Inlägg från: Anonym (Överdrivet snicksnack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Överdrivet snicksnack)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-22 12:17:42 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

Jag kräver att jag är kär i honom, och han i mig, och att tiden och annat för oss är rätt.

det Finns också gränser för vad jag hade kunna gå med på och inte. men dessa exempel är ganska extremes Och kanske hade gått att rucka på.

han kan jobba med precis vad som helst för min del. Jag bryr mig inte alls om sådant eller för vad andra ska tycka.
    Anonym (Tinder är sin egna värld) skrev 2024-11-21 23:45:26 följande:
    Grejen är inte att bara 6% är attraktiva, i lite äldre studier så tycker kvinnor att 20% av ett stort urval män är attraktiva.

Du utgår från Tider där man kanske presenteras till 40 män kan vi säga...8 av de ser bra ut ytterligare kanske 8 är helt ok...men en vill inte träffa 8 och definitivt inte 16 män. Så man väger attraktiv mot attraktiv och sållar ytterligare och hamnar på 1-2 män av 40 tex. 

Väldigt många kvinnor väljer samma män 1-2 av de där 40. Det är som att Tinder är skapat för att ett fåtal sexmissbrukande män skall få ligga med så många kvinnor som möjligt. Kvinnor blir en sexuell förbrukningsvara och sedan ensamma, män blir ensamma. En människofientlig app som bara gynnar en liten grupp sexmissbrukande män. 

kvinnor som lever sitt liv på Tinder ja. Det glömde du nämna.

har också fått höra den där. Att jag har träffat för många män som har besvikit mig, använt mig, lurat mig, förbrukat mig.

öh, nej? jag har aldrig nätdejtat och har aldrig träffat sådana killar heller. Jag dejtar överhuvudtaget inte och skulle bara göra det vid genuint ömsesidigt intresse från början.

Är ensam och bryr mig inte. Men det verkar göra män helt rasande. då kommer män med sådana här utsagor om mig. gulliga teorier, men näää.

Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:40:21 följande:
    Män sveper höger på ca 60% av kvinnorna på Tinder eftersom, och jag antar, att vi är öppna, har högre tolerans för olikheter och är mer nyfikna på människor än vad kvinnor är. Jag sveper höger på säkert 30-40% av den anledningen. Att svepa höger på 6% av ett populationsurval eller t.o.m. ännu lägre tyder på att man är intolerant.
    Nej det tyder på att män är mer nyfikna på kvinnor än vice versa. Jag har som sagt aldrig testat tinder. Men skulle jag känna behovet att hitta en man ur en katalog tar jag väl inte någon jag finner oattraktiv?

dessutom, bilderna och presentationen, eller sättet att chatta på, säger ingenting om hur väl man attraheras till personen i verkligheten. Ofta stämmer nog inte bilder så bra ihop med verkligheten heller, men framför allt får man ingen helhetsbild av personen. kroppsspråket, sättet att prata på, rösten, humorn osv mm etc är minst lika värda för attraktionen som skenet av en stillbild.

du är helt skadad av dejtingkulturen märker jag. Gissa varför det går så bra för Tinder? Det vinnande konceptet för tinder är inte Att personer ska hitta någon där. när ska ni fatta det? Det är att ni ska stanna kvar i appen och de tjänar pengar på er.

Fattiga losers. Alla använder inte tinder.

dessutom tror jag inte att tjejer som gång på gång träffar hunkar på tinder drömmer om en framtid med någon av dessa direkr. De vet att tinder är en sexapp lika mycket som dessa killar vet det. Kanske bara är du som har missat det?
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?