Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:19:56 följande:
Förstår att det kan vara tufft på dejtingappar, men faktum är att många träffas där, så jag håller inte alls med om att det skulle vara en tumör. Grejen är väl dock den att de som misslyckas börjar bli en ganska högljudd grupp, inte minst på FL.
På vilket sätt "hanterar de inte plattformen rätt"?
De jag sett irl via jobbet har alla haft svårt med den sociala kompetensen. Ser samma på FL. Alla som blir kvar i dejtingträsket kallar sig blyga och har inga kompisar/inget nätverk. Jag är relativt övertygad om att det allra oftast är just det sociala som brister. Sedan fattar jag ju att snygga har det mycket lättare. Men det finns absolut chans för normala män som har charm och social kompetens.
Ser ett flertal bittra trådar (som denna) som startas med syftet att tycka synd om sig själv och få medhåll av andra tyck-synd-om-mig:are med undermeningen att det är inte ditt fel, det är de ytliga tjejernas eller apparnas eller samhället eller invandrarnas fel.
Fruktansvärt toxiskt och kontraproduktivt.
Såg någon statistik för ett tag sen där 60% av alla par träffas online, andra plats via vänner, tredje familj. Alltså PAR, inte bara tjejer. Om ts inte träffar någon så beror det på honom, enbart.