Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?

Vad ska vi basera svaren på menar du? Får du inga gillningar hade du förmodligen inte fått någon av mig helier

• Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:03:20 följande:
    Ok, så endast ytan som styr?
    Va? Det enda du beskriver här är ju ditt utseende
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:15:47 följande:
    Precis, och endast pga utseende sa du att du inte skulle ge en chans. Hur får man det till något annat än att det bara är ytan som styr?
    Du skrev ju inte "Jag kan inte avgöra det bara på utseende.".
    Du gav ju ett klart nej grundat just på att utseendet räckte för det?
    Gillningar gäller ju mer än utseende. Får du inga så gissar jag att du inte har så intressant personlighet heller. Men som sagt kan jag bara gissa eftersom du inte skriver nåt om dig själv här. 
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 12:23:03 följande:
    Men personigheten kan du väl ändå inte se innan du like:at profilen för att skriva med människan?
    Har du ingen text i profilen som säger nåt om din personlighet?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 14:38:06 följande:
    Du får inga matcher därför att 80-90% av alla män som startar konto inte får några matchningar. Det beror på att det finns ett kraftigt överskott av män på Tinder och att varje kvinna, oavsett hur attraktiv eller ful hon är, dränkt med likes. 
    Samma problem genomsyrar Tinder i alla länder. Men Sverige är värre. 

På Tinder i Sverige finns väldigt få kvinnor med invandrarbakgrund i Mellanöstern, Afghanistan, Afrika och annat. Däremot finns det väldigt många män med med den bakgrunden som hänger där. Så den redan sneda könsfördelningen blir ännu större. 
    Jag vet att det är så eftersom jag känner folk som använt samma profil på Tinder, men i olika länder. Jämfört Danmark, Sverige, Finland. I Sverige var det överlägset svårast att få till en matchning. 
    Vilken överdrift att 80-90% av männen inte skulle få några matchningar. Har vänners erfarenhet irl som talar emot det där och dom är inga 10:or. Men kan tänka mig att de 10-30 minst attraktiva procenten kan få problem
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 15:42:48 följande:
    Det handlar inte om krav. Det handlar om tillgång och efterfrågan. 

En man kan gå in med tanken att han ska ställa krav och vara selektiv på Tinder. Men kommer snabbt fatta att nästan ingen svarar eller intresserar sig, till följd av att det är så få kvinnor där. Då kommer han börja skicka till fler och fler för att öka sina chanser, för att slutligen skicka till vem som helst oavsett vad han egentligen tycker om personen. 

Det är ett resultat av den enorma konkurrensen för män. Även om de skickar till ett motbjudande träsktroll så kommer de konkurrera med minst 10 andra. 
    Fast jag känner ju också folk som faktiskt får bra matchningar så sådär extremt kan det inte vara. Visst behöver de säkert driva på men det är ju en roll män har irl också
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:18:00 följande:
    Jag tror du går och bär på en ogrundad fördom. 

Majoriteten av män försöker få kontakt med alla sorters kvinnor. Knappast bara de som är snyggast. Tvärt om undviker en del de snyggaste eftersom de snabbt lär sig att de inte har en chans på de. 

Jag tror inte kvinnor fattar hur svårt det förrän de själva testar på att ska ett manligt fejkkonto på Tinder. Förstå då fattar ni hur meningslöst och svårt det är. Finns experiment där unga kvinnor testat på att ha manliga konton på Tinder, men likvärdig manlig profil som deras riktiga kvinnliga profil. Sluta me dat de precis som männen tycker det är enormt frustrerande. Finns massa såna klipp på youtube.

