• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Mia)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:48:44 följande:
    Är det någon "grupp" som är det?
    Nu svarade jag på ditt inlägg där du skrev att kvinnor är rädda för att vara ensamma.

Vill du diskutera andra grupper, t ex invandrare, samer eller statligt anställda, så starta en ny tråd. 
  • Tom Araya
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:49:17 följande:
    Vad finns det mest om? Ensamma kvinnor på dejtingmarknaden eller ensamma män? men snälla upplys mig gärna om hur du kom till slutsatsen att det är just kvinnor som är rädda.

är väl män som med näbbar och klor försöker återkräva sin ?rätt att bli vald? och önska reglera kvinnor och dejtingmarknader och allt annat sjukt vissa män kommer på. Män som är rädda att de inte kommer hitta partner om inte kvinnor ändrar krav eller pappa stat kommer med reglering och kvotering på dejtingmarknaden Tomte
    Varifrån får du att jag dragit slutsatsen att just kvinnor är rädda för at bli ensamma?

Jag upprepade medvetet samma uttryck som användes i det inlägg jag svarade på, så alla ifrågasättanden av uttryckets relevans hänvisas tillbaka till författarern av det inlägget.
  • Tom Araya
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-29 11:58:58 följande:
    Nu svarade jag på ditt inlägg där du skrev att kvinnor är rädda för att vara ensamma.

Vill du diskutera andra grupper, t ex invandrare, samer eller statligt anställda, så starta en ny tråd. 
    ...och i det inlägget där jag använde det uttrycket så upprepade jag vad som uttrycktes i inlägget jag svarade på.
  • Tom Araya
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:49:17 följande:
    Vad finns det mest om? Ensamma kvinnor på dejtingmarknaden eller ensamma män? men snälla upplys mig gärna om hur du kom till slutsatsen att det är just kvinnor som är rädda.

är väl män som med näbbar och klor försöker återkräva sin ?rätt att bli vald? och önska reglera kvinnor och dejtingmarknader och allt annat sjukt vissa män kommer på. Män som är rädda att de inte kommer hitta partner om inte kvinnor ändrar krav eller pappa stat kommer med reglering och kvotering på dejtingmarknaden Tomte
    Spelar det någon roll om det är 10, 100 eller 1000 kvinnor som söker en ny partner? De är väl inte mer eller mindre rädda för ensamhet beroende på hur många dessa är?
  • Anonym (Liten)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 09:47:38 följande:
    Du måste fråga dig varför en man du inte känner är ointressant. Är han för ful, för kort, bor 70 mil bort, är ensamstående med 7 barn eller vad?

Det finns absolut inget fel i att rata någon man finner direkt oattraktiv enbart av ett foto, men man gör sig nog en tjänst om man åtminstone funderar över om personen kanske trots allt duger om denne skulle visa sig vara bra på alla andra sätt, om man bara tog sig tiden att lära känna personen.
    Eftersom jag ser inget hos honom som är intressant = han är ointressant

Det blir ganska många ointressanta män att välja mellan för att gå vidare med för att se om det kanske finns något som kan utveckla sig
  • Anonym (Liten)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:18:25 följande:
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.
    Att man önskar något betyder inte att man faktiskt är RÄDD för att inte få det man önskar
  • Tom Araya
    Anonym (Liten) skrev 2024-11-29 12:26:12 följande:
    Att man önskar något betyder inte att man faktiskt är RÄDD för att inte få det man önskar
    Enligt den jag citerade med inlägget verkar det vara så, för jag lånade uttrycket direkt därifrån.
  • Anonym (Mia)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:04:42 följande:
    ...och i det inlägget där jag använde det uttrycket så upprepade jag vad som uttrycktes i inlägget jag svarade på.
    Ja, vad är då problemet med mitt svar? Varför dra in annat?
  • Anonym (Mia)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 12:34:05 följande:
    Enligt den jag citerade med inlägget verkar det vara så, för jag lånade uttrycket direkt därifrån.
    Men du verkar ju också tycka så eftersom du upprepar det. 
  • Tom Araya
    Anonym (Liten) skrev 2024-11-29 12:16:01 följande:
    Eftersom jag ser inget hos honom som är intressant = han är ointressant

Det blir ganska många ointressanta män att välja mellan för att gå vidare med för att se om det kanske finns något som kan utveckla sig
    Vad skulle kunna väcka intresse hos dig för en man du inte känner?
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?