• HundenVoffVoff

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Hej, får inga matches på Tinder. Då jag pratat med kvinnor på diverse sajter och de få matcher jag fått på Tinder säger de att jag inte ser tillräckligt manlig ut för deras smak. Jag får princip 10:or att matcha, men mitt ansikte verkar avskräcka många. (Är inte ful men många säger just att jag inte ser tillräckligt manlig ut. Det finaste jag fick höra var "Du ser mer ut som en tjej än vad jag känner mig som.".

Så vilka kvinnor hade dejtat mig?
    Varför/Varför inte?

Jag vill tillägga att jag inte har dålig självkänsla på grund av detta, inte det minsta.

• Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 16:38:08 följande:
    Svårt att se att männen jag känner till alla skulle ha haft sån tur. Är du säker på att inte historierna du har hört kommer från oattraktiva män eller de som övervärderar sin attraktionskraft? Har ju trots allt alltid funnits män som inte får napp irl också. Vissa tenderar ju att leva ut på nätet
    Vad sägs om att du testar att skapa en A.I bild på en medioker man och se hur bra det går när du använder den som manlig profil på tinder?
  • Anonym (bad vibes)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 16:38:08 följande:
    Svårt att se att männen jag känner till alla skulle ha haft sån tur. Är du säker på att inte historierna du har hört kommer från oattraktiva män eller de som övervärderar sin attraktionskraft? Har ju trots allt alltid funnits män som inte får napp irl också. Vissa tenderar ju att leva ut på nätet
    Samma här. De som jag vet som sitter år ut och år in på apparna utan att lyckas, har alla en sak gemensamt. Socialt knepiga.
  • Anonym (problemet)

Sammanfattning av problemen med nätdejting:

De flesta män har svårt att få till matchningar och dejter och får lägga enormt mycket tid och energi på att få till enstaka dejter. Det är inte omöjligt för de flesta att träffa någon till slut, men för majoriteten leder det till att nätdejtande upplevs som själadödande.

De flesta kvinnor har lätt att få till matchningar och dejter, men männen tenderar att inte vara lika intresserade av en långvarig relation. Det är inte omöjligt för de flesta att träffa någon till slut, men för majoriteten leder det till att nätdejtande upplevs som själadödande.

Detta är ingens fel utan det är resultatet manligt kontra kvinnligt sätt att närma sig andra, attityder till sex utan att man känner så mycket och att dejtingapparnas algoritmer inte är framtagna för att människor faktiskt ska hitta långvariga relationer utan fortsätta vara ute på och betala för appen. Att gnälla över sakernas tillstånd eller att medlemmar av det andra könet är dumma hjälper inte ett dugg.

• Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:39:32 följande:
    Vad sägs om att du testar att skapa en A.I bild på en medioker man och se hur bra det går när du använder den som manlig profil på tinder?
    Jag behöver inte det eftersom jag har män irl att utgå ifrån. Påstår inte att det är jämvikt mellan män och kvinnor på tinder utan ifrågasätter den extrema bilden att 80% inte ens skulle få några matchningar. 
  • Anonym (?)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:40:49 följande:
    Samma här. De som jag vet som sitter år ut och år in på apparna utan att lyckas, har alla en sak gemensamt. Socialt knepiga.
    Ja, någon hake tror jag också att det brukar finnas. 
  • HundenVoffVoff
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:40:49 följande:
    Ha ha ha, för hur man är socialt framgår direkt när man ser bilden?
    Foten i munnen

Är det något du "vet" också, för du tror så?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 16:44:10 följande:
    Ja, någon hake tror jag också att det brukar finnas. 
    Du menar någon swipar right för de tycker de har så fin personlighet? ha ha ha.. detta är underhållande!
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:47:05 följande:
    Du menar någon swipar right för de tycker de har så fin personlighet? ha ha ha.. detta är underhållande!
    Jag som själv utgår ifrån helheten har nobbat några profiltexter. Så personligheten spelar roll. 
  • Anonym (bad vibes)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:45:40 följande:
    Ha ha ha, för hur man är socialt framgår direkt när man ser bilden?
    Foten i munnen

Är det något du "vet" också, för du tror så?
    Ha ha ha,  jag menar naturligtvis när de chattar. Fast du kanske aldrig har kommit så långt att du vet att det är så det går till. Ska förklara för dig: Swipa, chatta, dejta. Dessa män kommer aldrig längre än chatta, alternativt en första dejt. Är dy med nu eller ska jag förklara igen?
  • HundenVoffVoff
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 16:49:46 följande:
    Jag som själv utgår ifrån helheten har nobbat några profiltexter. Så personligheten spelar roll. 
    Ja, men din kollega här skrev att det handlar om hur de är socialt och inte hur de ser ut. Du menar att du ignorerar nästan profilbilden men tittar på profiltexten?
    Så om det är en supermodell med "Autism..." bara som profiltext blir det dislike direkt?

Och om det är en kort tjockis med glasögon som verkar vara en riktigt trevlig liten Tysthurtbulle blir det en superlike?!
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?