HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 13:59:22 följande:
Aha, det kanske är något hemligt som bara du förstår och ingen annan?
![Foten i munnen Foten i munnen](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-foot-in-mouth.gif)
Nu är jag också snubbe och har stångat mig blodig vad som gäller Tinder och dejting i allmänhet, så nog förstår jag din frustration och ditt synsätt. Du tänker ju att du är en reko kille, och det är du säkert, men du kanske inte utstrålar vad tjejerna vill ha?
Vad som gäller ansiktet så tänker jag att det handlar sannolikt mer om foto. Jag har själv agerat fotograf åt killar som sett till ytan varit mindre attraktiva än genomsnittet och som efteråt fått mycket bättre respons. En av dem träffade sin nuvarande flickvän via Tinder och de är sambos sedan ett tag, vilket känns fantastiskt trevligt att ha kunnat bidra till på mitt sätt.
Så det är väl första grejen... Se över bilderna i mån av plats, atmosfär, ljussättning, vinkel, synfält, klädsel och inte minst hur du själv framhävs (ansiktsuttryck och liknande). Då bilderna är så pass avgörande är viktigt att ha rejält med självdistans när man bedömer sina egna. Kanske kan vara en idé att anlita en fotograf?
Och vad som gäller beskrivningen får man vara jäkla försiktig. Risken är stor att man ger ifrån sig dealbreakers hellre än relevant info. Ibland kan en mer intetsägande presentation var mer gynnsam.
Sedan har vi detta med vad kvinnor dras åt... Och alltså, alla är ju förstås olika och gillar olika karaktärsdrag. Men alla män som lyckas har ändå en slags grundläggande attraktionskraft, vilket ofta går hand i hand med deras självförtroende och kommunikativa förmåga. Visst, de kan vara bad boys, men kan de spelet så kommer de iaf att komma på dejter. Huruvida det blir långa förhållanden eller inte är en annan fråga förstås...
Detta är något som många "snälla killar" misslyckas med tyvärr. Snälla killar kan givetvis få flickvänner och lyckas bra i relationer, men ofta tror de att det är snällhetsfaktorn som skapar attraktion. Det är det inte. Du behöver något mer.
Men för att förklara detta på ett sätt så att ett barn förstår: Tycker du att du själv ser dejtbar ut när du tittar på din egna Tinderprofil? Eller är du bara en i mängden?
Och ännu ett tips... Sluta gnälla på tjejer som inte vill dejta. Visst kan jag förstå att det är trist att bli dissad, men stå på dig och visa att du har ett värde. Ifall du dessutom söker ett monogamt förhållande räcker det att _en_ matchning blir rätt också, så ge inte upp för lätt.
Sorry om inlägget uppfattas som hårt, men tro mig när jag säger att jag skriver detta för att hjälpa hellre än att stjälpa. Lycka till! :)