Allt detta är bara ett resultat av att väldigt få kvinnor använder Tinder jämfört med gruppen män. I Sverige är situationen värst. För är är det inta bara etniska svenska män som använder det utan också invandrade män från allehanda länder och kulturer. Men bland de kvinnliga användarna är merparten svenska tjejer. Kvinnor med bakgrund i Irak, Syrien, Afghanistan, Marocko använder inte tinder i närheten av samma utsträckning som killarna med bakgrund där. Tjejerna bär på mycket heder, har slöja, får inte ha en svensk kille.
    Sen får man ju komma ihåg att tinder vill ha betalt för appen. De gör det säkert svårare för den som vill använda gratisversionen
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:26:38 följande:
    Jag vet inte, kan inte svara då jag aldrig använt Tinder. Men jag skulle tro att gratisversionen är totalt lönlös idag. Tinder har idag massvis med olika betalversioner där den ena är dyrare än den andra. 

Ska man ens ha en mikroskopisk som man där så bör man nog ha en av de dyrare betalversionerna. Men det är långt ifrån en garanti. Det är bara en nödvändighet. 
    Ja, appen är ju for populär för att låta alla använda den gratis. Läser ofta män som skriver att de vägrar betala, vilket känns rätt korttänkt
  • Anonym (?)
    Anonym (Sex laxar i en guldig ask?) skrev 2024-11-04 16:32:01 följande:
    Jag pratar inte om att ta initiativ. Det är väl en självklarhet att en man gör det.

Jag pratar om att män måste sitta där i månader och dagligen skicka till kanske 100 personer för att någon ens ska nappa till slut. Och när individen väl nappar så är det en kvinna som har 5 andra konversationer samtidigt. 

Tinder är därför lönlöst och rent slöseri med både tid och pengar för de flesta män. Det är den uppfattningen jag har efter alla berättelser jag tagit del av från personer som inte ens känner varandra. 

En del män kan ha ren tur fastän de inte är några supermodeller. Men det hör till ovanligheterna. De ä undantag. En liten klick av alla manliga användare.  

Det finns två sorts män som lyckas på tinder. De som har rena turen och gubbrötan eller de som är extremt attraktiva. Den stora massan har bara som huvuduppgift att sitta där och betala så tinder kan tjäna massa pengar och gå med vinst. 

Svårt att se att männen jag känner till alla skulle ha haft sån tur. Är du säker på att inte historierna du har hört kommer från oattraktiva män eller de som övervärderar sin attraktionskraft? Har ju trots allt alltid funnits män som inte får napp irl också. Vissa tenderar ju att leva ut på nätet
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:39:32 följande:
    Vad sägs om att du testar att skapa en A.I bild på en medioker man och se hur bra det går när du använder den som manlig profil på tinder?
    Jag behöver inte det eftersom jag har män irl att utgå ifrån. Påstår inte att det är jämvikt mellan män och kvinnor på tinder utan ifrågasätter den extrema bilden att 80% inte ens skulle få några matchningar. 
  • Anonym (?)
    Anonym (bad vibes) skrev 2024-11-04 16:40:49 följande:
    Samma här. De som jag vet som sitter år ut och år in på apparna utan att lyckas, har alla en sak gemensamt. Socialt knepiga.
    Ja, någon hake tror jag också att det brukar finnas. 
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:47:05 följande:
    Du menar någon swipar right för de tycker de har så fin personlighet? ha ha ha.. detta är underhållande!
    Jag som själv utgår ifrån helheten har nobbat några profiltexter. Så personligheten spelar roll. 
  • Anonym (?)
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 16:54:10 följande:
    Ja, men din kollega här skrev att det handlar om hur de är socialt och inte hur de ser ut. Du menar att du ignorerar nästan profilbilden men tittar på profiltexten?
    Så om det är en supermodell med "Autism..." bara som profiltext blir det dislike direkt?

Och om det är en kort tjockis med glasögon som verkar vara en riktigt trevlig liten Tysthurtbulle blir det en superlike?!
    Man kan få nobben pga att man är socialt inkompetent, vilket var vad jag svarade på. Antingen med en dålig presentation eller dålig förmåga att chatta. 
Svar på tråden Har gett upp Tinder, vilka kvinnor hade gett en chans?