• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Jag)
    molly50 skrev 2024-10-24 23:14:03 följande:
    Män har också krav. T ex så brukar de ha höga krav på utseendet.
    Så även om man gillar allt det där du skriver här så kanske man inte skulle motsvara deras förväntningar när det kommer till utseendet.
    Ja, listan brukar vara lång
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-24 23:31:37 följande:
    Har inga som helst krav - men kanske lite "!önskemål" i så fall...
    Önskemål är en sak. Det har vi nog alla mer eller mindre.
    Men en del verkar ha det som krav att man ska ha en fotomodells utseende.
  • molly50
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-24 23:48:43 följande:
    Ja, listan brukar vara lång
    Ja,precis.
  • Mandel
    Anonym (Quinn) skrev 2024-10-24 21:30:12 följande:
    Det är en stor andel män som är så, därav ordet mansbebisar. Säkerligen är en del av dina vänner så, men det är sällan sånt syns för andra utanför hemmet.

Jag kan se det beteendet bland flera vänner (de skulle aldrig erkänna det, men det är tydligt att kvinnorna tar 95% av allt och de är på bristningsgränsen) jag har en kusin som precis blev lämnad av sin fru som är  likadan. Det är vanligare än du tror.
    det är oftast inte förrän vid skilsmässa som de måste steppa upp och börja ta ansvar och själva inser hur snett det varit.
    Håller med. Tittar jag runt bland bekanta så är det många av kvinnorna som drar tyngsta lasset för hem och barn.
    Min x-make låg inte på soffan utan han jobbade hela tiden istället och då tyckte omgivningen att det var ok att han lämnade allt på mig.
    Jag delade inte den uppfattning och lämnade till slut.
    Han förstod aldrig varför och han såg det heller inte komma...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (.) skrev 2024-10-24 21:40:30 följande:

Män är mer i ett beroendeställning till kvinnor än vad det varit förut.
    Kvinnor kan få barn utan en manlig partner(spermadonator)

Och då är det för mig jättekonstigt att så många inte är beredda att göra något för att öka sina odds för att bli dejtbara.
  • Mandel
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-24 23:01:12 följande:

Och jag som bara vill träffa en kvinna som - vill leta svamp, bada på sommaren, campa, laga god mat tillsammans, somna och vakna tillsammans. inse att man är olika men man får ihop det ändå. 
    Har inga krav men är öppen för vem du är, lite så...Men - många kvinnor har så många krav så det blir svårt har jag märkt.

Ungefär samma krav som jag har på en ev man. Dock tillägget ordnad ekonomi eftersom jag själv har det. Inga rikedomar, men inte en massa skulder.
  • Anonym (Jasså?)
    Postman skrev 2024-10-24 23:48:01 följande:

Jämställdhetsmyndigheten ger jag inte mycket för. Myndigheten domineras av kvinnor för kvinnor så vad de säger får man ta med en nypa salt. Myndigheten är knappast objektiv om man säger så.  

Jag vänder mot emot Quinns påstående att kvinnorna tar 95% av allt, det är en grov överdrift. 

Jasså? fiska fram bättre statistik då om du anser att den är fel. Annars är den statistiken mest sanningsenlig, och då är det att män gör mindre oavsett ditt hobby-tyckande. 
  • Baam777
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-10-22 12:17:42 följande:
    Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

till att börja med ska man inte generalisera. Olika tjejer har olika bakgrunder precis vad killar har. Vill man dejta så ta man någon som är lik sig själv. det är inte svårare än så. familjeliv är inte hela sverige 
  • Anonym (Men snälla)

Har höga krav när det kommer till hans personlighet. Han ska vara snäll, kommunikativ, sunda värderingar, ha lika hög sexlust som mig, vara kärleksfull, ödmjuk, rolig och hälsosam.

Vad gäller det du skrev om: Han ska inte se ut som ett troll och han ska inte vara en dagdrivare.

Vet inte var ni killar får allt ifrån. Ni skapar problemen i erat eget huvud, sen skyller ni på kvinnorna.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Men snälla) skrev 2024-10-25 22:01:36 följande:

Har höga krav när det kommer till hans personlighet. Han ska vara snäll, kommunikativ, sunda värderingar, ha lika hög sexlust som mig, vara kärleksfull, ödmjuk, rolig och hälsosam.

Vad gäller det du skrev om: Han ska inte se ut som ett troll och han ska inte vara en dagdrivare.

Vet inte var ni killar får allt ifrån. Ni skapar problemen i erat eget huvud, sen skyller ni på kvinnorna.

Visst är det lite märkligt
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?