• HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

• Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:18:15 följande:
    Nej. Jag menar att det är tydligt varför du inte får napp. Men du aldrig kommer aldrig att förstå det själv. Du tycker dig ha rätt och priset du får betala är evig bitterhet och ensamhet.
    Jag tycker inte jag har rätt, jag har rätt såvida du fortfarande inte tror att du vet bättre vad jag syftade på då jag skrev det än du.
    "Bitterhet och ensamhet". Du har så bad vibes att det känns av när man skriver med dig.
    Jag är varken bitter eller ensam. Du verkar väldigt hatisk och bitter däremot.
    Kan du sluta svara, du tillför inget, du lyssnar inte på när man förklarar saker för dig och nu kom du bara med mer negativtet.

Låt mig vara tack.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:18:00 följande:
    Jag tror du går och bär på en ogrundad fördom. 

Majoriteten av män försöker få kontakt med alla sorters kvinnor. Knappast bara de som är snyggast. Tvärt om undviker en del de snyggaste eftersom de snabbt lär sig att de inte har en chans på de. 

Jag tror inte kvinnor fattar hur svårt det förrän de själva testar på att ska ett manligt fejkkonto på Tinder. Förstå då fattar ni hur meningslöst och svårt det är. Finns experiment där unga kvinnor testat på att ha manliga konton på Tinder, men likvärdig manlig profil som deras riktiga kvinnliga profil. Sluta me dat de precis som männen tycker det är enormt frustrerande. Finns massa såna klipp på youtube.

Allt detta är bara ett resultat av att väldigt få kvinnor använder Tinder jämfört med gruppen män. I Sverige är situationen värst. För är är det inta bara etniska svenska män som använder det utan också invandrade män från allehanda länder och kulturer. Men bland de kvinnliga användarna är merparten svenska tjejer. Kvinnor med bakgrund i Irak, Syrien, Afghanistan, Marocko använder inte tinder i närheten av samma utsträckning som killarna med bakgrund där. Tjejerna bär på mycket heder, har slöja, får inte ha en svensk kille.
    Sen får man ju komma ihåg att tinder vill ha betalt för appen. De gör det säkert svårare för den som vill använda gratisversionen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:22:44 följande:
    Jag tycker inte jag har rätt, jag har rätt såvida du fortfarande inte tror att du vet bättre vad jag syftade på då jag skrev det än du.
    "Bitterhet och ensamhet". Du har så bad vibes att det känns av när man skriver med dig.
    Jag är varken bitter eller ensam. Du verkar väldigt hatisk och bitter däremot.
    Kan du sluta svara, du tillför inget, du lyssnar inte på när man förklarar saker för dig och nu kom du bara med mer negativtet.

Låt mig vara tack.
    Som jag skrivit tidigare. Jag tror inte att jag bättre vad du syftade på. Jag skrev att du jag trots din förklaring inte ändrar min bild av dig.

Men va bra att du inte är ensam. Fast då förstår jag inte vad du ska men Tinder att göra. Då är det väl bara att umgås med din partner och strunta i vad folk tycker på nätet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:26:38 följande:
    Jag vet inte, kan inte svara då jag aldrig använt Tinder. Men jag skulle tro att gratisversionen är totalt lönlös idag. Tinder har idag massvis med olika betalversioner där den ena är dyrare än den andra. 

Ska man ens ha en mikroskopisk som man där så bör man nog ha en av de dyrare betalversionerna. Men det är långt ifrån en garanti. Det är bara en nödvändighet. 
    Ja, appen är ju for populär för att låta alla använda den gratis. Läser ofta män som skriver att de vägrar betala, vilket känns rätt korttänkt
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 15:18:44 följande:
    Du menar personen som inte förstod vad jag skrev i tråden håller du med m nu, efter att du inte förstår vad jag skrev?
     Ok!
    Och anledningen att jag svarar är att du förvrider allt jag skriver. Då förklarar jag mig och kommer så att göra tills du slutar förvrida det jag skriver.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:27:59 följande:
    Som jag skrivit tidigare. Jag tror inte att jag bättre vad du syftade på. Jag skrev att du jag trots din förklaring inte ändrar min bild av dig.

Men va bra att du inte är ensam. Fast då förstår jag inte vad du ska men Tinder att göra. Då är det väl bara att umgås med din partner och strunta i vad folk tycker på nätet.
    Men den bild du skapar av någon som är fel är grundad på din egen bitterhet, på dina egna fördomar och bad vibes, det har inget med mig att göra.
    Jag bryr mig inte om att du har konstiga, felaktiga bilder av människor som inte stämmer som du vill tala om och sprida din negativetet med. 

Jag talade om mitt utseende och reaktioner det gav på Tinder.
    Du ser världen genom ett bittert filter det är ingen idé att resonera med dig tills du lyssnar på andra men du verkar tro att du vet bättre än andra vad de skriver, hur de kommer bete sig etc, jag ser detta som galenskap så du får ha det bra.
    Jag har gått om vänner, är en glad person, omtyckt etc. Jag talade om hur jag blir bemött på Tidner inte något annat. 
    Vet inte varför du fortsätter skriva och hävda saker du vill bara klaga och personer sm anväönder internet som du, för att projicear sin bitterhet och hat på andra, kanske borde syna sig själva istället?

Skulle uppskatta om du slutade svara.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:32:01 följande:
    Jag pratar inte om att ta initiativ. Det är väl en självklarhet att en man gör det.

Jag pratar om att män måste sitta där i månader och dagligen skicka till kanske 100 personer för att någon ens ska nappa till slut. Och när individen väl nappar så är det en kvinna som har 5 andra konversationer samtidigt. 

Tinder är därför lönlöst och rent slöseri med både tid och pengar för de flesta män. Det är den uppfattningen jag har efter alla berättelser jag tagit del av från personer som inte ens känner varandra. 

En del män kan ha ren tur fastän de inte är några supermodeller. Men det hör till ovanligheterna. De ä undantag. En liten klick av alla manliga användare.  

Det finns två sorts män som lyckas på tinder. De som har rena turen och gubbrötan eller de som är extremt attraktiva. Den stora massan har bara som huvuduppgift att sitta där och betala så tinder kan tjäna massa pengar och gå med vinst. 

Svårt att se att männen jag känner till alla skulle ha haft sån tur. Är du säker på att inte historierna du har hört kommer från oattraktiva män eller de som övervärderar sin attraktionskraft? Har ju trots allt alltid funnits män som inte får napp irl också. Vissa tenderar ju att leva ut på nätet
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:32:01 följande:
    Jag pratar inte om att ta initiativ. Det är väl en självklarhet att en man gör det.

Jag pratar om att män måste sitta där i månader och dagligen skicka till kanske 100 personer för att någon ens ska nappa till slut. Och när individen väl nappar så är det en kvinna som har 5 andra konversationer samtidigt. 

Tinder är därför lönlöst och rent slöseri med både tid och pengar för de flesta män. Det är den uppfattningen jag har efter alla berättelser jag tagit del av från personer som inte ens känner varandra. 

En del män kan ha ren tur fastän de inte är några supermodeller. Men det hör till ovanligheterna. De ä undantag. En liten klick av alla manliga användare.  

Det finns två sorts män som lyckas på tinder. De som har rena turen och gubbrötan eller de som är extremt attraktiva. Den stora massan har bara som huvuduppgift att sitta där och betala så tinder kan tjäna massa pengar och gå med vinst. 

Ändå träffas mer än 40 procent av alla heterosexuella par via nätdejting numera. Det är med andra ord inte på något sätt omöjligt.
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?