• HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

• Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (I all välmening) skrev 2024-11-04 17:32:44 följande:
    Jag tycker det är alldeles för vanligt att män inte använder rätt sorters bilder, har info i beskrivningen som kan bli dealbreakers (som annars kanske vore fullt normalt att säga på en första dejt) eller helt enkelt inte klarar att ha lite humor i textandet.

När de väl går på dejter i hög person kan de klicka hur bra som helst och allt flyter på, men det blir svårt att komma dit om man inte förstår spelreglerna på Tinder.

Skulle nog till och med säga att det kan vara tvärtom i en del fall, åtminstone sett till swipandet och chattar. Vissa kan vara riktigt vassa på att få matchningar, skapa intresse vid chattar etc men när det väl kommer till kritan och de går på dejt är de helt introverta och tillbakadragna. Hänger nog mycket ihop med hur pass van man är vid att kommunicera via nätet och skapa alter-egon.
    Ja, många har riktigt dåliga bilder och texter. Vissa har knappt någon text alls, utan typ Fråga om du vill veta nåt och sedan en selfie när de sitter framför datorn. Har dock väldigt svårt att tro att de som inte ens lägger ner lite energi på en profil skulle vara bättre på att dejta irl.
  • Anonym (Linda)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:07:07 följande:
    Vad i din missförståelse av vad det som skrevs får en text som går ut på att det du påstår inte skulle vara förstått inte blir förstått?
    Det verkar vara en riktigt svar tråd jag skapat? Så många har svårt att läsa vad som står!
    Och du verkar inte förstå vad jag skriver . 

Vad det svårt att förstå att alla slags krav får personliga konsekvenser? Och att det gäller oss alla? 
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (Opinionen) skrev 2024-11-04 17:35:31 följande:

Ser ett flertal bittra trådar (som denna) som startas med syftet att tycka synd om sig själv och få medhåll av andra tyck-synd-om-mig:are med undermeningen att det är inte ditt fel, det är de ytliga tjejernas eller apparnas eller samhället eller invandrarnas fel. 

Fruktansvärt toxiskt och kontraproduktivt.

Såg någon statistik för ett tag sen där 60% av alla par träffas online, andra plats via vänner, tredje familj. Alltså PAR, inte bara tjejer. Om ts inte träffar någon så beror det på honom, enbart. 

Kontraproduktivt är ordet! Exakt så.
  • Anonym (Opinionen)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:43:40 följande:
    Såna (ge mig medhållstrådar och tyck-syn-om-mig-trådar) förstärker bara känslan av hjälplöshet och maktlöshet (offermentalitet)
    jepp, kontraproduktivt, det är så incels skapas.
  • Anonym (Så trött)

Det var då ett evinnerligt tjatande om att kvinnor bara går efter utseendet på män. Det gör vi inte. Vi vill ha någon som BÅDE är snygg och har en bra personlighet, bara det ena räcker inte. På dejtingappar som Tinder väljer man dock efter utseendet FÖRST (om det inte finns en rejäl profiltext så man kan bedöma personligheten samtidigt), SEN utforskar man via chatt/träffar om personligheten är nåt att ha också.

Hade det varit rena text-dejtingappar utan bilder hade man valt efter personligheten först, och sedan hade man behövt godkänna utseendet i andra hand.

men verkligheten ser ut så att är man på bildappar blir utseendet viktigt, det är bara att tugga i sig. 

• Meddelande borttaget
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Linda) skrev 2024-11-04 17:42:41 följande:
    Och du verkar inte förstå vad jag skriver . 

Vad det svårt att förstå att alla slags krav får personliga konsekvenser? Och att det gäller oss alla? 
    Jag har som sagt inga problem med att förstå vad du säger, jag förstår inte VARFÖR du säger det vilket inte är samma sak som att förstå VAD du säger.
    Om någon talar om ekonomi och en person säger "goda pizzor" mitt i allting förstår jag givetvis VAD personen säger, att ifrågasätta varför någon säger något är inte samma sak som att inte veta vad personen säger betyder!

Förstod du varför jag skrev detta kan man ju fråga sig.
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Så trött) skrev 2024-11-04 17:57:35 följande:

Kan nämna en sak till. Det räckte att jag såg ditt användarnamn för att bli helt avtänd innan jag ens läst din trådstart -  vilken vuxen, normal man skulle döpa sig till HundenVoffVoff?? Det är så barnsligt och creepy att jag blir helt äckelmagad. 

Anmäld för trakasserier.
    Du får gärna utveckla hur ett komiskt username är "creepy"?
    Snarare creepy att påstå det är creepy bara för du tar åt dig av att jag klagar på ytliga personer.
    Men ok, du blir äckad av att en person har ett komiskt username?
    Då är det antagligen du som har större problem och inte mitt username?
    Ska du du bara skriva otrevligheter så behöver du inte göra inlägg?

Avtänd? Varför relaterar du ens hundnamn till något en person skulle bli avtänd eller inte på? Din sjuka syn på djur har väl inget med mig att göra?

Så Långben då, en gående hund på två ben som talar med töld-dialekt.. spyr du varje gång du ser kalle anka tidningar i affären?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (Så trött) skrev 2024-11-04 17:54:42 följande:

Det var då ett evinnerligt tjatande om att kvinnor bara går efter utseendet på män. Det gör vi inte. Vi vill ha någon som BÅDE är snygg och har en bra personlighet, bara det ena räcker inte. På dejtingappar som Tinder väljer man dock efter utseendet FÖRST (om det inte finns en rejäl profiltext så man kan bedöma personligheten samtidigt), SEN utforskar man via chatt/träffar om personligheten är nåt att ha också.

Hade det varit rena text-dejtingappar utan bilder hade man valt efter personligheten först, och sedan hade man behövt godkänna utseendet i andra hand.

men verkligheten ser ut så att är man på bildappar blir utseendet viktigt, det är bara att tugga i sig. 

Anmäld pga otrevlighet, läs om vad som står så kanske du förstår att problemet inte är oklart i starten av tråden? Alltså är det förstått, du som är oklar med att förstå vad som står?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 17:43:40 följande:
    Är ingen bitter tråd. Är en tråd som går ut på att fråga saker. Ingen bitter känsla i den förutom de kvinnor som tar åt sig för de är ytliga och börjar skicka otrevligheter som anmäls såklart.
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?