HundenVoffVoff skrev 2024-11-05 23:17:47 följande:
Varför ska utseende ha så stor betydelse?
Det är inte sant att det har det.
Om utseendet är det enda de har att gå på så har det väl all betydelse? Sen är ju utseende subjektivt, och det går ju att göra väldigt mycket i bildväg för att ge ett bättre intryck på Tinder. Som sagt har jag agerat fotograf åt en del killar och sett förbättringen i realiteten.
Min farmor brukade säga "Ta den fula, så får du vara i fred". Det stämmer inte riktigt tyvärr. Finns gott om män som är attraktiva till utseendet men har dötrist personlighet, liksom dom som kanske inte är tiopoängare kan verkligen väga upp i andra, rimligtvis mer avgörande aspekter. Inget konstigt med det, men många män (eller kvinnor för den delen) verkar inte riktigt förstå det heller. Det i sin tur kan leda till att vissa har det svårare att hitta en lämplig partner, men det betyder absolut inte att de är dåliga partners på något vis.
Ska jag vara helt ärlig så tänker jag att hela tråden bara är till för att du ska gnälla av dig och försöka påvisa någon typ av poäng. En ganska dålig premiss som är rätt vanlig bland killar (och antagligen en del tjejer också) som känner att de inte får vad de vill ha när det kommer till dejting. Mitt råd är att skippa gnället, fokusera på vad
du kan göra för att förbättra dina chanser och ta det därifrån.
Att sitta ensam och vara sur på att alla andra har fel gör ingen populär. Been there. Done that. It wasn't pretty. :)