• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (D)

Jag kräver inte mer än jag kan ge. Det anser jag är rimligt.

För min del handlar det inte om status och pengar utan värderingar och förhållningssätt till livet och andra människor. 

Vill jag ha något gör jag upp en plan och ser till att det händer, jag behöver inte en man för det, och jag räknar aldrig med andras pengar. 

Jag förstår faktiskt inte varför män ska betala för middag, drinkar etc. Om man hårdrar det så känns det som någon form av sugardating. 

Jag har inte några särskilda krav på utseende heller. Det måste finnas en attraktion men det behöver inte betyda konventionellt snygg. 

Jag tror att det här kravställandet  handlar mycket om att bekräfta sig själv och sitt egenvärde fast det är en väldigt bräcklig grund att bygga det värdet på. 

Det vikitiga är inte vad man gör eller vad man har, allt det kan försvinna imorgon, utan vem man är utan allt det. 

• Anonym (Frågande)
    Anonym (Icks) skrev 2024-11-21 19:36:17 följande:
    Det står ju till och med i artikeln du själv länkar till. Har du inte läst den? Det har inget med krav eller längd att göra. Som exemplet i artikeln, man blir avtänd för saker som att han dinglar med benen när han sitter på barstolen. Man kan bli avtänd för att man ser honom springa med ryggsäck osv. Sedan "har" man inte icks. "He gave me the ick". Använd avtänd istället, så blir det lättare att förstå. Avtänd för små, udda saker som man inte väntat sig.
    Jag har läst artikeln och jag förstår vad du menar. Att kvinnor blir avtända för småsaker har ändock att göra med deras låga tolerans. I det stora hela så innebär höga krav/låg tolerans att kvinnan kommer att ha lägre tröskel att känna sig avtänd. Frågan är varför de inte blir avtända av att vara en i raden av kvinnor som agerar gratisknullare åt dessa 6% tindermän som alla kvinnor vill åt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Det borde män också göra
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-21 20:02:17 följande:
    Det borde män också göra
    Då får de smala och vältränade kvinnorna ställa motsvarande krav på männen istället för att hylla dadbods.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 20:11:30 följande:
    Då får de smala och vältränade kvinnorna ställa motsvarande krav på männen istället för att hylla dadbods.
    Det gör vi redan, var så säker.
  • Anonym (Tinder är sin egna värld)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 19:28:04 följande:
    Intressant med en så transparent observation om hur det kan se ut för de som har 'nytta' av Tinder. Det är inte ofta man ser att kvinnor kan kritisera andra kvinnors beteende.
    Jag känner inte att jag kritiserar kvinnor i stort när jag kritiserar kvinnor på Tinder. "Kom till mamma" representerar inte mig eller de flesta kvinnor.
  • Gurksoppa
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 14:04:33 följande:
    Kvinnor borde ha förståelse för att männen är i allmänhet mer beroende av en kvinna än tvärtom nuförtiden. 
    Både pågrund av att kvinnor tydligt verkar ha fåttdet oproportionerligt bättre än männen och hur männens kroppar och hjärnor fungerar. 
    Jasså? Ska kvinnor ha förståelse för männen? Men männen ska inte ha för kvinnor för att männens hjärnor är underutvecklade? patetiskt som sagt
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 20:15:53 följande:
    Det gör vi redan, var så säker.
    Ja, det gör vi
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa högerp på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 21:47:48 följande:
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?