• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:05:46 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:43:29 följande:
    "Jasså? Inget med logiken?"
    Vi börjar med din logik
    du gjorde en ganska ful tolkning och tog för givet att Tom menade att det räcker med existensen av en pappa

Varför jämför du en närvarande och bra mamma med en frånvarande och dålig pappa?

För det är precis det som många män klagar på. att kvinnor inte borde få skaffa barn på egen hand, för att barnet minsann behöver en pappa med. Eller hur? Eller ska jag leta upp x antal sådana trådar med sådana svar från män?

det många män inte verkar förstå att det räcker inte med att vara en biologisk pappa som bidragit med sin säd och sitt dna. Det krävs faktiskt ganska mycket mer för att räknas som förälder och vårdnadshavare! Det vet du också. vi är i en tråd som rör kvinnor och kvinnor eventuella höga krav på partners. vill du hellre diskutera om dåliga mammor är du fri att starta en egen tråd om det, varsågod. ingen hindrar dig; och det vet du också.
    i stället för att fråga Tom om han tycker samma lika tog du för givet att män tycker samma lika och bygger ditt motargument på det
    normalt kallas det för halmgubbe.

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:18:25 följande:
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:08:42 följande:
    Om kvinnor vore rädda för att vara ensamma hade väl alla bortvalda män blivit valda? då hade de väl varit bättre än ensamhet? Eller hur? Det känns som du gjort en liiiiten tankevurpa där, jag förstår. Kan inte vara lätt att tangentkriga i sin iver att försöka bevisa. Ja vad var det du ville bevisa? Att kvinnor inte är rädda för ensamhet? 
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.
    Män är ju faktiskt generellt dåliga på allt möjligt så kvinnor som inte är rädda för för att bli ensamma är kvar ute på dejtingmarknaden, och vid 30 blir det provrörsbarn.

• Tom Araya
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 11:29:29 följande:
    Män är ju faktiskt generellt dåliga på allt möjligt så kvinnor som inte är rädda för för att bli ensamma är kvar ute på dejtingmarknaden, och vid 30 blir det provrörsbarn.
    Jag antar att du avsåg vara ironisk. 
  • Anonym (Mia)
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.
    Och ändå klagar män på att det finns för få kvinnor. 

Bara för att man är på dejtingmarknaden så betyder ju inte det att man är rädd för att vara ensam, hur kom du fram till den slutsatsen?

De flesta vill nog ha en partner, både män och kvinnor, men inte till vilket pris som helst. Och under tiden de letar så är de singlar, men det är ju inte samma sak som att de är rädda för att vara singlar. 
  • Tom Araya
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-29 11:34:58 följande:
    Och ändå klagar män på att det finns för få kvinnor. 

Bara för att man är på dejtingmarknaden så betyder ju inte det att man är rädd för att vara ensam, hur kom du fram till den slutsatsen?

De flesta vill nog ha en partner, både män och kvinnor, men inte till vilket pris som helst. Och under tiden de letar så är de singlar, men det är ju inte samma sak som att de är rädda för att vara singlar. 
    Precis, de flesta vill nog ha en partner och få vill vara ensamma.

Uttrycket "vara rädd för" är nog oftast ganska överdrivet, men jag valde att använda det i ett svar på ett inlägg där det uttrycket användes.
  • Anonym (Mia)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:39:34 följande:
    Precis, de flesta vill nog ha en partner och få vill vara ensamma.

Uttrycket "vara rädd för" är nog oftast ganska överdrivet, men jag valde att använda det i ett svar på ett inlägg där det uttrycket användes.
    För det blir nämligen fel, eftersom kvinnor som grupp inte är rädda för att vara ensamma. 
  • Anonym (Jasså?)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 11:22:16 följande:
    i stället för att fråga Tom om han tycker samma lika tog du för givet att män tycker samma lika och bygger ditt motargument på det
    normalt kallas det för halmgubbe.
    har du läst hans svar innan du försöker försvara något på tal om halmgubbe? eller behöver tom lite smurfar som allierade?
  • Anonym (H)

Kan inte läsa hela den här tråden, men någon måste ha lyft: "allergiker"!

Varför skulle en man inte vara allergiker? Har aldrig hört tidigare. Älskar familjeliv, lär mig alltid nya saker här

• Tom Araya
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-29 11:41:59 följande:
    För det blir nämligen fel, eftersom kvinnor som grupp inte är rädda för att vara ensamma. 
    Är det någon "grupp" som är det?
  • Anonym (Jasså?)
    Vad finns det mest om? Ensamma kvinnor på dejtingmarknaden eller ensamma män? men snälla upplys mig gärna om hur du kom till slutsatsen att det är just kvinnor som är rädda.

är väl män som med näbbar och klor försöker återkräva sin ?rätt att bli vald? och önska reglera kvinnor och dejtingmarknader och allt annat sjukt vissa män kommer på. Män som är rädda att de inte kommer hitta partner om inte kvinnor ändrar krav eller pappa stat kommer med reglering och kvotering på dejtingmarknaden Tomte
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?