det väldigt många män med med den bakgrunden som hänger där. Så den redan sneda könsfördelningen blir ännu större. 
    Jag vet att det är så eftersom jag känner folk som använt samma profil på Tinder, men i olika länder. Jämfört Danmark, Sverige, Finland. I Sverige var det överlägset svårast att få till en matchning. 
    Vilken överdrift att 80-90% av männen inte skulle få några matchningar. Har vänners erfarenhet irl som talar emot det där och dom är inga 10:or. Men kan tänka mig att de 10-30 minst attraktiva procenten kan få problem
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?