• HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

• Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:52:33 följande:
    Ha ha ha,  jag menar naturligtvis när de chattar. Fast du kanske aldrig har kommit så långt att du vet att det är så det går till. Ska förklara för dig: Swipa, chatta, dejta. Dessa män kommer aldrig längre än chatta, alternativt en första dejt. Är dy med nu eller ska jag förklara igen?
    Och det du talar om nu har inget med vad tråden handlar om.
    Det handlar allstå om att få likes, inte att sabba matches som man redan fått.
    Två helt skilda saker! Foten i munnen
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:54:10 följande:
    Ja, men din kollega här skrev att det handlar om hur de är socialt och inte hur de ser ut. Du menar att du ignorerar nästan profilbilden men tittar på profiltexten?
    Så om det är en supermodell med "Autism..." bara som profiltext blir det dislike direkt?

Och om det är en kort tjockis med glasögon som verkar vara en riktigt trevlig liten Tysthurtbulle blir det en superlike?!
    Nämnde inte NÅGOT om utseende. Skrev att killar som inte hittar någon brukar vara socialt knepiga. Punkt.
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:54:10 följande:
    Ja, men din kollega här skrev att det handlar om hur de är socialt och inte hur de ser ut. Du menar att du ignorerar nästan profilbilden men tittar på profiltexten?
    Så om det är en supermodell med "Autism..." bara som profiltext blir det dislike direkt?

Och om det är en kort tjockis med glasögon som verkar vara en riktigt trevlig liten Tysthurtbulle blir det en superlike?!
    Man kan få nobben pga att man är socialt inkompetent, vilket var vad jag svarade på. Antingen med en dålig presentation eller dålig förmåga att chatta. 
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:55:58 följande:
    Och det du talar om nu har inget med vad tråden handlar om.
    Det handlar allstå om att få likes, inte att sabba matches som man redan fått.
    Två helt skilda saker! Foten i munnen
    Att klara av att skriva en lockande text är i högsta grad något som kräver sociala skills.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:57:38 följande:
    Nämnde inte NÅGOT om utseende. Skrev att killar som inte hittar någon brukar vara socialt knepiga. Punkt.
    Men hur är det relevant då chansen inte ges att visa upp hur man är som person innan man matchat!? Du skrev att "killar som inte får napp på tinder brukar vara..."
    Tror du att dessa män kan vara socialt inkompetenda för varje gång de pratar med en kvinna är hon inte intresserad?
  • Anonym (I all välmening)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:40:49 följande:
    Samma här. De som jag vet som sitter år ut och år in på apparna utan att lyckas, har alla en sak gemensamt. Socialt knepiga.
    Vete katten om jag håller med om det. Tinder är ju ärligt talat inget annat än en enda stor tumör på vårt samhälle. Skulle antagligen fungera bättre för alla om den lades ner.

Man minns ju kontaktannonser i tidningar och hur man ibland såg samma personer om och om igen i flera år. Det är ju en varningsklocka i sig förstås. Men med tanke på hur hård konkurrens det är för killar på dejtingappar så är det väldigt lätt att bli en i mängden.

Man kanske har all social kompetens som krävs, men hanterar inte plattformen rätt eller bor på fel ort.
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (I all välmening) skrev 2024-11-04 17:02:08 följande:
    Vete katten om jag håller med om det. Tinder är ju ärligt talat inget annat än en enda stor tumör på vårt samhälle. Skulle antagligen fungera bättre för alla om den lades ner.

Man minns ju kontaktannonser i tidningar och hur man ibland såg samma personer om och om igen i flera år. Det är ju en varningsklocka i sig förstås. Men med tanke på hur hård konkurrens det är för killar på dejtingappar så är det väldigt lätt att bli en i mängden.

Man kanske har all social kompetens som krävs, men hanterar inte plattformen rätt eller bor på fel ort.
    Förstår att det kan vara tufft på dejtingappar, men faktum är att många träffas där, så jag håller inte alls med om att det skulle vara en tumör. Grejen är väl dock den att de som misslyckas börjar bli en ganska högljudd grupp, inte minst på FL.

På vilket sätt "hanterar de inte plattformen rätt"?

De jag sett irl via jobbet har alla haft svårt med den sociala kompetensen. Ser samma på FL. Alla som blir kvar i dejtingträsket kallar sig blyga och har inga kompisar/inget nätverk. Jag är relativt övertygad om att det allra oftast är just det sociala som brister. Sedan fattar jag ju att snygga har det mycket lättare. Men det finns absolut chans för normala män som har charm och social kompetens.
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 17:00:45 följande:
    Men hur är det relevant då chansen inte ges att visa upp hur man är som person innan man matchat!? Du skrev att "killar som inte får napp på tinder brukar vara..."
    Tror du att dessa män kan vara socialt inkompetenda för varje gång de pratar med en kvinna är hon inte intresserad?
    Ja, jag tror att de saknar den sociala kompenens som krävs.
  • Anonym (I all välmening)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:19:56 följande:
    Jag tycker det är alldeles för vanligt att män inte använder rätt sorters bilder, har info i beskrivningen som kan bli dealbreakers (som annars kanske vore fullt normalt att säga på en första dejt) eller helt enkelt inte klarar att ha lite humor i textandet.

När de väl går på dejter i hög person kan de klicka hur bra som helst och allt flyter på, men det blir svårt att komma dit om man inte förstår spelreglerna på Tinder.

Skulle nog till och med säga att det kan vara tvärtom i en del fall, åtminstone sett till swipandet och chattar. Vissa kan vara riktigt vassa på att få matchningar, skapa intresse vid chattar etc men när det väl kommer till kritan och de går på dejt är de helt introverta och tillbakadragna. Hänger nog mycket ihop med hur pass van man är vid att kommunicera via nätet och skapa alter-egon.
  • Anonym (Opinionen)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:19:56 följande:
    Förstår att det kan vara tufft på dejtingappar, men faktum är att många träffas där, så jag håller inte alls med om att det skulle vara en tumör. Grejen är väl dock den att de som misslyckas börjar bli en ganska högljudd grupp, inte minst på FL.

De jag sett irl via jobbet har alla haft svårt med den sociala kompetensen. Ser samma på FL. Alla som blir kvar i dejtingträsket kallar sig blyga och har inga kompisar/inget nätverk. Jag är relativt övertygad om att det allra oftast är just det sociala som brister. Sedan fattar jag ju att snygga har det mycket lättare. Men det finns absolut chans för normala män som har charm och social kompetens.

Ser ett flertal bittra trådar (som denna) som startas med syftet att tycka synd om sig själv och få medhåll av andra tyck-synd-om-mig:are med undermeningen att det är inte ditt fel, det är de ytliga tjejernas eller apparnas eller samhället eller invandrarnas fel. 

Fruktansvärt toxiskt och kontraproduktivt.

Såg någon statistik för ett tag sen där 60% av alla par träffas online, andra plats via vänner, tredje familj. Alltså PAR, inte bara tjejer. Om ts inte träffar någon så beror det på honom, enbart. 

Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?