• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 21:59:25 följande:
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
    Om man som du skulle känna ett "samhällsansvar" för befolkningsmängden, på vilket sätt är det inte männens ansvar att inte vara så dåliga?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:02:16 följande:
    Ni som hävdar att ni lyckas fortplanta er samtidigt som ni ser ner på en majoritet svenska män: var hittar ni ert parmaterial? Är det bland de 6%:en ni sveper höger på Tinder? Eller söker ni samma män på andra arenor? Eller har ni högre tolerans/blir mindre avtända i mötet med män utanför nätdejting?
    Nuvarande partnern sen 2 år på tinder, från samlingen av 1% som var tänkbara.
  • Anonym (Frågande)
    molly50 skrev 2024-11-21 23:15:01 följande:
    Det ska du inte fråga mig om då jag inte använder Tinder och aldrig har gjort.
    Jag träffade min man på en annan dejtingsajt.
    Och vi hade inte ens profilbilder,om jag ska vara ärlig utan pratade bara och lärde känna varandra innan vi bestämde oss för att träffas.
    Men jag får en känsla av att Tinder är en sajt för sådana som söker sex mer än sådana som säker seriösa relationer.
    Så vill man ha något mer seriöst så är nog inte Tinder rätt plats.

Men kan du svara på frågan om du själv skulle svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Det skulle vara intressant att veta.
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
  • Anonym (Tinder är sin egna värld)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:09:04 följande:
    Hur kan ni svenska kvinnor bara finna ca 6% av männen på Tinder attraktiva? Det är nog den stora frågan i sammanhanget. Jag ifrågasätter inte resten av din text; det är naturligtvis bedrövligt med män (och kvinnor) som beter sig ohyfsat i mötet med det andra könet.
    Grejen är inte att bara 6% är attraktiva, i lite äldre studier så tycker kvinnor att 20% av ett stort urval män är attraktiva.

Du utgår från Tider där man kanske presenteras till 40 män kan vi säga...8 av de ser bra ut ytterligare kanske 8 är helt ok...men en vill inte träffa 8 och definitivt inte 16 män. Så man väger attraktiv mot attraktiv och sållar ytterligare och hamnar på 1-2 män av 40 tex. 

Väldigt många kvinnor väljer samma män 1-2 av de där 40. Det är som att Tinder är skapat för att ett fåtal sexmissbrukande män skall få ligga med så många kvinnor som möjligt. Kvinnor blir en sexuell förbrukningsvara och sedan ensamma, män blir ensamma. En människofientlig app som bara gynnar en liten grupp sexmissbrukande män. 
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 23:45:26 följande:
    Grejen är inte att bara 6% är attraktiva, i lite äldre studier så tycker kvinnor att 20% av ett stort urval män är attraktiva.

Du utgår från Tider där man kanske presenteras till 40 män kan vi säga...8 av de ser bra ut ytterligare kanske 8 är helt ok...men en vill inte träffa 8 och definitivt inte 16 män. Så man väger attraktiv mot attraktiv och sållar ytterligare och hamnar på 1-2 män av 40 tex. 

Väldigt många kvinnor väljer samma män 1-2 av de där 40. Det är som att Tinder är skapat för att ett fåtal sexmissbrukande män skall få ligga med så många kvinnor som möjligt. Kvinnor blir en sexuell förbrukningsvara och sedan ensamma, män blir ensamma. En människofientlig app som bara gynnar en liten grupp sexmissbrukande män. 
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Haha!! 
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-22 00:21:58 följande:
    Haha!! 
    Ok? Förklara?
  • Anonym (Överdrivet snicksnack)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-22 12:17:42 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

Jag kräver att jag är kär i honom, och han i mig, och att tiden och annat för oss är rätt.

det Finns också gränser för vad jag hade kunna gå med på och inte. men dessa exempel är ganska extremes Och kanske hade gått att rucka på.

han kan jobba med precis vad som helst för min del. Jag bryr mig inte alls om sådant eller för vad andra ska tycka.
  • Anonym (Överdrivet snicksnack)
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 23:45:26 följande:

kvinnor som lever sitt liv på Tinder ja. Det glömde du nämna.

har också fått höra den där. Att jag har träffat för många män som har besvikit mig, använt mig, lurat mig, förbrukat mig.

öh, nej? jag har aldrig nätdejtat och har aldrig träffat sådana killar heller. Jag dejtar överhuvudtaget inte och skulle bara göra det vid genuint ömsesidigt intresse från början.

Är ensam och bryr mig inte. Men det verkar göra män helt rasande. då kommer män med sådana här utsagor om mig. gulliga teorier, men näää.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?