Inlägg från: Anonym (Frågande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågande)

Kvinnor och höga krav på partner?

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

www.svd.se/a/zAxJyO/dejtingforskare-finns-fordelar-med-att-folja-vara-icks

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

• Anonym (Frågande)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-21 16:29:40 följande:
    Eftersom det gäller att välja ut en så bra barnafader som möjligt kan man inte vara för noggrann i urvalet.
    Mön behöver vårda sitt yttre, träna sin fysik, se till att de på ett bra sätt kan  bidra till familjens försörjning och utveckla sin sociala kompetens. Detta är ju det minsta man kan begära av en blivande familjefar. 
    Så  bara 6% på Tinder utgör vad ni 'tror' kan bli bra material utifrån era preferenser? Det du beskriver är bara en chimär som ni använder för att försöka rationalisera de val ni gör. Det är betydligt fler män än 6% på Tinder som är bra faderskapsmaterial och det är troligtvis färre än 60% av kvinnorna som är bra mödraskapsmaterial. Eller också så är 60% eller fler av kvinnorna på Tinder bra mödraskapsmaterial och BETYDLIGT fler än 6% av männen på Tinder bra faderskapsmaterial (och partnermaterial). 

Kvinnors låga tolerans - "icks"/fantasifoster står i vägen för parbildning vill jag hävda. I alla fall när bara 6% av männen får en högerswipe. Svenska män är inte feta, de har muskelmassa, de duschar och de har social kompetens. 
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 16:50:34 följande:
    Jag tycker att Tinder är ett väldigt dåligt verktyg för att mäta något alls. Män som är framgångsrika på Tinder är ofta runtknewlare på ett helt absurt vis så det skapas inga relationer på Tinder med den gruppen män som får många matchningar. Om det är 6% som du säger så är dessa 6% ofta samma 6% för de enskilda kvinnorna.

De männen sätter på 2-5 olika kvinnor från Tinder i veckan och gillar det.

Så Tinder är både mans och kvinnofientligt, de enda som har nån glädje av Tinder är den lilla gruppen män.
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Icks) skrev 2024-11-21 17:15:21 följande:
    Du har helt missförstått vad icks är.
    Jasså? Du som är trendig och vet: förklara då?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 19:01:19 följande:
    Jag har lånat killkompisars Tinderkonton flera gånger och sett hur det är. Döm inte kvinnor för hur kvinnor på Tinder är och beter för då kommer du bli misogyn.

Antingen svarar kvinnor enstavigt på Tinder. Ja, nej, ok, längd?, berätta mer och lämnar ansvaret på dig att försöka föra en konversation. Så beter sig inte kvinnor utanför Tinder utan pratar förmodligen mer än män och lägger inte det ansvaret på män att ha nån slags... monolog?

Eller så beter de sig skitäckligt. Händer om jag lånar en specifik killes konto. Det är "Kom till mamma!" (eeeeeew fy fan) "Men vad snygg du är, jag dööööör!! Kn*lla ikväll?"(eeew igen) så där beter sig inte kvinnor normalt heller.

