• molly50

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Hmm) skrev 2024-10-24 23:01:12 följande:

Och jag som bara vill träffa en kvinna som - vill leta svamp, bada på sommaren, campa, laga god mat tillsammans, somna och vakna tillsammans. inse att man är olika men man får ihop det ändå. 
    Har inga krav men är öppen för vem du är, lite så...Men - många kvinnor har så många krav så det blir svårt har jag märkt.

Män har också krav. T ex så brukar de ha höga krav på utseendet.
    Så även om man gillar allt det där du skriver här så kanske man inte skulle motsvara deras förväntningar när det kommer till utseendet.
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-24 23:31:37 följande:
    Har inga som helst krav - men kanske lite "!önskemål" i så fall...
    Önskemål är en sak. Det har vi nog alla mer eller mindre.
    Men en del verkar ha det som krav att man ska ha en fotomodells utseende.
  • molly50
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-24 23:48:43 följande:
    Ja, listan brukar vara lång
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    Varför ska man svepa höger på en man man inte finner attraktiv?
    Brukar du göra det på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du det kravet på kvinnor?

Och om du visste vilka pm kvinnor kan få från män så skulle du kanske förstå att man väljer bort dessa.
    Söker man något seriöst så får man sålla bort män som enbart är ute efter en sak,vilket är ganska många.
    Trots att jag numer är lyckligt gift så kan jag fortfarande få sådana pm från män både här och på andra sociala medier.
    Det tycker jag tyder på att dessa män antingen är väldigt desperata eller saknar respekt.
    Inget av dem är attraktiva egenskaper.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:09:04 följande:
    Hur kan ni svenska kvinnor bara finna ca 6% av männen på Tinder attraktiva? Det är nog den stora frågan i sammanhanget. Jag ifrågasätter inte resten av din text; det är naturligtvis bedrövligt med män (och kvinnor) som beter sig ohyfsat i mötet med det andra könet.
    Det ska du inte fråga mig om då jag inte använder Tinder och aldrig har gjort.
    Jag träffade min man på en annan dejtingsajt.
    Och vi hade inte ens profilbilder,om jag ska vara ärlig utan pratade bara och lärde känna varandra innan vi bestämde oss för att träffas.
    Men jag får en känsla av att Tinder är en sajt för sådana som söker sex mer än sådana som säker seriösa relationer.
    Så vill man ha något mer seriöst så är nog inte Tinder rätt plats.

Men kan du svara på frågan om du själv skulle svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Det skulle vara intressant att veta.
  • molly50
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:40:21 följande:
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
    Eller så har man kanske högre krav?
    Speciellt om man söker någon att bilda familj med.
    Och var har du fått dessa siffror ifrån,att det bara skulle vara 6 %?

Och du undviker att svara på frågan.
    Skulle du själv svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför har du då det kravet på kvinnor?
  • molly50
    Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:26:37 följande:
    Han accepterar säkert fler kvinnor än vad olika kvinnor accepterar män på tinder
    Det är möjligt.
    Men det var inte frågan.
    Utan jag frågade om han sveper ja på kvinnor han inte finner attraktiva,vilket han verkar anse att kvinnor ska göra.
  • molly50
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 19:50:01 följande:
    en man som tycker at vem som helst med fitta duger och skulle sätta på alla dagar i veckan om han får har ett lågt värde i mina ögon. även män som är överdrivet fixerade av tjejer, t ex följer snygga tjejer på Instagram. att man ens lägger ned energi på en sådan oviktig sak i livet är en egenskap som är underlägsen. Typiskt män också.

en människa med självrespekt nöjer sig bara med det allra bästa. Det ska man tycka att man är värd. har han de problemen jag nämnde ovan är han inte av kvalitet nog för mig
    Ja,jag håller med dig. Det är samma för mig.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?