• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Överdrivet snicksnack)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:40:21 följande:
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
    Nej det tyder på att män är mer nyfikna på kvinnor än vice versa. Jag har som sagt aldrig testat tinder. Men skulle jag känna behovet att hitta en man ur en katalog tar jag väl inte någon jag finner oattraktiv?

dessutom, bilderna och presentationen, eller sättet att chatta på, säger ingenting om hur väl man attraheras till personen i verkligheten. Ofta stämmer nog inte bilder så bra ihop med verkligheten heller, men framför allt får man ingen helhetsbild av personen. kroppsspråket, sättet att prata på, rösten, humorn osv mm etc är minst lika värda för attraktionen som skenet av en stillbild.

du är helt skadad av dejtingkulturen märker jag. Gissa varför det går så bra för Tinder? Det vinnande konceptet för tinder är inte Att personer ska hitta någon där. när ska ni fatta det? Det är att ni ska stanna kvar i appen och de tjänar pengar på er.

Fattiga losers. Alla använder inte tinder.

dessutom tror jag inte att tjejer som gång på gång träffar hunkar på tinder drömmer om en framtid med någon av dessa direkr. De vet att tinder är en sexapp lika mycket som dessa killar vet det. Kanske bara är du som har missat det?
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-22 00:43:10 följande:
    Ok? Förklara?
    Nej, det kan jag inte. XD
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:06:11 följande:
    Hoppas för dina barns skulle då att du inte får några söner; blir jobbigt för dem att bli indoktrinerade av en svensk morsa som ser ner på många svenska män.
    Jag kommer lära mina söner om jämställdhet, allas lika värde, att de är sin egen lyckas smed, att de kommer behöva jobba för att få det livet som de vill ha. precis samma som jag kommer lära döttrar. Fruktansvärd morsa va? Som inte är kravlös och daltar med de små gossebarnen?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:02:16 följande:
    Ni som hävdar att ni lyckas fortplanta er samtidigt som ni ser ner på en majoritet svenska män: var hittar ni ert parmaterial? Är det bland de 6%:en ni sveper höger på Tinder? Eller söker ni samma män på andra arenor? Eller har ni högre tolerans/blir mindre avtända i mötet med män utanför nätdejting?
    Du vet att det inte behövs en manlig partner för att få barn idag va? Om det inte finns en man som passar mina preferenser kan jag få barn på annat sätt :) eller har du missat den lilla detaljen att manlig partner inte behövs fysiskt längre?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Tänk att vissa kvinnor väljer att riskera att bli ett gratisknull över att svepa ja på övriga 94% av männen.

ser det fortfarande som ett underbetyg till majoriteten av män. Eller är det ett kvitto på dessa mäns duglighet menar du?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Du har inte helt koll på verkligheten. Man väljer bra potentiella partners, dom som söker det man själv vill ha. I mitt fall ett riktigt förhållande och dom finns såklart på tinder. Det är ett sållande bland dom få procenten som inte är något problem.

Att ha höga krav går hur bra som helst för mig och andra.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:40:21 följande:
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
    Eller så har man kanske högre krav?
    Speciellt om man söker någon att bilda familj med.
    Och var har du fått dessa siffror ifrån,att det bara skulle vara 6 %?

Och du undviker att svara på frågan.
    Skulle du själv svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför har du då det kravet på kvinnor?
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:14:14 följande:
    Tänk att vissa kvinnor väljer att riskera att bli ett gratisknull över att svepa ja på övriga 94% av männen.

ser det fortfarande som ett underbetyg till majoriteten av män. Eller är det ett kvitto på dessa mäns duglighet menar du?
    Eller ett bevis på en kvinna som har mer rimliga krav. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:05:36 följande:
    Jag kommer lära mina söner om jämställdhet, allas lika värde, att de är sin egen lyckas smed, att de kommer behöva jobba för att få det livet som de vill ha. precis samma som jag kommer lära döttrar. Fruktansvärd morsa va? Som inte är kravlös och daltar med de små gossebarnen?
    Och jämställdhet är också att barnet ska få en aktiv pappa, det har du missat eller?
    Jämställdhet är också att män och kvinnor borde få liknade valmöjligheter att få barn. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 21:47:48 följande:
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
    Eller att kvinnor har orimliga krav. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?