• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (.)
    Gurksoppa skrev 2024-11-20 21:46:48 följande:
    Biologiskt tänkt? Menar du att det är biologin som säger att kvinnan borde vara underordnad mannen? Mest patetiska jag läst.
    Så du menar att kvinnor på stenåldern hade klarat sig utan en man en grupp av kvinnor förutom att de hade fått sperma från en man?
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 13:52:20 följande:
    Så du menar att kvinnor på stenåldern hade klarat sig utan en man i en grupp av kvinnor förutom att de hade fått sperma från en man?
  • Anonym (.)
    Gurksoppa skrev 2024-11-21 13:51:58 följande:
    på vilket sätt har kvinnorna det bättre än männen? varför skulle en kvinna behöva vara beroende av en man? varför ska män inte vara beroende av kvinnor? Eller gud förbude att inget kön är beroende av det andra könet utan bara är sin egen lyckas smed. Revolutionerande va?
    Olika personer brukar hänvisa till någon biologi när män missgynnas eller jämföra med hur jämställdhet var på stenåldern. 
    Kvinnor nuförtiden har snarare fått det mer jämställt i Sverige än hur det var på stenåldern angående det sexuella. 

Männen är mer beroende i allmänhet av en kvinna än tvärtom. 
    Kropparna är anpassade för en sexualitet mellan kvinnor och män. 
  • Anonym (.)
    på vilket sätt har kvinnorna det bättre än männen? varför skulle en kvinna behöva vara beroende av en man? varför ska män inte vara beroende av kvinnor? Eller gud förbude att inget kön är beroende av det andra könet utan bara är sin egen lyckas smed. Revolutionerande va?
    Kvinnor borde ha förståelse för att männen är i allmänhet mer beroende av en kvinna än tvärtom nuförtiden. 
    Både pågrund av att kvinnor tydligt verkar ha fåttdet oproportionerligt bättre än männen och hur männens kroppar och hjärnor fungerar. 
  • Anonym (.)
    Kropparna/hjärnorna är anpassade för en annan tid.
  • Anonym (.)
    Gurksoppa skrev 2024-11-20 21:46:48 följande:
    Biologiskt tänkt? Menar du att det är biologin som säger att kvinnan borde vara underordnad mannen? Mest patetiska jag läst.
    Männen var i här beroende aven kvinna. 
    Det jag menade är att kvinnor blivit mer jämställda än hur det var ens på stenåldern. 
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 14:06:13 följande:
    Männen var i och är beroende av en kvinna. 
    Det jag menade är att kvinnor blivit mer jämställda än hur det var ens på stenåldern. 
  • Anonym (.)
    Män har blivit ännu mer beroende av en kvinna än vad en kvinna är i behov av en man. 
  • Anonym (.)
    Att männen är inte anpassade efter hur det ser ut just nu. 
    Både för att männen haft lättare innan att få en sexpartner och även för att "starka män" har troligen fått det oproportionerligt svårare.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?