Så logga ut därifrån. Kvinnor på Tinder representerar inte kvinnor eller kvinnligt beteende. 
    Intressant med en så transparent observation om hur det kan se ut för de som har 'nytta' av Tinder. Det är inte ofta man ser att kvinnor kan kritisera andra kvinnors beteende.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Icks) skrev 2024-11-21 19:36:17 följande:
    Det står ju till och med i artikeln du själv länkar till. Har du inte läst den? Det har inget med krav eller längd att göra. Som exemplet i artikeln, man blir avtänd för saker som att han dinglar med benen när han sitter på barstolen. Man kan bli avtänd för att man ser honom springa med ryggsäck osv. Sedan "har" man inte icks. "He gave me the ick". Använd avtänd istället, så blir det lättare att förstå. Avtänd för små, udda saker som man inte väntat sig.
    Jag har läst artikeln och jag förstår vad du menar. Att kvinnor blir avtända för småsaker har ändock att göra med deras låga tolerans. I det stora hela så innebär höga krav/låg tolerans att kvinnan kommer att ha lägre tröskel att känna sig avtänd. Frågan är varför de inte blir avtända av att vara en i raden av kvinnor som agerar gratisknullare åt dessa 6% tindermän som alla kvinnor vill åt.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 21:47:48 följande:
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 21:47:48 följande:
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 år till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 22:58:34 följande:
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 år till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
    Ni som hävdar att ni lyckas fortplanta er samtidigt som ni ser ner på en majoritet svenska män: var hittar ni ert parmaterial? Är det bland de 6%:en ni sveper höger på Tinder? Eller söker ni samma män på andra arenor? Eller har ni högre tolerans/blir mindre avtända i mötet med män utanför nätdejting?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 22:10:39 följande:
    Jag klarar mig fint, kommer få de barn jag vill ha på det sättet jag önskar utan en man :) så oroa dig inte för civilisationen. det är naturens lag, kommer bli ett mer elitistiskt samhälle på sikt istället, survival of the fittest
    Hoppas för dina barns skulle då att du inte får några söner; blir jobbigt för dem att bli indoktrinerade av en svensk morsa som ser ner på många svenska män.
  • Anonym (Frågande)
    molly50 skrev 2024-11-21 23:02:11 följande:
    Varför ska man svepa höger på en man man inte finner attraktiv?
    Brukar du göra det på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du det kravet på kvinnor?

Och om du visste vilka pm kvinnor kan få från män så skulle du kanske förstå att man väljer bort dessa.
    Söker man något seriöst så får man sålla bort män som enbart är ute efter en sak,vilket är ganska många.
    Trots att jag numer är lyckligt gift så kan jag fortfarande få sådana pm från män både här och på andra sociala medier.
    Det tycker jag tyder på att dessa män antingen är väldigt desperata eller saknar respekt.
    Inget av dem är attraktiva egenskaper.
    Hur kan ni svenska kvinnor bara finna ca 6% av männen på Tinder attraktiva? Det är nog den stora frågan i sammanhanget. Jag ifrågasätter inte resten av din text; det är naturligtvis bedrövligt med män (och kvinnor) som beter sig ohyfsat i mötet med det andra könet.
  • Anonym (Frågande)
    molly50 skrev 2024-11-21 23:15:01 följande:
    Det ska du inte fråga mig om då jag inte använder Tinder och aldrig har gjort.
    Jag träffade min man på en annan dejtingsajt.
    Och vi hade inte ens profilbilder,om jag ska vara ärlig utan pratade bara och lärde känna varandra innan vi bestämde oss för att träffas.
    Men jag får en känsla av att Tinder är en sajt för sådana som söker sex mer än sådana som säker seriösa relationer.
    Så vill man ha något mer seriöst så är nog inte Tinder rätt plats.

Men kan du svara på frågan om du själv skulle svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Det skulle vara intressant att veta.
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 23:45:26 följande:
    Grejen är inte att bara 6% är attraktiva, i lite äldre studier så tycker kvinnor att 20% av ett stort urval män är attraktiva.

Du utgår från Tider där man kanske presenteras till 40 män kan vi säga...8 av de ser bra ut ytterligare kanske 8 är helt ok...men en vill inte träffa 8 och definitivt inte 16 män. Så man väger attraktiv mot attraktiv och sållar ytterligare och hamnar på 1-2 män av 40 tex. 

Väldigt många kvinnor väljer samma män 1-2 av de där 40. Det är som att Tinder är skapat för att ett fåtal sexmissbrukande män skall få ligga med så många kvinnor som möjligt. Kvinnor blir en sexuell förbrukningsvara och sedan ensamma, män blir ensamma. En människofientlig app som bara gynnar en liten grupp sexmissbrukande män. 
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-22 00:21:58 följande:
    Haha!! 
    Ok? Förklara?
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?